Diplomová práce se zabývá možnostmi zvýšení efektivity systému managementu kvality ve Vsetínské nemocnici a.s. Teoretická část diplomové práce je rozdělena na tři tematické celky. První část vymezuje základní pojmy týkající se managementu, kvality a managementu kvality, včetně historického vývoje přístupů k managementu kvality. Druhá část popisuje aplikaci obecných principů systému managementu kvality v podmínkách zdravotnictví a třetí oblast se zaměřuje na nástroje zvyšování efektivity systému managementu kvality. Praktická část popisuje a analyzuje současný stav systému managementu kvality ve Vsetínské nemocnici a.s. a na základě analýzy navrhuje projekt zlepšení systému managementu kvality v nemocnici.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the possibilities of increasing the efficiency of quality management system in the Vsetin Hospital. The theoretical part of the thesis is divided into three thematic units. The first part defines the basic terms of management, quality and quality management, including the historical development of approaches to quality management. The second part describes the application of general principles of quality management system in conditions of healthcare and the third part focuses on the tools of improving the efficiency of quality management system. The practical part describes and analyzes the current state of quality management system in the Vsetin Hospital and based
on the analysis proposes project to improve the quality management system in hospital.
Klíčová slova
management, kvalita, systém managementu kvality, zdravotnictví, nemocnice
Diplomová práce se zabývá možnostmi zvýšení efektivity systému managementu kvality ve Vsetínské nemocnici a.s. Teoretická část diplomové práce je rozdělena na tři tematické celky. První část vymezuje základní pojmy týkající se managementu, kvality a managementu kvality, včetně historického vývoje přístupů k managementu kvality. Druhá část popisuje aplikaci obecných principů systému managementu kvality v podmínkách zdravotnictví a třetí oblast se zaměřuje na nástroje zvyšování efektivity systému managementu kvality. Praktická část popisuje a analyzuje současný stav systému managementu kvality ve Vsetínské nemocnici a.s. a na základě analýzy navrhuje projekt zlepšení systému managementu kvality v nemocnici.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the possibilities of increasing the efficiency of quality management system in the Vsetin Hospital. The theoretical part of the thesis is divided into three thematic units. The first part defines the basic terms of management, quality and quality management, including the historical development of approaches to quality management. The second part describes the application of general principles of quality management system in conditions of healthcare and the third part focuses on the tools of improving the efficiency of quality management system. The practical part describes and analyzes the current state of quality management system in the Vsetin Hospital and based
on the analysis proposes project to improve the quality management system in hospital.
Klíčová slova
management, kvalita, systém managementu kvality, zdravotnictví, nemocnice
Na základě literární rešerše zpracujte teoretické poznatky v oblasti systému managementu kvality ve zdravotnictví.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav systému managementu kvality ve Vsetínské nemocnici a.s.
Vytvořte projekt zefektivnění systému managementu kvality ve Vsetínské nemocnici a.s.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě literární rešerše zpracujte teoretické poznatky v oblasti systému managementu kvality ve zdravotnictví.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav systému managementu kvality ve Vsetínské nemocnici a.s.
Vytvořte projekt zefektivnění systému managementu kvality ve Vsetínské nemocnici a.s.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BRIŠ, Petr. Management kvality. 2. upravené vydání. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010. 208 s. ISBN 987-80-7318-912-9.
ČSN EN ISO 9001. Systémy managementu kvality - Požadavky. Praha: Český normalizační institut, 2009. 56 s.
ŠKRLA, Petr a ŠKRLOVÁ, Magda. Řízení rizik ve zdravotnických zařízeních. Praha: Grada, 2008. 200 s. ISBN 978-80-247-2616-8.
Seznam doporučené literatury
BRIŠ, Petr. Management kvality. 2. upravené vydání. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010. 208 s. ISBN 987-80-7318-912-9.
ČSN EN ISO 9001. Systémy managementu kvality - Požadavky. Praha: Český normalizační institut, 2009. 56 s.
ŠKRLA, Petr a ŠKRLOVÁ, Magda. Řízení rizik ve zdravotnických zařízeních. Praha: Grada, 2008. 200 s. ISBN 978-80-247-2616-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
prof. MUDr. Jaroslav Slaný, CSc. (55 b.): 1. Tzv. spokojený zákazník ? je takovýto zákazník vrcholem o který usilujeme? 2. Jaká je pravděpodobnost implementace a realizace projektu, prezentovaného v DP? MUDr. Martin Metelka, MBA (38 b.): 1. V teoretické části je obrázek pod názvem Magický trojúhelník. Co vyjadřuje? Uveďte vztahy mezi znázorněnými prvky. 2. Obhajte tvrzení, které uvádíte: Kvalita zdravotních služeb patří mezi nejpřednější hodnoty zdravotnictví mezi všemi kontinenty.