Cílem této práce je analyzovat současnou situaci ve Zlínském kraji v oblasti cestovního ruchu a na základě této analýzy navrhnout projekt na zvýšení návštěvnosti Zlínského kraje. Teoretická část práce popisuje principy a moderní nástroje marketingové komunikace, dále definuje základní charakteristiky cestovního ruchu a marketingu destinace cestovního ruchu a na závěr představuje rozšířenou realitu jako způsob propagace Zlínského kraje v oblasti turismu. Po teoretické části následuje analýza současného stavu ve Zlínském kraji po stránce cestovního ruchu a využívaných marketingových nástrojů. Součástí analýzy je také dotazníkové šetření. V projektové části je navržen projekt na zvýšení návštěvnosti Zlínského kraje, využívající principů rozšířené reality. Tento projekt je následně podroben nákladové, časové a rizikové analýze a jsou definovány jeho přínosy.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to analyze current situation in Zlin region in the field of tourism and on the basis of this analysis to create a project to increase the attendance of Zlin region. Theoretical part describes principles and modern tools of marketing communication, defines the basic characteristics of tourism and marketing of tourist destination and in the last part presents augmented reality as a way of promotion of the Zlin region in the field of tourism. After the theoretical part comes the analysis of the current tourist situation and marketing tools in the Zlin region. A part of the analysis is a marketing research based on a questionnaire. In the project part is designed a project for increasing the tourist attendance in the Zlin region, based on the principles of augmented reality. At the end of the work is this project analyzed in order to costs, profit, time and risk analysis.
Cílem této práce je analyzovat současnou situaci ve Zlínském kraji v oblasti cestovního ruchu a na základě této analýzy navrhnout projekt na zvýšení návštěvnosti Zlínského kraje. Teoretická část práce popisuje principy a moderní nástroje marketingové komunikace, dále definuje základní charakteristiky cestovního ruchu a marketingu destinace cestovního ruchu a na závěr představuje rozšířenou realitu jako způsob propagace Zlínského kraje v oblasti turismu. Po teoretické části následuje analýza současného stavu ve Zlínském kraji po stránce cestovního ruchu a využívaných marketingových nástrojů. Součástí analýzy je také dotazníkové šetření. V projektové části je navržen projekt na zvýšení návštěvnosti Zlínského kraje, využívající principů rozšířené reality. Tento projekt je následně podroben nákladové, časové a rizikové analýze a jsou definovány jeho přínosy.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to analyze current situation in Zlin region in the field of tourism and on the basis of this analysis to create a project to increase the attendance of Zlin region. Theoretical part describes principles and modern tools of marketing communication, defines the basic characteristics of tourism and marketing of tourist destination and in the last part presents augmented reality as a way of promotion of the Zlin region in the field of tourism. After the theoretical part comes the analysis of the current tourist situation and marketing tools in the Zlin region. A part of the analysis is a marketing research based on a questionnaire. In the project part is designed a project for increasing the tourist attendance in the Zlin region, based on the principles of augmented reality. At the end of the work is this project analyzed in order to costs, profit, time and risk analysis.
Charakterizujte moderní marketingové nástroje využitelné v cestovním ruchu.
Popište teoretická východiska pro využití augmented reality v různých oblastech krajské samosprávy.
II. Praktická část
Analyzujte současnou situaci ve Zlínském kraji z hlediska využívání marketingových nástrojů na podporu cestovního ruchu.
Zhodnoťte výsledky analýzy a vytvořte projekt s použitím nástroje augmented
reality.
Vyhodnoťte navržený projekt a analyzujte jeho přínosy v oblasti podpory cestovního ruchu ve Zlínském kraji.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Charakterizujte moderní marketingové nástroje využitelné v cestovním ruchu.
Popište teoretická východiska pro využití augmented reality v různých oblastech krajské samosprávy.
II. Praktická část
Analyzujte současnou situaci ve Zlínském kraji z hlediska využívání marketingových nástrojů na podporu cestovního ruchu.
Zhodnoťte výsledky analýzy a vytvořte projekt s použitím nástroje augmented
reality.
Vyhodnoťte navržený projekt a analyzujte jeho přínosy v oblasti podpory cestovního ruchu ve Zlínském kraji.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2006. 443 s. ISBN 80-251-1041-9.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing : destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha : Ekopress, 2003. 173 s. ISBN 80-86119-56-4.
PAULIČKOVÁ, Renáta. Teoretické otázky regionálneho a mestského marketingu. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2005. 124 s. ISBN 80-7043-365-5.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2006. 443 s. ISBN 80-251-1041-9.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing : destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha : Ekopress, 2003. 173 s. ISBN 80-86119-56-4.
PAULIČKOVÁ, Renáta. Teoretické otázky regionálneho a mestského marketingu. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2005. 124 s. ISBN 80-7043-365-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucí:
Hodnocení vedoucí: 43
1. Jaké počítáte náklady na pořízení/opotřebení fototechniky na str. 95?
2. Jak jste zjistil čistý zisk ve výpočtu ROI (především jeho očištění od vlivů ostatních nástrojů marketingové komunikace) ? A jsou zde uvedeny náklady nejen na vytvoření, ale i údržbu, včetně oportunitních nákladů? Výsledek 936,1% je až neuvěřitelný.
Otázky oponent:
Hodnocení Oponent: 50
1. Jaký je názor diplomanta na současný stav propagace v oblasti cestovního ruchu ve Zlínském kraji?
2. Čím si diplomant vysvětluje 83,6 % návratnost svých dotazníků?
3. Měl již diplomant možnost projednat svůj projekt se zástupci Zlínského kraje, jaké byly případné reakce?
Otázky:
doc. Kozák: Kdo byli respondenti? Je to uvedeno v práci. Bylo osloveno celé spektrum.
Tabulka přínosy: Jak jste přišel na to, že tu host zůstane 4 dny? Od předsedy je tu výhrada, že je to moc nadhodnocené.
prof. Ondrčka: Bral jste informace od cestovních kanceláří? Ing.Kučera: Bral jste v úvahu i zahraniční hosty? Zaměřeno jen na ČR a nezkoumal zahraniční hosty.