Diplomová práce se zabývá otevřením podnikové prodejny firmy Vinařství Zaječí. Teore-tickou část tvoří základní pojmy, které byly čerpány z odborné literatury a které se vztahují k danému projektu. Na základě poznatků z analytické části, která se skládá z PEST analý-zy, Porterovy analýzy konkurence a SWOT analýzy, je zpracován projekt. Projektová část je věnována postupu založení prodejny, popsání plánu marketingového mixu, popsání fi-nančního plánu a očekávaných tržeb. Závěr projektu se zabývá časovou analýzou a zhod-nocením případných rizik.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with project of opening company store Winery Zaječí. The theo-retical part is composed of knowledge based on scientific literature related to given issue. On the basis of the analytical part, which is created from PEST analysis, Porter analysis of competition and SWOT analysis, is developed project. Project part is devoted to foundati-on of company store, desription of marketing mix plan, financial plan and expected inco-mes. At the end of project is time analysis and risk evaluation.
Klíčová slova
Klíčová slova: marketingový mix služeb, marketingové plánování, PEST analýza, Porterův model konkurence, SWOT analýza, vinařství
Klíčová slova v angličtině
Keywords: marketing mix of services, marketing planning, PEST analysis, Porter´s compe-titive forces model, SWOT analysis, winery
Rozsah průvodní práce
103 s. (155 175 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá otevřením podnikové prodejny firmy Vinařství Zaječí. Teore-tickou část tvoří základní pojmy, které byly čerpány z odborné literatury a které se vztahují k danému projektu. Na základě poznatků z analytické části, která se skládá z PEST analý-zy, Porterovy analýzy konkurence a SWOT analýzy, je zpracován projekt. Projektová část je věnována postupu založení prodejny, popsání plánu marketingového mixu, popsání fi-nančního plánu a očekávaných tržeb. Závěr projektu se zabývá časovou analýzou a zhod-nocením případných rizik.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with project of opening company store Winery Zaječí. The theo-retical part is composed of knowledge based on scientific literature related to given issue. On the basis of the analytical part, which is created from PEST analysis, Porter analysis of competition and SWOT analysis, is developed project. Project part is devoted to foundati-on of company store, desription of marketing mix plan, financial plan and expected inco-mes. At the end of project is time analysis and risk evaluation.
Klíčová slova
Klíčová slova: marketingový mix služeb, marketingové plánování, PEST analýza, Porterův model konkurence, SWOT analýza, vinařství
Klíčová slova v angličtině
Keywords: marketing mix of services, marketing planning, PEST analysis, Porter´s compe-titive forces model, SWOT analysis, winery
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury popište poznatky využitelné v oblasti realizace nových podnikatelských záměrů v rámci marketingu služeb.
II. Praktická část
Proveďte analýzu trhu a možností otevření vinárny firmy Vinařství
Zaječí.
Na základě výsledků analýz vytvořte projekt otevření vinárny firmy
Vinařství Zaječí.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury popište poznatky využitelné v oblasti realizace nových podnikatelských záměrů v rámci marketingu služeb.
II. Praktická část
Proveďte analýzu trhu a možností otevření vinárny firmy Vinařství
Zaječí.
Na základě výsledků analýz vytvořte projekt otevření vinárny firmy
Vinařství Zaječí.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FOTR, J. a SOUČEK, I. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 356 s. ISBN 80-247-0939-2.
HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. 150 s. ISBN 80-7169-996-9.
KORÁB, V. a MICHALISKO, M. Založení a řízení společnosti. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2005. 249 s. ISBN 80-251-0592-X.
KOTLER, P. Marketing management. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
Seznam doporučené literatury
FOTR, J. a SOUČEK, I. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 356 s. ISBN 80-247-0939-2.
HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. 150 s. ISBN 80-7169-996-9.
KORÁB, V. a MICHALISKO, M. Založení a řízení společnosti. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2005. 249 s. ISBN 80-251-0592-X.
KOTLER, P. Marketing management. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucí:
1. Podle čeho a jakým způsobem jste v rámci kriteriální analýzy hodnotila úroveň propagace konkurenčních vinařských podniků?
2. Na str. 93 uvádíte jako rizikový faktor Vámi navrhovaného projektu nadhodnocená poptávka. Jak by tento faktor ovlivnilo zavedení spotřební daně z vína od příštího roku?
3. V jaké fázi realizace se Vámi navrhovaný projekt nachází?
Hodnocení vedoucí: 51
Otázky oponent:
1. U analýzy konkurence na str. 52 uvádíte konkurenční vinařské firmy a vinárny mnohdy vzdálené desítky kilometrů od sídla analyzované společnosti, ale nezmiňujete ani jednu konkurenční vinařskou firmu nebo vinotéku sídlící přímo v obci Zaječí. A právě např. Vinařství U Kapličky se mi jeví jako velký konkurent společnosti Vinařství Zaječí. Proč jste např. tuto společnost mezi konkurenty nezmínila? Nepovažuje ho snad Vinařství Zaječí za přímou konkurenci? Nepletou si zákazníci produkty Vinařství Zaječí a vína z produkce Vinařství U Kapličky?
2. Na str. 52-53 uvádíte, že všechna vinařství, která spadají pod oblast Velkopavlovickou, jsou uvedena v příloze I. Dle mého názoru ale seznam není úplný. Chybí mi zde například významné vinařství Hrabal s.r.o. (Velké Bílovice) nebo Vinařství Gréger (Rakvice), aj. Odkud jste čerpala při tvorbě seznamu a kde jste nabyla přesvědčení, že seznam je kompletní? Proč neuvádíte v textu zdroje? (nejen u této tabulky)
Hodnocení Oponent: 41
Diskuze:
Mají víno, které vyhrálo nějakou cenu nebo ocenění? Mají ?sorty?? Proč bude podniková prodejna?