Cílem diplomové práce je vytvořit motivační program firmy použitelný pro podniky malé, střední i velké. V teoretické části jsou popsány základní pojmy týkající se motivace, analyzovány možné způsoby motivace, popsán proces tvorby motivačního programu firmy a důsledky nedostatečné motivace zaměstnanců. V praktické části práce jsou analyzovány motivační programy zavedené ve třech firmách různých velikostí a zpracovány výsledky dotazníku týkajícího se motivace respondentů. Závěrem je vytvoření univerzálního motivačního programu malých, středních a velkých firem a zhodnocení jeho možných rizik a přínosů.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis is to create a motivation program applicable to companies of small, medium and large size. In the theoretical part the terms connected with motivation are analyzed, possible ways of motivation are considered, the process of creating a motivation program is described and the negative impacts of insufficient motivation of employees are emphasized. The practical part analyzes three motivation programs of companies of different sizes and processes the results of a questionaire about workers´motivation. The outcome is creation of a universal motivation program for small, medium and large companies and evaluation of all its possible risks and benefits.
Cílem diplomové práce je vytvořit motivační program firmy použitelný pro podniky malé, střední i velké. V teoretické části jsou popsány základní pojmy týkající se motivace, analyzovány možné způsoby motivace, popsán proces tvorby motivačního programu firmy a důsledky nedostatečné motivace zaměstnanců. V praktické části práce jsou analyzovány motivační programy zavedené ve třech firmách různých velikostí a zpracovány výsledky dotazníku týkajícího se motivace respondentů. Závěrem je vytvoření univerzálního motivačního programu malých, středních a velkých firem a zhodnocení jeho možných rizik a přínosů.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis is to create a motivation program applicable to companies of small, medium and large size. In the theoretical part the terms connected with motivation are analyzed, possible ways of motivation are considered, the process of creating a motivation program is described and the negative impacts of insufficient motivation of employees are emphasized. The practical part analyzes three motivation programs of companies of different sizes and processes the results of a questionaire about workers´motivation. The outcome is creation of a universal motivation program for small, medium and large companies and evaluation of all its possible risks and benefits.
Zpracujte teoretické poznatky k motivaci pracovníků z dostupných literárních zdrojů.
II. Praktická část
Analyzujte formy motivace ve velké výrobní akciové společnosti.
Analyzujte formy motivace ve středně velkém výrobním družstvu.
Porovnejte formy motivace ve firmě s více než 1000 zaměstnanci a ve firmě o 150 zaměstnancích.
Vypracujte projekt motivačního programu použitelný pro malé, střední a velké firmy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky k motivaci pracovníků z dostupných literárních zdrojů.
II. Praktická část
Analyzujte formy motivace ve velké výrobní akciové společnosti.
Analyzujte formy motivace ve středně velkém výrobním družstvu.
Porovnejte formy motivace ve firmě s více než 1000 zaměstnanci a ve firmě o 150 zaměstnancích.
Vypracujte projekt motivačního programu použitelný pro malé, střední a velké firmy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BALDONI, John. Great Motivation Secrets of Great Leaders. 1st edition. Columbus: McGraw-Hill, 2005. 220 s. ISBN 0-07-146616-9.
HORVÁTHOVÁ, Petra. Talent management. 1st edition. Praha : Wolters Kluwer, 2011. 249 s. ISBN 978-80-7357-665-3.
CHANDLER, Steve a RICHARDSON, Scott. 100 Ways to Motivate Others: How Great Leaders Can Produce Insane Results Without Driving People Crazy. 1st edition. Franklin Lakes: The Career Press, 2008. 240 s. ISBN 978-1-56414-992-3.
RYCHTAŘÍKOVÁ, Yveta. Kritikou a pochvalou k vyšší motivaci zaměstnanců. 1st edition. Praha : Grada, 2008. 135 s. ISBN 978-80-247-2100-2.
TAMBLYN, Doni a WEISS, Sharyn. The Big Book of Humorous Training Games (Big Book of Business Games Series). 1st edition. Columbus: McGraw-Hill, 2000. 279 s. ISBN 0-07-135780-7.
Seznam doporučené literatury
BALDONI, John. Great Motivation Secrets of Great Leaders. 1st edition. Columbus: McGraw-Hill, 2005. 220 s. ISBN 0-07-146616-9.
HORVÁTHOVÁ, Petra. Talent management. 1st edition. Praha : Wolters Kluwer, 2011. 249 s. ISBN 978-80-7357-665-3.
CHANDLER, Steve a RICHARDSON, Scott. 100 Ways to Motivate Others: How Great Leaders Can Produce Insane Results Without Driving People Crazy. 1st edition. Franklin Lakes: The Career Press, 2008. 240 s. ISBN 978-1-56414-992-3.
RYCHTAŘÍKOVÁ, Yveta. Kritikou a pochvalou k vyšší motivaci zaměstnanců. 1st edition. Praha : Grada, 2008. 135 s. ISBN 978-80-247-2100-2.
TAMBLYN, Doni a WEISS, Sharyn. The Big Book of Humorous Training Games (Big Book of Business Games Series). 1st edition. Columbus: McGraw-Hill, 2000. 279 s. ISBN 0-07-135780-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: 41
Hodnocení oponenta: 42
Otázky vedoucího:
1) Můžete jednoznačně vymezit rozdíl mezi motivem a stimulem?
2) Charakterizujte v čem se liší extrinzické motivy od stimulace.
3) Jaký je rozdíl mezi primárním a sekundárním motivem a a pro co se používá označení abundanční motivy?
Otázky oponenta:
1. Jakým způsobem by měla probíhat implementace navrhovaného motivačního programu do firmy?
Diskuze:
Doc. Kozák: Je stabilita místa správným motivačním faktorem? Které náklady nemusí zaměstnavatel proplatit (školení, pracovní cesta)? Stačí hodnocení jedenkrát ročně? Doc. Kolčavová: Dá se udělat univerzální motivační program na různé velikosti firem?