Diplomová práce se zabývá návrhem komunikační strategie společnosti Aircraft Industries ve vztahu k městu Kunovice a jeho obyvatelům. Cílem práce je navrhnout řešení, která pomohou společnosti zlepšit její vnímání veřejností. Teoretická část popisuje poznatky v oblasti public relations a brand managementu. Praktická část představuje společnost a analyzuje její současnou situaci pomocí dotazníkového šetření a SWOT analýzy. Projekto- vá část představuje konkrétní řešení vedoucí ku zlepšení komunikační strategie Aircraft Industries. V závěru je projekt podroben nákladové, časové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The thesis deals with suggestion of communication strategy of the Aircraft Industries in relation to the town of Kunovice and its citizens. The aim of this work is to suggest solu- tions that will help company to improve their image among public. The theoretical part describes knowledge in public relations and brand management. There is company intro- duction in the practical part as well as analysis of the current situation with questionnaire and SWOT analysis. Project part introduces concrete solutions that lead to improvement of the communications strategy of the Aircraft Industries. Project is focused on cost, time and risk analysis in the end.
Klíčová slova
public relations, brand management, komunikační strategie, vztahy s médii, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
public relations, brand management, communication strategy, media relations, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
93
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá návrhem komunikační strategie společnosti Aircraft Industries ve vztahu k městu Kunovice a jeho obyvatelům. Cílem práce je navrhnout řešení, která pomohou společnosti zlepšit její vnímání veřejností. Teoretická část popisuje poznatky v oblasti public relations a brand managementu. Praktická část představuje společnost a analyzuje její současnou situaci pomocí dotazníkového šetření a SWOT analýzy. Projekto- vá část představuje konkrétní řešení vedoucí ku zlepšení komunikační strategie Aircraft Industries. V závěru je projekt podroben nákladové, časové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The thesis deals with suggestion of communication strategy of the Aircraft Industries in relation to the town of Kunovice and its citizens. The aim of this work is to suggest solu- tions that will help company to improve their image among public. The theoretical part describes knowledge in public relations and brand management. There is company intro- duction in the practical part as well as analysis of the current situation with questionnaire and SWOT analysis. Project part introduces concrete solutions that lead to improvement of the communications strategy of the Aircraft Industries. Project is focused on cost, time and risk analysis in the end.
Klíčová slova
public relations, brand management, komunikační strategie, vztahy s médii, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
public relations, brand management, communication strategy, media relations, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Popište teoretické poznatky z oblasti public relations pro vypracování vhodné komunikační strategie.
II. Praktická část
Na základě marketingového průzkumu analyzujte současné postavení společnosti.
Na základě výsledků analýzy vytvořte plán komunikační strategie.
Navržený projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Popište teoretické poznatky z oblasti public relations pro vypracování vhodné komunikační strategie.
II. Praktická část
Na základě marketingového průzkumu analyzujte současné postavení společnosti.
Na základě výsledků analýzy vytvořte plán komunikační strategie.
Navržený projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 600 s. ISBN 80-7226-886-4.
L'ETANG, Jacquie. Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. 338 s. ISBN 978-80-7367-596-7.
SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing and PR: how to use news releases, blogs, podcasting, viral marketing and online media to reach buyers directly. 1st edition. Hoboken, N.J.: Wiley, 2009. 287 s. ISBN 978-0-470-37928-8.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009. 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
Seznam doporučené literatury
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 600 s. ISBN 80-7226-886-4.
L'ETANG, Jacquie. Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. 338 s. ISBN 978-80-7367-596-7.
SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing and PR: how to use news releases, blogs, podcasting, viral marketing and online media to reach buyers directly. 1st edition. Hoboken, N.J.: Wiley, 2009. 287 s. ISBN 978-0-470-37928-8.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009. 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: 43
Hodnocení Oponenta: 35
Otázky vedoucího:
1. Byla firma Aircraft Industries seznámena s výsledky práce? Pokud ano, jak se k nim staví, pokud ne, bude s nimi seznámena?
Otázky oponenta:
1. Jaké hypotézy jste si stanovil před kvantitativním výzkumem? Jaké statistické metody jste použil při vyhodnocení dotazníku?
2. Bude Váš projekt ? jeden z Vašich návrhů komunikační strategie ? realizován?
Diskuze:
Doc. Kozák: Připomínky ke SWOT analýze, Mohlo by město Kunovice profitovat ze spolupráce dvou firem (podpora jednoho projektu)? Je v Kunovicích regionální televize? Jaká je vlastnická struktura a organizační struktura firmy? Dr. Kolčavová: Čím je nápad získat grand? Pro kolik projektů by byl tento grand? Jaké by bylo tematické zaměření plánovaného projektu? Prof. Ondrčka: Jaké jsou argumenty pro to, že obyvatelé Kunovic mají negativní postoj k firmě? Kolik bylo zaměstnanců dříve a kolik je jich teď? Jaké je poptávka po výrobcích? Školí firma budoucí letce svých letadel?