ABSTRACT
V rámci bakalářské práce jsem si položila otázku, zda-li je hra a hraní prospěšné ve zdravotnickém zařízení, které je určené dětským pacientům.
Ve své práci jsem se pokusila prostřednictvím průzkumu zjistit prospěšnost využití her při práci v lázeňských zařízeních pro děti.
Anotace v angličtině
In the beginning of this thesis I asked myself if the game and playing is useful in the medical facilities which is for children's patients.
In this thesis I tried by the research find success in use game and its work in spa facilities for children.
Klíčová slova
Klíčová slova: hra, lázeňské zařízení, dětský pacient, zdraví.
ABSTRACT
V rámci bakalářské práce jsem si položila otázku, zda-li je hra a hraní prospěšné ve zdravotnickém zařízení, které je určené dětským pacientům.
Ve své práci jsem se pokusila prostřednictvím průzkumu zjistit prospěšnost využití her při práci v lázeňských zařízeních pro děti.
Anotace v angličtině
In the beginning of this thesis I asked myself if the game and playing is useful in the medical facilities which is for children's patients.
In this thesis I tried by the research find success in use game and its work in spa facilities for children.
Klíčová slova
Klíčová slova: hra, lázeňské zařízení, dětský pacient, zdraví.
Vymezení základních pojmů a teoretických východisek z oblasti herní aktivity dětí.
Hra a její využití v lázeňském prostředí.
Psychologická problematika dětí hospitalizovaných v lázních.
Fáze prožívání nemoci.
Subjektivní prožívání nemoci.
Kompetence všeobecné sestry v oblasti herní aktivizace a její osobnostní
předpoklady při práci s dětmi.
Herní aktivizace dětí s respiračním onemocněním a onemocněním nervové a oběhové soustavy.
Vytvoření metodiky herních aktivit (nebo aktivit pro děti) ve volném čase s respiračním onemocněním a s onemocněním nervové a oběhové soustavy.
Realizace aktivit.
Pozorování (včetně terénních poznámek) z průběhu realizace aktivit.
Dotazník pro děti k získání zpětné vazby.
Dotazník (nebo rozhovor) se všeobecnými sestrami a vychovatelkami v lázních.
Analýza, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Diskuse.
Doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Vymezení základních pojmů a teoretických východisek z oblasti herní aktivity dětí.
Hra a její využití v lázeňském prostředí.
Psychologická problematika dětí hospitalizovaných v lázních.
Fáze prožívání nemoci.
Subjektivní prožívání nemoci.
Kompetence všeobecné sestry v oblasti herní aktivizace a její osobnostní
předpoklady při práci s dětmi.
Herní aktivizace dětí s respiračním onemocněním a onemocněním nervové a oběhové soustavy.
Vytvoření metodiky herních aktivit (nebo aktivit pro děti) ve volném čase s respiračním onemocněním a s onemocněním nervové a oběhové soustavy.
Realizace aktivit.
Pozorování (včetně terénních poznámek) z průběhu realizace aktivit.
Dotazník pro děti k získání zpětné vazby.
Dotazník (nebo rozhovor) se všeobecnými sestrami a vychovatelkami v lázních.
Analýza, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Diskuse.
Doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ, 2008. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-423-6.
HELUS, Zdeněk. 2009. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, ISBN 978-80-7367-628-5.
KRATOCHVÍLOVÁ, Emilia. 2004. Pedagogika volného času. UK, Bratislava, ISBN 80-8082-330-6.
PIAGET, Jean. 2010. Psychologie dítěte. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-798-5.
PLEVOVÁ, Ilona. 2010. Komunikace s dětským pacientem. 1. vydání. Praha: Grada. Sestra. ISBN 978-80-247-2968-8.
SIKOROVÁ, Lucie. 2011. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3593-1.
ŠIČKOVÁ - FABRICI, Jaroslava. 2002. Základy arteterapie. Portál: Praha. ISBN 80-7178-616-0.
VALENTA, Milan a kol. 2008. Herní specialista v somatopedii. 3. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978-80-244-2137-7.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ, 2008. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-423-6.
HELUS, Zdeněk. 2009. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, ISBN 978-80-7367-628-5.
KRATOCHVÍLOVÁ, Emilia. 2004. Pedagogika volného času. UK, Bratislava, ISBN 80-8082-330-6.
PIAGET, Jean. 2010. Psychologie dítěte. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-798-5.
PLEVOVÁ, Ilona. 2010. Komunikace s dětským pacientem. 1. vydání. Praha: Grada. Sestra. ISBN 978-80-247-2968-8.
SIKOROVÁ, Lucie. 2011. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3593-1.
ŠIČKOVÁ - FABRICI, Jaroslava. 2002. Základy arteterapie. Portál: Praha. ISBN 80-7178-616-0.
VALENTA, Milan a kol. 2008. Herní specialista v somatopedii. 3. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978-80-244-2137-7.
Přílohy volně vložené
1 CD - Rom.
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uveďte cíle her, které popisujete ve čtvrté kapitole. Proč jsou vhodné pro děti s respiračním a pohybovým onemocněním? (dr. Dorková)
Jak vznikly jednotlivé parametry (na základě čeho byly definovány)? (Dr. Sliviaková)
K čemu byly parametry vytvořeny, když nejsou použité v analýze dat? (Dr. Sliviaková)
Doc. Konečný vznesl poznámku k formulaci cíle č. 1.
Studentka reagovala na otázky komise pohotově, správně.