Diplomová práce se zabývá projektem zlepšení nabídky služeb DDM Astra Zlín. Teoretická část je tvořena poznatky z oblasti řízení neziskových organizací, marketingu neziskových organizací, konkurence a konkurenceschopnosti organizace vycházející z odborné literatury. Praktická část práce je věnována představení organizace, PESTE analýze, Porterovu modelu pěti konkurenčních sil, analýze vnitřního prostředí organizace, SWOT analýze a dotazníkovému šetření. Na základě poznatků těchto analýz je vypracován projekt, který se věnuje návrhům a doporučením, na základě kterých lze zlepšit nabídku poskytovaných služeb. Závěr projektu je podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with a project for improvement the service offer of leisure time centre for children Astra Zlín. The theoretical part is elaborated based on the professional literature and concerns management of non-profit organizations, mainly their marketing, competition and competitive advantage. The practical part is dedicated to presentation of the organization, PESTE analysis, Porter´s five competitive forces model, analysis of intern environment, SWOT analysis and survey. In response to results of analysis, the project improving service offer is conceived in the form of suggestions and recommendations. At the end of the project the time, cost and risk analysis are drawn.
Klíčová slova
neziskový sektor, příspěvková organizace, služby, konkurenceschopnost, konkurence, PESTE analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
allowance organization, nonprofit market segment, services, competitive advantage, competitive, PESTE analysis, Porter´s five competitive forces model, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
124 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá projektem zlepšení nabídky služeb DDM Astra Zlín. Teoretická část je tvořena poznatky z oblasti řízení neziskových organizací, marketingu neziskových organizací, konkurence a konkurenceschopnosti organizace vycházející z odborné literatury. Praktická část práce je věnována představení organizace, PESTE analýze, Porterovu modelu pěti konkurenčních sil, analýze vnitřního prostředí organizace, SWOT analýze a dotazníkovému šetření. Na základě poznatků těchto analýz je vypracován projekt, který se věnuje návrhům a doporučením, na základě kterých lze zlepšit nabídku poskytovaných služeb. Závěr projektu je podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with a project for improvement the service offer of leisure time centre for children Astra Zlín. The theoretical part is elaborated based on the professional literature and concerns management of non-profit organizations, mainly their marketing, competition and competitive advantage. The practical part is dedicated to presentation of the organization, PESTE analysis, Porter´s five competitive forces model, analysis of intern environment, SWOT analysis and survey. In response to results of analysis, the project improving service offer is conceived in the form of suggestions and recommendations. At the end of the project the time, cost and risk analysis are drawn.
Klíčová slova
neziskový sektor, příspěvková organizace, služby, konkurenceschopnost, konkurence, PESTE analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
allowance organization, nonprofit market segment, services, competitive advantage, competitive, PESTE analysis, Porter´s five competitive forces model, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti konkurence, konkurenceschopnosti a řízení neziskových organizací.
II. Praktická část
Proveďte analýzu konkurenčního postavení a nabídky služeb organizace DDM Astra na zlínském trhu dětských volnočasových aktivit.
Na základě výsledků analýzy zpracujte projekt zlepšení nabídky služeb DDM Astra.
Zhodnoťe projekt z hlediska jeho přínosů a omezení implementace do praxe.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti konkurence, konkurenceschopnosti a řízení neziskových organizací.
II. Praktická část
Proveďte analýzu konkurenčního postavení a nabídky služeb organizace DDM Astra na zlínském trhu dětských volnočasových aktivit.
Na základě výsledků analýzy zpracujte projekt zlepšení nabídky služeb DDM Astra.
Zhodnoťe projekt z hlediska jeho přínosů a omezení implementace do praxe.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, R. Marketing neziskového sektoru. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. 155 s. ISBN 80-7318-436-2.
HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. 207 s. ISBN 80-85943-07-7.
PAYNE, A. Marketing služeb. Praha: Grada, 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X.
REKTOŘÍK, J. Organizace neziskového sektoru. 2. vyd. Praha: Ekopress, s.r.o., 2007. 187 s. ISBN 978-80-86929-25-5.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, R. Marketing neziskového sektoru. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. 155 s. ISBN 80-7318-436-2.
HANNAGAN, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. 207 s. ISBN 80-85943-07-7.
PAYNE, A. Marketing služeb. Praha: Grada, 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X.
REKTOŘÍK, J. Organizace neziskového sektoru. 2. vyd. Praha: Ekopress, s.r.o., 2007. 187 s. ISBN 978-80-86929-25-5.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího práce:
1.Vzhledem k tomu, že již některé z Vámi navrhovaných akcí již proběhly, jaká byla odezva? Zhodnoťte efektivnost těchto akcí?- zodpovězeno zcela
2.Jaké jsou podmínky rozšíření nabídky volnočasových aktivit DDM Astra i do dalších škol? Zvažovala jste i jejich efektivnost?- zodpovězeno zcela
Otázky oponenta práce:
1.Může diplomantka objasnit význam příležitostí pro DDM Astra Zlín, příspěvková organizace, v rámci SWOT analýzy?- zodpovězeno zcela
2.Jaké jsou hlavní přínosy projektu, který diplomantka vypracovala?- zodpovězeno zcela
3.Na základě projektu DP lze říci, že ?Reklamní kampaň zaměřená na akce pro veřejnost? již byla realizovaná. Jaká byla úspěšnost této reklamní kampaně?- zodpovězeno zcela
Otázky komise:
1.Doc. Lipták: Jak jste si roztřídila aktivity pro volný čas ve Vaší práci:- zodpovězeno částečně
2.Doc. Lipták: Která aktivita je z Vámi navrhovaných nejúspěšnější?- zodpovězeno zcela
3.Ing. Schneider: Kdo je majitelem budevy, kterou uvádíte jako zastaralou?- Město Zlín- není to tedy slabá stránka pro organizaci, ale je to příležitost pro ni.- nezodpovězeno
4.Ing. Schneider: V síťovém grafu míte propagace všech akci postupné- nelze je propagovat současně?- zodpovězeno zcela
5.Ing. Schneider: Má organizace strategický plán činnosti?- zodpovězeno uspokojivě