Předmětem diplomové práce je využití fondů Evropské unie na podporu vzdělávání za-městnanců. Práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a praktickou část.
Obsahem teoretické části je popis Evropského sociálního fondu a operačních programů, které z něj čerpají finanční prostředky. Velká pozornost bude především věnována Operač-nímu programu Lidské zdroje a zaměstnanost a konkrétně pak jeho prioritní ose Adaptabi-lita. V teoretické části bude rozepsán postup od plánování, přes realizaci, monitoring a kontrolu projektu žádajícího o finanční podporu z fondů Evropské unie.
Praktická část bude zaměřena na aplikaci teoretických poznatků v praxi na společnosti XY a.s. Nejdříve bude stručně popsána společnost XY a.s. následně paku bude analyzován současný stav vzdělávacích aktivit. Ten bude využit v závěrečné části, ve které je plánován projekt realizace vzdělávacích aktivit podporovaných z Evropského sociálního fondu. V příloze je také možno nalézt konkrétní žádost o finanční podporu.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma thesis is the use of EU funds to support training of staff. The work is divided into two parts - theoretical and practical part.
In the theoretical part, there is description of the European Social Fund and the Operational programs it funded. Great attention will be primarily given to Operational Programme ?Lidské zdroje a zaměstnanost? and its Priority axis of Adaptability. The theoretical part will also describe process about applying for financial support from EU funds.
The practical part will focus on the application of theoretical knowledge in practice and the XY Company. First, the company XY a.s. will be briefly and then the current state of edu-cational activities in this company will be analysed . This analysis will be used in the final section in which the project is planned to implement training activities supported by the European Social Fund. In the appendix there will be concrete financial support request.
Klíčová slova
Fondy Evropské unie, Evropský sociální fond, vzdělávání, vzdělávání zaměstnanců, Ope-rační program Lidské zdroje a zaměstnanost, Prioritní osa Adaptabilita, Adaptabilita, Žá-dost o finanční podporu, malé a střední podniky.
Klíčová slova v angličtině
European Union Funds, European Social Fund, Education, Education of Employees, Oper-ational programme ?Lidské zdroje a zaměstnanost?, Priority Axis Adaptability, Adaptabil-ity, Request for Financial Support, Small and Medium Enterprises.
Rozsah průvodní práce
91s. (144791 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je využití fondů Evropské unie na podporu vzdělávání za-městnanců. Práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a praktickou část.
Obsahem teoretické části je popis Evropského sociálního fondu a operačních programů, které z něj čerpají finanční prostředky. Velká pozornost bude především věnována Operač-nímu programu Lidské zdroje a zaměstnanost a konkrétně pak jeho prioritní ose Adaptabi-lita. V teoretické části bude rozepsán postup od plánování, přes realizaci, monitoring a kontrolu projektu žádajícího o finanční podporu z fondů Evropské unie.
Praktická část bude zaměřena na aplikaci teoretických poznatků v praxi na společnosti XY a.s. Nejdříve bude stručně popsána společnost XY a.s. následně paku bude analyzován současný stav vzdělávacích aktivit. Ten bude využit v závěrečné části, ve které je plánován projekt realizace vzdělávacích aktivit podporovaných z Evropského sociálního fondu. V příloze je také možno nalézt konkrétní žádost o finanční podporu.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma thesis is the use of EU funds to support training of staff. The work is divided into two parts - theoretical and practical part.
In the theoretical part, there is description of the European Social Fund and the Operational programs it funded. Great attention will be primarily given to Operational Programme ?Lidské zdroje a zaměstnanost? and its Priority axis of Adaptability. The theoretical part will also describe process about applying for financial support from EU funds.
The practical part will focus on the application of theoretical knowledge in practice and the XY Company. First, the company XY a.s. will be briefly and then the current state of edu-cational activities in this company will be analysed . This analysis will be used in the final section in which the project is planned to implement training activities supported by the European Social Fund. In the appendix there will be concrete financial support request.
Klíčová slova
Fondy Evropské unie, Evropský sociální fond, vzdělávání, vzdělávání zaměstnanců, Ope-rační program Lidské zdroje a zaměstnanost, Prioritní osa Adaptabilita, Adaptabilita, Žá-dost o finanční podporu, malé a střední podniky.
