Svoji bakalářskou práci jsem zaměřila na onemocnění glaukom. V teoretické části se zabývám anatomií oka a onemocněním glaukom. Dále se zde věnuji ošetřovatelské péči v nemocnici a edukaci nemocného po propuštění do domácí péče.
Praktická část je zaměřena na vyhodnocení dotazníkového šetření, ve kterém jsem zkoumala informovanost pacientů s glaukomem a spolupráci mezi nemocným a zdravotním personálem.
Anotace v angličtině
In my final work I focus on the glaucoma disease. In the theoretical part I deal with the anatomy of the eye and the glaucoma disease. I also write about the nursing care in the hospital and the education of the patient after leaving the hospital to home care. The practi-cal part focuses on the evaluation of the survey in which I look closer at patients and their knowledge of the glaucoma disease and the cooperation between the patient and the hospital staff.
Svoji bakalářskou práci jsem zaměřila na onemocnění glaukom. V teoretické části se zabývám anatomií oka a onemocněním glaukom. Dále se zde věnuji ošetřovatelské péči v nemocnici a edukaci nemocného po propuštění do domácí péče.
Praktická část je zaměřena na vyhodnocení dotazníkového šetření, ve kterém jsem zkoumala informovanost pacientů s glaukomem a spolupráci mezi nemocným a zdravotním personálem.
Anotace v angličtině
In my final work I focus on the glaucoma disease. In the theoretical part I deal with the anatomy of the eye and the glaucoma disease. I also write about the nursing care in the hospital and the education of the patient after leaving the hospital to home care. The practi-cal part focuses on the evaluation of the survey in which I look closer at patients and their knowledge of the glaucoma disease and the cooperation between the patient and the hospital staff.
V teoretické části se zaměřit na anatomii a fyziologii oka. Seznámit se s onemocněním glaukom, vymezit roli sestry v informovanosti pacientů s glaukomem.
V praktické části stanovit cíle. Pomocí dotazníku, který je zaměřen na informovanost pacientů s glaukomem, analyzovat data a interpretovat data průzkumného šetření. Vytvořit edukační materiál pro pacienty s glaukomem.
Zásady pro vypracování
V teoretické části se zaměřit na anatomii a fyziologii oka. Seznámit se s onemocněním glaukom, vymezit roli sestry v informovanosti pacientů s glaukomem.
V praktické části stanovit cíle. Pomocí dotazníku, který je zaměřen na informovanost pacientů s glaukomem, analyzovat data a interpretovat data průzkumného šetření. Vytvořit edukační materiál pro pacienty s glaukomem.
Seznam doporučené literatury
BOGUSZAKOVÁ, Jana a kol., 2006. Akutní stavy v oftalmologii. Praha: Galén. ISBN 80-7262-368-0.
FLAMER, Josef, 2003. Glaukom. Praha: Triton. ISBN 80-7254-351-2.
KRAUS, Hanuš, 2001. Oční zákaly. Praha: Grada. ISN 80-7169-967-5.
RŮŽIČKOVÁ, Eva, 2006. Glaukom- minimum pro praxi. Vyd. 2. Praha: Triton. ISBN 80-7254-876-X.
Seznam doporučené literatury
BOGUSZAKOVÁ, Jana a kol., 2006. Akutní stavy v oftalmologii. Praha: Galén. ISBN 80-7262-368-0.
FLAMER, Josef, 2003. Glaukom. Praha: Triton. ISBN 80-7254-351-2.
KRAUS, Hanuš, 2001. Oční zákaly. Praha: Grada. ISN 80-7169-967-5.
RŮŽIČKOVÁ, Eva, 2006. Glaukom- minimum pro praxi. Vyd. 2. Praha: Triton. ISBN 80-7254-876-X.
Přílohy volně vložené
dotazník, test zraku, obrázky, standard
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jaká byte navrhovala opatření ve vztahu k dodržování správného postupu při aplikaci očních kapek? (Mgr. Blažková)
Jak si vysvětlujete, že všichni respondenti uvedli, že obdrželi veškeré informace, které potřebovali, ale z dalších odpovědí se Vám jejich odpověď nepotvrdila? (dr. Krátká)
K obhajobě bakalářské práce nebyly ze strany komise žádné připomínky.
Studentka reagovala na otázky komise pohotově, správně.