Tato práce je věnována předškolním dětem, trpícím lehkými mozkovými dysfunkcemi. Vysvětluje pojem psychomotoriky jako těsné spojení a souvislost psychického a motorického prožívání. Nabízí pohled na výchovu těchto dětí a odstraňování jejich handicapu pomocí her a různých dalších činností z oblasti psychomotoriky. Smysly,motorika, city a později řeč tvoří jako celek základnu dětského vývoje. Tak se může dítě zabývat okolním světem s porozuměním, může sbírat zkušenosti, učit se být samostatné a sebevědomé.
Anotace v angličtině
This work is presentation pre - school children, distressful light cerebral dysfunction. Deal with disorder, that are frecuent near children with LCD, mention several counsel for work with children with LCD. Interpret as conception psychomotor like body-to-body vision and connection mental and motory get. Orfee view of upbringing These children and elimination thein handicap by the help of play and different by other aktivity from areas motory. Senes, motory, feelings, later speech create entitre bases child’s development.
Klíčová slova
Dítě, osobnost, psychomotorika, hra,vývoj, LDM, učení,prožitek, pohyb, rodina, mateřská škola
Tato práce je věnována předškolním dětem, trpícím lehkými mozkovými dysfunkcemi. Vysvětluje pojem psychomotoriky jako těsné spojení a souvislost psychického a motorického prožívání. Nabízí pohled na výchovu těchto dětí a odstraňování jejich handicapu pomocí her a různých dalších činností z oblasti psychomotoriky. Smysly,motorika, city a později řeč tvoří jako celek základnu dětského vývoje. Tak se může dítě zabývat okolním světem s porozuměním, může sbírat zkušenosti, učit se být samostatné a sebevědomé.
Anotace v angličtině
This work is presentation pre - school children, distressful light cerebral dysfunction. Deal with disorder, that are frecuent near children with LCD, mention several counsel for work with children with LCD. Interpret as conception psychomotor like body-to-body vision and connection mental and motory get. Orfee view of upbringing These children and elimination thein handicap by the help of play and different by other aktivity from areas motory. Senes, motory, feelings, later speech create entitre bases child’s development.
Klíčová slova
Dítě, osobnost, psychomotorika, hra,vývoj, LDM, učení,prožitek, pohyb, rodina, mateřská škola