Diplomová práce se zabývá nalezením nového tržního segmentu společnosti Valero, s. r. o. na základě vytvoření strategického marketingového plánu. Informace a poznatky vztahující se k dané problematice uvedené v teoretické části jsou čerpány z odborné literatury.
Za pomocí údajů zjištěných z využitých analýz jako je PEST analýza, matice GE a BCG, Porterův model pěti konkurenčních sil a SWOT analýza, je vytvořen konkrétní projekt. Závěr projektové části je věnován k určení rizik a jejich eliminaci.
Anotace v angličtině
This master thesis is concerned with finding a new market segment of a company Valero, s. r. o. based on creation of a strategic marketing plan. Information and findings concerning the query listed in the theoretical part have been extracted from specialized literature.
A concrete project has been created with the help of data ascertained from the PEST analy-sis, GE and BCG matrix, Porter´s model of 5 competitive forces and SWOT analysis. The conclusion of the project part is devoted to risk assessment and its elimination.
Klíčová slova
segment, strategický marketingový plán, PEST analýza, matice GE, matice BCG, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza, rizika
Klíčová slova v angličtině
segment, strategic marketing plan, PEST analysis, GE matrix, BCG matrix, Porter´s model of 5 competitive forces, SWOT analysis, risk
Rozsah průvodní práce
113 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá nalezením nového tržního segmentu společnosti Valero, s. r. o. na základě vytvoření strategického marketingového plánu. Informace a poznatky vztahující se k dané problematice uvedené v teoretické části jsou čerpány z odborné literatury.
Za pomocí údajů zjištěných z využitých analýz jako je PEST analýza, matice GE a BCG, Porterův model pěti konkurenčních sil a SWOT analýza, je vytvořen konkrétní projekt. Závěr projektové části je věnován k určení rizik a jejich eliminaci.
Anotace v angličtině
This master thesis is concerned with finding a new market segment of a company Valero, s. r. o. based on creation of a strategic marketing plan. Information and findings concerning the query listed in the theoretical part have been extracted from specialized literature.
A concrete project has been created with the help of data ascertained from the PEST analy-sis, GE and BCG matrix, Porter´s model of 5 competitive forces and SWOT analysis. The conclusion of the project part is devoted to risk assessment and its elimination.
Klíčová slova
segment, strategický marketingový plán, PEST analýza, matice GE, matice BCG, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza, rizika
Klíčová slova v angličtině
segment, strategic marketing plan, PEST analysis, GE matrix, BCG matrix, Porter´s model of 5 competitive forces, SWOT analysis, risk
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Popište teoretické principy pro sestavování marketingového plánu v oblasti služeb.
Popište teoretická východiska segmentace trhu.
II. Praktická část
Analyzujte současnou situaci na trhu a proveďte marketingový výzkum jako východisko pro získání nového segmentu trhu.
Na základě výsledků analýz vytvořte marketingový plán pro získání nového segmentu zákazníků.
Navržený plán zhodnoťte z hlediska jeho implementace do praxe.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Popište teoretické principy pro sestavování marketingového plánu v oblasti služeb.
Popište teoretická východiska segmentace trhu.
II. Praktická část
Analyzujte současnou situaci na trhu a proveďte marketingový výzkum jako východisko pro získání nového segmentu trhu.
Na základě výsledků analýz vytvořte marketingový plán pro získání nového segmentu zákazníků.
Navržený plán zhodnoťte z hlediska jeho implementace do praxe.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FORET, M. Marketingová komunikace. 3. vyd. Brno: Computer Press, 2011. 488 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
KOTLER, P. a KELLER, K. L. Marketing management 12. vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
ZAMAZALOVÁ, M. et al. Marketing. 2. přepracované a doplněné vydání. Praha: C. H. Beck, 2010. 499 s. ISBN 978-80-7400-115-4.
Seznam doporučené literatury
FORET, M. Marketingová komunikace. 3. vyd. Brno: Computer Press, 2011. 488 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
KOTLER, P. a KELLER, K. L. Marketing management 12. vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
ZAMAZALOVÁ, M. et al. Marketing. 2. přepracované a doplněné vydání. Praha: C. H. Beck, 2010. 499 s. ISBN 978-80-7400-115-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího práce:
1.Z hlediska BCG analýzy je známo, že SBU zařazené do kvadrantu ?hvězdy? vyžadují vysoké náklady na udržení na trhu. Jaké náklady jsou spojeny se získáváním zakázek mimo dotační fondy ESF? (viz str. 47)- zodpovězeno zcela
2.Vysvětlete Vaše tvrzení ze str. 73, že Kongrespark je SKORO LEADEREM.- zodpovězeno zcela
3.Znáte nějaké nové trendy z oblasti pořádání společenských akcí a akcí pro zaměstnance firem?-zodpovězeno zcela
Otázky oponenta práce:
1.Proč jsou u školení dotovaných z fondu EU jasně dané ceny, tady snad není konkurence?- zodpovězeno zcela
2.Je opravdu nutné najmout manažera marketingu?Nestačilo by, aby se tím zabýval někdo ze stávajících zaměstnanců?- zodpovězeno zcela
Otázky komise:
1.Doc. Lipták: Ve kteréch městech je síť zákazníků?- zodpovězeno zcela
2.Doc.Lipták: Je činnost firmy analogická se stavem techniky a je Vašim konkurentem Univerzita Komenského?- zdpovězeno zcela
3.Doc.Lipták: Jste členy asociace vzdělávání dospělých?- zodpovězeno zcela
4.Jmenujte nějakou analogickou firmu ze zahraničí a kde má sídlo? A působí na našem území?- Zodpovězeno zcela
5.Ing.Schneider: Vyše cíle vyplývají z nějaké strategie?- zodpovězeno zcela