ABSTRAKT
Ve své bakalářské práci se zabývám úrovní znalostí nelékařských zdravotnických pracov-níků o hyperbilirubinémi a rodičů novorozenců s hyperbilirubinémií. Práce má dvě části - teoretickou a praktickou.
V teoretické části vysvětluji vymezení pojmů: bilirubin, typy hyperbilirubinémie, metody léčby a důležité ošetřovatelské přístupy v souvislosti s nimi.
V praktické části se zabývám vytvořením a ověřením dotazníků u odborné veřejnosti a dotazníků pro laiky - rodičů dětí s hyperbilirubinémií. Vyhodnocení dotazníků, srovnání pracovišť v jednotlivých kategoriích dotazníků, zpracování výsledků v grafech a tabulkách s popisy. Uvedení výsledků výzkumu do praxe formou edukačního materiálu.
Anotace v angličtině
ABSTRACT
In my bachelor thesis, I focus on the level of knowledge of hyperbilirubinemia among non-medical health care staff and parents of hyperbilirubinemic neonates. The thesis consists of two parts ? a theoretical one and a practical one.
In the theoretical part, I explain the terms: bilirubin, hyperbilirubinemia types, treatment methods and important health care approaches related to them.
In the practical part, I create and verify questionnaires for professionals and for the general public - parents of hyperbilirubinemic children. I also provide an interpretation of the ques-tionnaires, a comparison of sites as to the individual questionnaire categories, and I process the results in graphs and noted charts. The results from the research have been introduced into the practice as educational materials.
Klíčová slova
Bilirubin, hyperbilirubinémie, novorozenec
Klíčová slova v angličtině
Bilirubin, Hyperbilirubinemia, Neonates
Rozsah průvodní práce
119 s.
Jazyk
CZ
Anotace
ABSTRAKT
Ve své bakalářské práci se zabývám úrovní znalostí nelékařských zdravotnických pracov-níků o hyperbilirubinémi a rodičů novorozenců s hyperbilirubinémií. Práce má dvě části - teoretickou a praktickou.
V teoretické části vysvětluji vymezení pojmů: bilirubin, typy hyperbilirubinémie, metody léčby a důležité ošetřovatelské přístupy v souvislosti s nimi.
V praktické části se zabývám vytvořením a ověřením dotazníků u odborné veřejnosti a dotazníků pro laiky - rodičů dětí s hyperbilirubinémií. Vyhodnocení dotazníků, srovnání pracovišť v jednotlivých kategoriích dotazníků, zpracování výsledků v grafech a tabulkách s popisy. Uvedení výsledků výzkumu do praxe formou edukačního materiálu.
Anotace v angličtině
ABSTRACT
In my bachelor thesis, I focus on the level of knowledge of hyperbilirubinemia among non-medical health care staff and parents of hyperbilirubinemic neonates. The thesis consists of two parts ? a theoretical one and a practical one.
In the theoretical part, I explain the terms: bilirubin, hyperbilirubinemia types, treatment methods and important health care approaches related to them.
In the practical part, I create and verify questionnaires for professionals and for the general public - parents of hyperbilirubinemic children. I also provide an interpretation of the ques-tionnaires, a comparison of sites as to the individual questionnaire categories, and I process the results in graphs and noted charts. The results from the research have been introduced into the practice as educational materials.
Klíčová slova
Bilirubin, hyperbilirubinémie, novorozenec
Klíčová slova v angličtině
Bilirubin, Hyperbilirubinemia, Neonates
Zásady pro vypracování
V teoretické části vymezit pojmy bilirubin, typy hyperbilirubinémie, metody léčby a důležité ošetřovatelské přístupy s nimi související.
V praktické části prostřednictvím dotazníků ověřit úroveň znalostí o daném tématu u odborné veřejnosti i laiků - rodičů dětí s hyperbilirubinémií. Vyhodnotit a srovnat data z jednotlivých pracovišť a výsledky určené k praktickému využití zapracovat do edukačního materiálu.
Zásady pro vypracování
V teoretické části vymezit pojmy bilirubin, typy hyperbilirubinémie, metody léčby a důležité ošetřovatelské přístupy s nimi související.
V praktické části prostřednictvím dotazníků ověřit úroveň znalostí o daném tématu u odborné veřejnosti i laiků - rodičů dětí s hyperbilirubinémií. Vyhodnotit a srovnat data z jednotlivých pracovišť a výsledky určené k praktickému využití zapracovat do edukačního materiálu.
Seznam doporučené literatury
BOREK, Ivo et al., 2001. Vybrané kapitoly z neonatologie a ošetřovatelské péče. 2. dopl. vyd. Brno: IDVPZ. 328 s. ISBN 80-7013-338-4.
DORT, Jiří, 2011. Ošetřovatelské postupy v neonatologii. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni. 238 s. ISBN 978-80-7043-944-9.
FENDRYCHOVÁ, Jaroslava, 2000. Ošetřovatelské diagnózy v neonatologii. Brno: IDVPZ. 45 s. ISBN 80-7013-322-8.
FENDRYCHOVÁ, Jaroslava et al., 2007. Intenzivní péče o novorozence. Brno: NCONZO. 403 s. ISBN 978-80-7013-447-4.
FENDRYCHOVÁ, Jaroslava et al., 2009. Vybrané kapitoly z ošetřovatelské péče v pediatrii. Brno: NCONZO. 133 s. ISBN 978-80-7013-489-4.
Seznam doporučené literatury
BOREK, Ivo et al., 2001. Vybrané kapitoly z neonatologie a ošetřovatelské péče. 2. dopl. vyd. Brno: IDVPZ. 328 s. ISBN 80-7013-338-4.
DORT, Jiří, 2011. Ošetřovatelské postupy v neonatologii. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni. 238 s. ISBN 978-80-7043-944-9.
FENDRYCHOVÁ, Jaroslava, 2000. Ošetřovatelské diagnózy v neonatologii. Brno: IDVPZ. 45 s. ISBN 80-7013-322-8.
FENDRYCHOVÁ, Jaroslava et al., 2007. Intenzivní péče o novorozence. Brno: NCONZO. 403 s. ISBN 978-80-7013-447-4.
FENDRYCHOVÁ, Jaroslava et al., 2009. Vybrané kapitoly z ošetřovatelské péče v pediatrii. Brno: NCONZO. 133 s. ISBN 978-80-7013-489-4.
Přílohy volně vložené
1 edukační DVD s názvem Novorozenecká žloutenka
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
S jakými nesnázemi jste se setkala během vypracovávání bakalářské práce?(Mgr. Gajzlerová)
V čem spočívá přínos Vaší bakalářské práce pro obě skupiny respondentek zařazených do výzkumného šetření? (dr. Reslerová)
Jaké předpokládáte možnosti využití edukačního materiálu, který je jedním z praktických výstupů Vaší bakalářské práce? (dr. Reslerová)
V čem spatřujete přínos bakalářské práce pro praktickou oblast péče o novorozence s hyperbilirubinemií? (dr. Reslerová)
Studentka reagovala na otázky vedoucího, oponenta a komise pohotově, správně.