Bakalářská práce je zaměřená především na základní znalosti rodičů v poskytování první pomoci u dětí předškolního věku. V teoretické části je definována první pomoc, její cíle a dělení.Pozornost je věnována také výňatku z trestního zákona - o neposkytnutí první pomoci. V další části jsou zmíněny nejčastější úrazy, které se vyskytují u dětí od šesti let věku. Závěr teoretické části je věnován preventivním opatřením proti úrazům u dětí. V praktické části jsou uveřejněny výsledky průzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, zda se rodiče dostatečně věnují preventivním opatřením, zda mají základní povědomí o tom, jak správně poskytnout první pomoc a odkud čerpají informace o postupech v poskytování první pomoci a zdali mají zájem o vzdělávání se v této oblasti.
Anotace v angličtině
The bachelor´s degree thesis focuses primarily on the basic knowledge of parents regarding the provision of first aid to pre-school children. The work consists of a theoretical part and a practical part. The theoretical part defines first aid, its objectives and separate details. It also pays attention to an extract from the penal law on the failure to provide first aid. The work further specifies the most frequent injuries occuring with children under six years of age. The conclusion concentrales on preventive measures against child injuries. The practical part of the thesis involves the results of an investigation survey aimed at determining whether or not parents pay enough attention to preventive measures, whether or not they have basic knowledge of the right way to provide first aid, where they find information on methods regarding first aid, and whether or not they are interested in education in this area.
Klíčová slova
dítě-první pomoc-prevence-úraz
Klíčová slova v angličtině
child-first aid-prevention-injury
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřená především na základní znalosti rodičů v poskytování první pomoci u dětí předškolního věku. V teoretické části je definována první pomoc, její cíle a dělení.Pozornost je věnována také výňatku z trestního zákona - o neposkytnutí první pomoci. V další části jsou zmíněny nejčastější úrazy, které se vyskytují u dětí od šesti let věku. Závěr teoretické části je věnován preventivním opatřením proti úrazům u dětí. V praktické části jsou uveřejněny výsledky průzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, zda se rodiče dostatečně věnují preventivním opatřením, zda mají základní povědomí o tom, jak správně poskytnout první pomoc a odkud čerpají informace o postupech v poskytování první pomoci a zdali mají zájem o vzdělávání se v této oblasti.
Anotace v angličtině
The bachelor´s degree thesis focuses primarily on the basic knowledge of parents regarding the provision of first aid to pre-school children. The work consists of a theoretical part and a practical part. The theoretical part defines first aid, its objectives and separate details. It also pays attention to an extract from the penal law on the failure to provide first aid. The work further specifies the most frequent injuries occuring with children under six years of age. The conclusion concentrales on preventive measures against child injuries. The practical part of the thesis involves the results of an investigation survey aimed at determining whether or not parents pay enough attention to preventive measures, whether or not they have basic knowledge of the right way to provide first aid, where they find information on methods regarding first aid, and whether or not they are interested in education in this area.
Klíčová slova
dítě-první pomoc-prevence-úraz
Klíčová slova v angličtině
child-first aid-prevention-injury
Zásady pro vypracování
V teoretické části vymezit základní pojmy v oblasti první pomoci - definice, cíle, dělení. Popsat vybrané části trestního zákona týkající se problematiky první pomoci. Seznámit s nejčastějšími úrazy vyskytujícími se v dětském věku. Zaměřit se na prevenci úrazů u dětí.
V praktické části sestavit dotazník pro rodiče dětí zaměřený na základní znalosti v poskytování laické první pomoci u dětí a využívání preventivních opatření pro zajištění bezpečí dítěte. Analyzovat data průzkumného šetření. Interpretovat zjištěné výsledky. Na základě výsledků zorganizovat školení pro rodiče dětí zaměřené na základní postupy poskytování první pomoci u dětí.
Zásady pro vypracování
V teoretické části vymezit základní pojmy v oblasti první pomoci - definice, cíle, dělení. Popsat vybrané části trestního zákona týkající se problematiky první pomoci. Seznámit s nejčastějšími úrazy vyskytujícími se v dětském věku. Zaměřit se na prevenci úrazů u dětí.
V praktické části sestavit dotazník pro rodiče dětí zaměřený na základní znalosti v poskytování laické první pomoci u dětí a využívání preventivních opatření pro zajištění bezpečí dítěte. Analyzovat data průzkumného šetření. Interpretovat zjištěné výsledky. Na základě výsledků zorganizovat školení pro rodiče dětí zaměřené na základní postupy poskytování první pomoci u dětí.
Seznam doporučené literatury
BERÁNKOVÁ, Monika et al., 2007. První pomoc. Vyd. 2. Praha: Informatorium. ISBN 978-80-7333-054-5.
BYDŹOVSKÝ, Jan, 2011. Předlékařská první pomoc. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2334-1.
GREGORA, Martin, 2004. První pomoc u dětí. Vyd. 1. Praha: Europrint. ISBN 80-204-1064-3.
SRNAVSKÝ, Pavel, 2007. První pomoc u dětí. Vyd. 2. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1824-8.
STELZER, Jiří a Lenka CHYTILOVÁ, 2007. První pomoc pro každého. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2144-6.
Seznam doporučené literatury
BERÁNKOVÁ, Monika et al., 2007. První pomoc. Vyd. 2. Praha: Informatorium. ISBN 978-80-7333-054-5.
BYDŹOVSKÝ, Jan, 2011. Předlékařská první pomoc. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2334-1.
GREGORA, Martin, 2004. První pomoc u dětí. Vyd. 1. Praha: Europrint. ISBN 80-204-1064-3.
SRNAVSKÝ, Pavel, 2007. První pomoc u dětí. Vyd. 2. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1824-8.
STELZER, Jiří a Lenka CHYTILOVÁ, 2007. První pomoc pro každého. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2144-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jaké výsledky Vás nejvíce překvapily? (Mgr. Blažková)
Nalezla jste nějaké souvislosti mezi výsledky a identifikačními kategoriemi (kvótami)? (dr. Dorková)
Měli účastníci školení možnost zhodnotit školící akci, kterou jste pořádala (např. hodnotícím formulářem, dotazníkem apod.)? (dr. Dorková)
V diskusi a v závěru tvrdíte, že celková úspěšnost znalostního testu byla 73%. Popište algoritmus výpočtu. (dr. Dorková)
Obhajoba bakalářské práce byla přesvědčivá a úplná. Na otázky vedoucího, oponenta a komise studentka odpovídala pohotově, věcně a správně.