Tato práce sleduje vývoj vzdělávacího systému v Singapuru po druhé světové válce. Zaměřuje se na jeho nejvýznamnější etapy a výsledky, stejně jako na důvody, které k tomuto vývoji vedly. Společně s tímto se snaží najít spojení mezi hlavními cíly vzdělávacího systému v Singapuru a prvním záměrem o vytvoření národního vzdělávacího systému, se kterým přišla britská koloniální vláda v roce 1949. Práce ukazuje, že i přesto že Britové opustili Singapur v roce 1963 a tato země tak získala nezávislost, vzdělávání se stále vyvíjelo stejným směrem, jako to zamýšleli Britové. Částečně tato práce také sleduje ekonomický vývoj Singapuru, protože ten byl od druhé světové války ohromný a nemohlo by ho být dosaženo bez kvalitně vzdělané pracovní síly.
Anotace v angličtině
This thesis reviews the development of educational system in Singapore after World War II. It focuses on the major developments and their outcomes as well as the motivations for these developments and tries to establish connections between the main objectives of education in Singapore and the first directive for national educational system proposed by the colonial government in 1949. It explains that although the British colonial government left Singapore in 1963 and the country gained its independence, education kept developing in the same direction as set by the British. The thesis also touches on the topic of economic development as this was massive and it could not have been reached without well educated workforce.
Klíčová slova
Singapur, vzdělávání, Desetiletý Program, Bílý dokument, Gohův report, Goh Keng Swee, čínské školy, vývoj vzdělávání, národní vzdělávací systém, ministerstvo školství, Velká Británie, koloniální vláda, Všeobecný certifikát o vzdělání
Klíčová slova v angličtině
Singapore, education, colony, Ten Years' Programme, White Paper, Goh Report, Goh Keng Swee, Chinese schools, development of education, national educational system, Ministry of Education, Great Britain, colonial government, General Certificate of Education
Rozsah průvodní práce
pg. 43
Jazyk
AN
Anotace
Tato práce sleduje vývoj vzdělávacího systému v Singapuru po druhé světové válce. Zaměřuje se na jeho nejvýznamnější etapy a výsledky, stejně jako na důvody, které k tomuto vývoji vedly. Společně s tímto se snaží najít spojení mezi hlavními cíly vzdělávacího systému v Singapuru a prvním záměrem o vytvoření národního vzdělávacího systému, se kterým přišla britská koloniální vláda v roce 1949. Práce ukazuje, že i přesto že Britové opustili Singapur v roce 1963 a tato země tak získala nezávislost, vzdělávání se stále vyvíjelo stejným směrem, jako to zamýšleli Britové. Částečně tato práce také sleduje ekonomický vývoj Singapuru, protože ten byl od druhé světové války ohromný a nemohlo by ho být dosaženo bez kvalitně vzdělané pracovní síly.
Anotace v angličtině
This thesis reviews the development of educational system in Singapore after World War II. It focuses on the major developments and their outcomes as well as the motivations for these developments and tries to establish connections between the main objectives of education in Singapore and the first directive for national educational system proposed by the colonial government in 1949. It explains that although the British colonial government left Singapore in 1963 and the country gained its independence, education kept developing in the same direction as set by the British. The thesis also touches on the topic of economic development as this was massive and it could not have been reached without well educated workforce.
Klíčová slova
Singapur, vzdělávání, Desetiletý Program, Bílý dokument, Gohův report, Goh Keng Swee, čínské školy, vývoj vzdělávání, národní vzdělávací systém, ministerstvo školství, Velká Británie, koloniální vláda, Všeobecný certifikát o vzdělání
Klíčová slova v angličtině
Singapore, education, colony, Ten Years' Programme, White Paper, Goh Report, Goh Keng Swee, Chinese schools, development of education, national educational system, Ministry of Education, Great Britain, colonial government, General Certificate of Education
Zásady pro vypracování
Studium historické a specializované literatury
Shromáždění materiálů k výzkumu
Formulace hypotézy
Analýza materiálů a testování správnosti hypotézy
Vytvoření závěru
Zásady pro vypracování
Studium historické a specializované literatury
Shromáždění materiálů k výzkumu
Formulace hypotézy
Analýza materiálů a testování správnosti hypotézy
Vytvoření závěru
Seznam doporučené literatury
Ho, Wah Kam. "Recent Developments in Education in Singapore." School Effectiveness and School Improvement, 10, no. 1. (1999).
Directory of Education. "Educational Policy in the Colony of Singapore: Ten years programme." Singapore: Government Printing Office, 1948.
Ministry of Education. "Our Education System." Accessed October 22, 2011. http://www.moe.gov.sg/education/
Seznam doporučené literatury
Ho, Wah Kam. "Recent Developments in Education in Singapore." School Effectiveness and School Improvement, 10, no. 1. (1999).
Directory of Education. "Educational Policy in the Colony of Singapore: Ten years programme." Singapore: Government Printing Office, 1948.
Ministry of Education. "Our Education System." Accessed October 22, 2011. http://www.moe.gov.sg/education/
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Introduction, Ethnic division, differences, history, Ten Years' Programme, conclusion
Questions: Nemčoková: Educational reforms and economic performance are hard to see in direct connection as it takes a very long time to see the reflection of better education on the country's economy. Nevertheless, in case of Singapore, can economic crises, be seen as impulses for educational reform? M: Yes, but it is a long-term process. Singaporeans discuss improvements for the future that deals with the present economic crisis.
Bell: What is your opinion of standardized testing? In the U.S., critics argue that standardized tests discriminate against minorities and stifle educational creativity by forcing educators to teach to the test. Are such criticisms valid in Singapore as well? M: The critics are right. There is one difference between us and the Singaporeans. They do not complain. Machová: You mention a mixture of languages. Can you explain? M: It is English, Malay and Chinese. Bell: Dr. Černý in Ostrava recently argued that English is decreasing in importance in Southeast Asia. Based on your study of Singapore do you agree or disagree? M: I disagree.