Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První poskytuje teoretické zázemí a definuje motivaci a její typy. Dále jsou zde popsány teorie a strategie motivace. V neposlední řadě vztah motivace a peněz a systém odměňování pracovníků.
Cílem bakalářské práce bylo zjistit současný a skutečný stav motivace zaměstnanců na oční klinice Gemini a.s. Druhá část je tedy zaměřena na analýzu dat, založenou na vytvořených dotaznících pro zaměstnance. Na základě analýzy autorka navrhla možná řešení ke zlepšení stavu motivace zaměstnanců.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is divided into two parts. The first one provides theoretical background and defines motivation and its types. Furthermore theories and strategies of motivation are described here. Finally, relations between motivation and money and system of rewarding employees are elaborated.
The aim of this bachelor thesis was to find out current and real state of employees? motivation at the eye center Gemini a.s. The second part is focused on data analysis based on questionnaires created for employees. On the basis of an analysis authoress suggested possible solutions for improvement of state of employees? motivation.
Klíčová slova
motivace, odměňování, zaměstnanci, benefity, vzdělávání, vztahy na pracovišti
Klíčová slova v angličtině
motivation, rewarding, employees, benefits, education, relationships in workplace
Rozsah průvodní práce
67 s. (84 184 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První poskytuje teoretické zázemí a definuje motivaci a její typy. Dále jsou zde popsány teorie a strategie motivace. V neposlední řadě vztah motivace a peněz a systém odměňování pracovníků.
Cílem bakalářské práce bylo zjistit současný a skutečný stav motivace zaměstnanců na oční klinice Gemini a.s. Druhá část je tedy zaměřena na analýzu dat, založenou na vytvořených dotaznících pro zaměstnance. Na základě analýzy autorka navrhla možná řešení ke zlepšení stavu motivace zaměstnanců.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is divided into two parts. The first one provides theoretical background and defines motivation and its types. Furthermore theories and strategies of motivation are described here. Finally, relations between motivation and money and system of rewarding employees are elaborated.
The aim of this bachelor thesis was to find out current and real state of employees? motivation at the eye center Gemini a.s. The second part is focused on data analysis based on questionnaires created for employees. On the basis of an analysis authoress suggested possible solutions for improvement of state of employees? motivation.
Klíčová slova
motivace, odměňování, zaměstnanci, benefity, vzdělávání, vztahy na pracovišti
Klíčová slova v angličtině
motivation, rewarding, employees, benefits, education, relationships in workplace
Zásady pro vypracování
Teoretické poznatky z oblasti motivace a odměňování zaměstnanců
Představení společnosti Gemini a.s.
Analýza motivace zaměstnanců na oční klinice Gemini a.s.
Návrhy ke zlepšení motivace zaměstnanců ve společnosti
Zásady pro vypracování
Teoretické poznatky z oblasti motivace a odměňování zaměstnanců
Představení společnosti Gemini a.s.
Analýza motivace zaměstnanců na oční klinice Gemini a.s.
Návrhy ke zlepšení motivace zaměstnanců ve společnosti
Seznam doporučené literatury
Adair, J. 1996. Effective Motivation: How to Get the Best Results from Everyone. London: Pan.
Armstrong, Michael. 2002. Employee Reward. New York: Beekman Books Inc.
Bradburn, Norman M., Seymour Sudman, and Brian Wansink. 2004. Asking Questions: The Definitive Guide to Questionnaire Design. San Francisco: Jossey-Bass.
Lighter, Donald E., and Douglas C. Fair. 2004. Quality Management in Health Care: Principles and Methods. Sudbury: Jones and Bartlett Publishers.
Seznam doporučené literatury
Adair, J. 1996. Effective Motivation: How to Get the Best Results from Everyone. London: Pan.
Armstrong, Michael. 2002. Employee Reward. New York: Beekman Books Inc.
Bradburn, Norman M., Seymour Sudman, and Brian Wansink. 2004. Asking Questions: The Definitive Guide to Questionnaire Design. San Francisco: Jossey-Bass.
Lighter, Donald E., and Douglas C. Fair. 2004. Quality Management in Health Care: Principles and Methods. Sudbury: Jones and Bartlett Publishers.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Q1#, Kressová: , A: reduced money from bonuses, proportion of salary, benefitial, bonus paid in cash lower, social and health insurance
Q2#, Kressová: , A: motivation and satisfaction related, would lead to both motivation and satisfaction
Q3#, Svobodová: influence, responsibility for that, results, A: supervisor, HR, owner, co-workers/general manager/had a chance, interested in the results
Q4#, Svobodová: , A: analysrespondents
Q4#, Svobodová: decimal numbers, A: decimal points
Committee Q#1, Hubáčková: apart from motivation and satisfaction, whats there? A: improvements, used recent sources, e.g. cafeteria system,
Committee Q#2, Drábková: supervisiors demotivational, hows that possible?, A: bad communication because employees and supervisors more interested in clients needs and wishes, no evaluation of performence
Committee Q#3, Pilík: is it important to ask employees?, A: what motives them personally,
Committee Q#4, Drábková: other motivational factors, other possible courses, A: human nature is to be better, compulsory for health care workers