Diplomová práce se zaobírá projektem zlepšení image Krajské nemocnice Tomáše Bati, a. s.
Diplomová práce je rozdělena na tři části - teoretickou, analytickou a projektovou. Záměrem této práce je vyjasnit důležitost firemní image a vylíčit nástroje její tvorby. Teoretická část zahrnuje poznatky vycházející z odborných literatur vztahujících se k tématu práce - firemní image, firemní kultura. Výsledkem praktické části je vypracování dotazníkového šetření, PEST a SWOT analýzy a Porterův model pěti sil. Hlavní část práce tvoří projekt, který obsahuje doporučení a návrhy, pomocí kterých lze zlepšit image. Projekt byl poté podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Annotation in English
This thesis discusses a project to improve image of a Tomas Bata Regional Hospital, a. s. The diploma work is divided on the three parts - theoretic, analytic and project. Its goal is to convey the importance of corporate image, and to depict the means used to design it. The theoretical part of the diploma thesis includes pieces of knowledge resulting from the specialised literature connected to the subject of the diploma thesis - corporate image, corporate culture. In the PEST, Porter five forces and SWOT analysis were compiled the information from whole analytic part. The main part represents project, which contains recommendations and proposals suitable for image improvement. The project was then a subject to timing, cost and risk analysis.
Keywords
firemní image, firemní kultura, nemocnice, zdravotnická zařízení, zdravotnictví, firemní design, komunikace
Keywords in English
corporate image, corporate culture, hospital, health care facilities, healthcare, corporate design, communication
Length of the covering note
126 s.
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zaobírá projektem zlepšení image Krajské nemocnice Tomáše Bati, a. s.
Diplomová práce je rozdělena na tři části - teoretickou, analytickou a projektovou. Záměrem této práce je vyjasnit důležitost firemní image a vylíčit nástroje její tvorby. Teoretická část zahrnuje poznatky vycházející z odborných literatur vztahujících se k tématu práce - firemní image, firemní kultura. Výsledkem praktické části je vypracování dotazníkového šetření, PEST a SWOT analýzy a Porterův model pěti sil. Hlavní část práce tvoří projekt, který obsahuje doporučení a návrhy, pomocí kterých lze zlepšit image. Projekt byl poté podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Annotation in English
This thesis discusses a project to improve image of a Tomas Bata Regional Hospital, a. s. The diploma work is divided on the three parts - theoretic, analytic and project. Its goal is to convey the importance of corporate image, and to depict the means used to design it. The theoretical part of the diploma thesis includes pieces of knowledge resulting from the specialised literature connected to the subject of the diploma thesis - corporate image, corporate culture. In the PEST, Porter five forces and SWOT analysis were compiled the information from whole analytic part. The main part represents project, which contains recommendations and proposals suitable for image improvement. The project was then a subject to timing, cost and risk analysis.
Keywords
firemní image, firemní kultura, nemocnice, zdravotnická zařízení, zdravotnictví, firemní design, komunikace
Keywords in English
corporate image, corporate culture, hospital, health care facilities, healthcare, corporate design, communication
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Popište teoretická východiska vztahující se k problematice corporate identity, měření image a marketingového výzkumu ve zdravotnictví.
II. Praktická část
Analyzujte makroprostředí, mezoprostředí a mikroprostředí Krajské nemocnice T. Bati a proveďte marketingový výzkum jako podklad pro analýzu současné image nemocnice.
Na základě výsledků analýz vytvořte projekt zlepšení image Krajské nemocnice T. Bati ve Zlíně.
Zhodnoťte projekt z hlediska jeho přínosů a implementace do praxe.
Závěr
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Popište teoretická východiska vztahující se k problematice corporate identity, měření image a marketingového výzkumu ve zdravotnictví.
II. Praktická část
Analyzujte makroprostředí, mezoprostředí a mikroprostředí Krajské nemocnice T. Bati a proveďte marketingový výzkum jako podklad pro analýzu současné image nemocnice.
Na základě výsledků analýz vytvořte projekt zlepšení image Krajské nemocnice T. Bati ve Zlíně.
Zhodnoťte projekt z hlediska jeho přínosů a implementace do praxe.
Závěr
Recommended resources
BROOKS, I. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer Press, 2003. 296 s. ISBN 80-7226-763-9.
KOHOUT, J. Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha: Management press, 1999. 122 s. ISBN 80-7261-006-6.
PAVLŮ, D. Marketingová komunikace a výzkum. Zlín: Malá edice FMK UTB/4, 2006. 198 s. ISBN 80-7318-383-8.
ZLÁMAL, J. Marketing ve zdravotnictví. 2. vyd., nezměn. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2009. 150 s. ISBN 978-80-7013-503-7.
Recommended resources
BROOKS, I. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer Press, 2003. 296 s. ISBN 80-7226-763-9.
KOHOUT, J. Veřejné mínění, image a metody public relations. Praha: Management press, 1999. 122 s. ISBN 80-7261-006-6.
PAVLŮ, D. Marketingová komunikace a výzkum. Zlín: Malá edice FMK UTB/4, 2006. 198 s. ISBN 80-7318-383-8.
ZLÁMAL, J. Marketing ve zdravotnictví. 2. vyd., nezměn. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2009. 150 s. ISBN 978-80-7013-503-7.
Enclosed appendices
CD ROM
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Otázky vedoucí:
1. Na str. 37 píšete, že jednou z forem segmentace je segmentace způsobená nástroji marketingového mixu. Uveďte příklady takové segmentace a specifikujte charakteristické rysy těchto segmentů.
2. Je vládou schválené tabulkové navýšení platů (str. 53) pro nemocnice hrozbou nebo příležitostí?
3. Na str. 66 píšete, že od března 2012 vydává nemocnice časopis ?KNTB informuje?, ale v projektu navrhujete, že by nemocnice měla vydávat časopis KNTB. Vysvětlete. Jde o jiný časopis?
Hodnocení vedoucí: 49
Otázky oponent:
1. Bude Váš projekt skutečně realizován?
2. Realizaci projekt jste navrhla na 375 dní, nezdá se Vám tato doba až příliš dlouhá? Např. restrukturalizace webu může probíhat v průběhu realizace projektu a nemusí být vázána na články v tisku, atd..
Hodnocení Oponent: 49
Diskuze:
dr. Kolčavová: Pokud zavedete časopis, tak se jeho náklady musí vrátit. Jak se to stane? prof. Ondrčka: Jak nemocnice snižuje náklady? Jak je to s vnitřní informovaností? Jak to bude fungovat reálně? Mgr. Kučera: Chybí tam návaznost na vyhodnocení dotazníku, jak se to řeší?