Klíčová slova v angličtině
European Union Funds, European Social Fund, Education, Education of Employees, Oper-ational programme ?Lidské zdroje a zaměstnanost?, Priority Axis Adaptability, Adaptabil-ity, Request for Financial Support, Small and Medium Enterprises.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
\begin {tecky}
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se fondů Evropské Unie na podporu vzdělávání zaměstnanců.
V systematickém přehledu prezentujte a charakterizujte jednotlivé programy a jejich části související s podporou vzdělávání zaměstnanců.
II. Praktická část
Analyzujte dosud prováděné vzdělávací akce společnosti XY a.s.
Navrhněte vzdělávací koncept společnosti XY a.s. pro čerpání fondů z EU.
Vypracujte žádost o dotaci na konkrétní vzdělávací akci ve společnosti včetně analýzy budoucích benefitů a úspory nákladů.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
\begin {tecky}
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se fondů Evropské Unie na podporu vzdělávání zaměstnanců.
V systematickém přehledu prezentujte a charakterizujte jednotlivé programy a jejich části související s podporou vzdělávání zaměstnanců.
II. Praktická část
Analyzujte dosud prováděné vzdělávací akce společnosti XY a.s.
Navrhněte vzdělávací koncept společnosti XY a.s. pro čerpání fondů z EU.
Vypracujte žádost o dotaci na konkrétní vzdělávací akci ve společnosti včetně analýzy budoucích benefitů a úspory nákladů.
Závěr
Seznam doporučené literatury
MAREK, Dan a KANTOREK, Tomáš. Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. Vyd. 1. Brno : Barrister and Principal, 2007. 210 s. ISBN 978-80-87029-13-8.
PAVLÁK, Miroslav. Lidské zdroje a fondy EU : Evropský sociální fond jako nástroj spolufinancování projektů v oblasti rozvoje lidských zdrojů. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2006. 127 s. ISBN 80-7357-139-0.
PŘICHYSTAL, Aleš. Kuchařka pro žadatele z fondů EU : Aneb jak uvařit dobrý projekt. Vyd. 1. Nymburk : Vega-L, 2008. 153 s. ISBN 978-80-86757-94-0.
VILAMOVÁ, Šárka. Čerpáme finanční zdroje Evropské unie : Praktický průvodce. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. 200 s. ISBN 80-247-1194-X.
Seznam doporučené literatury
MAREK, Dan a KANTOREK, Tomáš. Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. Vyd. 1. Brno : Barrister and Principal, 2007. 210 s. ISBN 978-80-87029-13-8.
PAVLÁK, Miroslav. Lidské zdroje a fondy EU : Evropský sociální fond jako nástroj spolufinancování projektů v oblasti rozvoje lidských zdrojů. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2006. 127 s. ISBN 80-7357-139-0.
PŘICHYSTAL, Aleš. Kuchařka pro žadatele z fondů EU : Aneb jak uvařit dobrý projekt. Vyd. 1. Nymburk : Vega-L, 2008. 153 s. ISBN 978-80-86757-94-0.
VILAMOVÁ, Šárka. Čerpáme finanční zdroje Evropské unie : Praktický průvodce. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. 200 s. ISBN 80-247-1194-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: 50
Hodnocení oponenta: 52
Otázky vedoucího:
K práci mám následující otázky:
1) Byly výsledky diplomové práce firmou akceptovány při přípravě žádosti o projekt z ESF?
2) Jakým způsobem lze vyhodnotit efektivitu navrženého vzdělávání, příp. jeho jednotlivých oblastí, ve společnosti XY a.s. po ukončení jeho realizace?
Otázky oponenta:
1. Jak jste vybrala seznam témat odborných kurzů (viz strana 59)?
2. Byla při výběru dodavatelů kurzů vždy jediným kritériem cena kurzu?
3. Bez ohledu na to, jestli by byl projekt financován fondy EU či jinými zdroji, jak byste mohla hodnotit účinnost navrženého vzdělávacího projektu?
Diskuze:
Doc. Kozák: Myslíte si, že odejde zaměstnanec, pokud mu jinde nabídnou lepší vzdělávací systém? Připomínka k návratnosti kurzu do jednoho roku. Máte k firmě nějaký vztah? Proč se firma nezaměřuje i na úsporu energií. Proč ty podlahy nejsou izolační? Co je to megapascal? Dovedete si představit 80MPa? Dr. Kolčavová: Firma má jen 16 zaměstnanců, je efektivní pro ně organizovat tolik aktivit?