Informace o kvalifikační práci As-Salamu 'Alaykum: A Cross-Cultural Analysis of Business and Social Etiquette in the United States of America and the United Arab Emirates
Tato bakalářská práce je zaměřena na rozdíly společenské a obchodní etikety Spojených států amerických a Spojených arabských emirátů a zároveň také na úroveň znalosti etikety zmiňovaných států mezi českými studenty. Teoretická část této bakalářské práce se zabývá popisem základních principů v souvislosti se společenskou a obchodní etiketou. Popis společenské etikety je zaměřen především na každodenní jevy ve společnosti. Obchodní etiketa je rozebrána z pohledu základních znalostí pro manažery a byznysmeny. Třetí kapitola teoretické části je věnována základním principům neverbální komunikace. Praktická část této bakalářské práce je následně zaměřena na popis charakteristických rozdílností etikety Spojených států amerických a Spojených arabských emirátů a zároveň je zjišťována znalost těchto odlišností mezi českými studenty.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the differences of social and business etiquette in the United States of America and in the United Arab Emirates and on their knowledge level among Czech students. The theoretical part deals with basic principles of social and business etiquette in general. Social etiquette is described from the point of view of everyday manners whereas business etiquette is focused on basic etiquette principles for managers and businessmen. The third chapter of the theoretical part is dedicated to the basics of nonverbal communication. The practical part of this bachelor thesis deals with the main characteristic differences between the United States of America and the United Arab Emirates and with the knowledge of these distinctions among Czech students.
Klíčová slova
společenská etiketa, obchodní etiketa, neverbální komunikace, Spojené státy americké, Spojené arabské emiráty
Klíčová slova v angličtině
social etiquette, business etiquette, nonverbal communication, the United States of America, the United Arab Emirates
Rozsah průvodní práce
55s. (70 856 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na rozdíly společenské a obchodní etikety Spojených států amerických a Spojených arabských emirátů a zároveň také na úroveň znalosti etikety zmiňovaných států mezi českými studenty. Teoretická část této bakalářské práce se zabývá popisem základních principů v souvislosti se společenskou a obchodní etiketou. Popis společenské etikety je zaměřen především na každodenní jevy ve společnosti. Obchodní etiketa je rozebrána z pohledu základních znalostí pro manažery a byznysmeny. Třetí kapitola teoretické části je věnována základním principům neverbální komunikace. Praktická část této bakalářské práce je následně zaměřena na popis charakteristických rozdílností etikety Spojených států amerických a Spojených arabských emirátů a zároveň je zjišťována znalost těchto odlišností mezi českými studenty.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the differences of social and business etiquette in the United States of America and in the United Arab Emirates and on their knowledge level among Czech students. The theoretical part deals with basic principles of social and business etiquette in general. Social etiquette is described from the point of view of everyday manners whereas business etiquette is focused on basic etiquette principles for managers and businessmen. The third chapter of the theoretical part is dedicated to the basics of nonverbal communication. The practical part of this bachelor thesis deals with the main characteristic differences between the United States of America and the United Arab Emirates and with the knowledge of these distinctions among Czech students.
Klíčová slova
společenská etiketa, obchodní etiketa, neverbální komunikace, Spojené státy americké, Spojené arabské emiráty
Klíčová slova v angličtině
social etiquette, business etiquette, nonverbal communication, the United States of America, the United Arab Emirates
Zásady pro vypracování
Prostudujte odbornou literaturu na téma společenské a obchodní etikety
Společenská etiketa Spojených států amerických a Spojených arabských emirátů
Obchodní etiketa Spojených států amerických a Spojených arabských emirátů
Vztahy mezi Spojenými státy americkými a Spojenými arabskými emiráty v dnešní době
Zásady pro vypracování
Prostudujte odbornou literaturu na téma společenské a obchodní etikety
Společenská etiketa Spojených států amerických a Spojených arabských emirátů
Obchodní etiketa Spojených států amerických a Spojených arabských emirátů
Vztahy mezi Spojenými státy americkými a Spojenými arabskými emiráty v dnešní době
Seznam doporučené literatury
Bočánková, Milena. Intercultural Communication: Typical Features of the Czech, British, American, Japanese, Chinese and Arab Cultures. Prague: Oeconomica, 2006.
Chaney, Lillian H., and Jeanette S. Martin. Intercultural Business Communication. 5th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2011.
Post, Peggy, Anna Post, Lizzie Post, and Daniel Post Senning. Emily Post's Etiquette, 18th Edition (Emily Post's Etiquette). 17 ed. New York: Harper Collins, 2004.
Průcha, Jan. Interkulturní Komunikace. Prague: Grada, 2010.
Nydell, Margaret K. (Omar). Understanding Arabs: a Guide For Westerners. 3rd ed. Yarmouth, ME.: Intercultural Press, 2002.
Seznam doporučené literatury
Bočánková, Milena. Intercultural Communication: Typical Features of the Czech, British, American, Japanese, Chinese and Arab Cultures. Prague: Oeconomica, 2006.
Chaney, Lillian H., and Jeanette S. Martin. Intercultural Business Communication. 5th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2011.
Post, Peggy, Anna Post, Lizzie Post, and Daniel Post Senning. Emily Post's Etiquette, 18th Edition (Emily Post's Etiquette). 17 ed. New York: Harper Collins, 2004.
Průcha, Jan. Interkulturní Komunikace. Prague: Grada, 2010.
Nydell, Margaret K. (Omar). Understanding Arabs: a Guide For Westerners. 3rd ed. Yarmouth, ME.: Intercultural Press, 2002.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Q, Drábková: women in business in UEA vs. the rest of the world? A: Difficult, UAE respect women from non-Arabic countries
Q, Kressová: recommend a book? A: a Czech author dealing with UAE
Q, Hubáčková: the difference between etiquette and manners? A: Manners are part of etiquette.