Téma bakalářské práce je zaměřeno na Rozvoj hyperstimulačního syndromu jako důsledek kontrolované ovariální stimulace. Ovariální hyperstimulační syndrom je vzácná, život ohrožující komplikace léčby neplodnosti pomocí léků a je nejzávažnější komplikací indukce ovulace.
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se snaží shrnout informace o neplodnosti, poruchách ovariálního cyklu, ovariální stimulaci a OHSS, který je vážnou komplikací asistované reprodukce. Cílem bakalářské práce bylo zjistit průběh ovariální stimulace a výskyt OHSS u žen, které podstoupily ovariální stimulaci.
Anotace v angličtině
The topic of bachelor thesis is concentrated on The development of ovarian hyperstimulation syndrome as a result of controlled ovarian stimulation. Ovarian hyperstimulation syndrome is a rare life-threatening complication of infertility treatment with drugs and it is the most serious complication of ovulation induction.
The bachelor thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part aims to summarize information about infertility, disorders of ovarian cycle, ovarian stimulation and OHSS, which is serious complication of assisted reproduction. The aim of bachelor thesis was to determine the course of ovarian stimulation and the incidence of OHSS in women undergoing ovarian stimulation.
Téma bakalářské práce je zaměřeno na Rozvoj hyperstimulačního syndromu jako důsledek kontrolované ovariální stimulace. Ovariální hyperstimulační syndrom je vzácná, život ohrožující komplikace léčby neplodnosti pomocí léků a je nejzávažnější komplikací indukce ovulace.
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se snaží shrnout informace o neplodnosti, poruchách ovariálního cyklu, ovariální stimulaci a OHSS, který je vážnou komplikací asistované reprodukce. Cílem bakalářské práce bylo zjistit průběh ovariální stimulace a výskyt OHSS u žen, které podstoupily ovariální stimulaci.
Anotace v angličtině
The topic of bachelor thesis is concentrated on The development of ovarian hyperstimulation syndrome as a result of controlled ovarian stimulation. Ovarian hyperstimulation syndrome is a rare life-threatening complication of infertility treatment with drugs and it is the most serious complication of ovulation induction.
The bachelor thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part aims to summarize information about infertility, disorders of ovarian cycle, ovarian stimulation and OHSS, which is serious complication of assisted reproduction. The aim of bachelor thesis was to determine the course of ovarian stimulation and the incidence of OHSS in women undergoing ovarian stimulation.
Popis výchozího problému.
Výběr literatury vztahující se k danému problému.
Naplánování výzkumného šetření.
Výběr výzkumné metody.
Výběr respondentů.
Pilotní studie.
Realizace výzkumného šetření.
Zpracování získaných dat.
Diskuze a komentování výsledků.
Vypracování edukačního materiálu.
Zásady pro vypracování
Popis výchozího problému.
Výběr literatury vztahující se k danému problému.
Naplánování výzkumného šetření.
Výběr výzkumné metody.
Výběr respondentů.
Pilotní studie.
Realizace výzkumného šetření.
Zpracování získaných dat.
Diskuze a komentování výsledků.
Vypracování edukačního materiálu.
Seznam doporučené literatury
DOHERTY, C. Maud a M. M. CLARK, 2006. Léčba neplodnosti: Podrobný rádce pro neplodné páry. 1. vyd. Brno: Computer Press. ISBN 80-251-0771X.
LEIFER Gloria, 2004. Úvod do porodnického a pediatrického ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0668-7.
NILSSON, Lennart a Lars HAMBERGER, 2008. Těhotenství týden po týdnu: Tajemství lidského života. 2. vyd. Praha: Svojtka&Co. ISBN 80-7237-768X.
ROZTOČIL, Aleš et al., 2011. Moderní gynekologie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2832-2.
ŘEŽÁBEK, Karel, 2008. Asistovaná reprodukce. Praha: Maxdorf. ISBN 978-80-7345-154-7.
VACEK, Zdeněk, 2006. Embryologie: Učebnice pro studenty lékařství a oborů všeobecná sestra a porodní asistentka. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1267-3.
WEISS, Petr et al., 2010. Sexuologie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2492-8.
Seznam doporučené literatury
DOHERTY, C. Maud a M. M. CLARK, 2006. Léčba neplodnosti: Podrobný rádce pro neplodné páry. 1. vyd. Brno: Computer Press. ISBN 80-251-0771X.
LEIFER Gloria, 2004. Úvod do porodnického a pediatrického ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0668-7.
NILSSON, Lennart a Lars HAMBERGER, 2008. Těhotenství týden po týdnu: Tajemství lidského života. 2. vyd. Praha: Svojtka&Co. ISBN 80-7237-768X.
ROZTOČIL, Aleš et al., 2011. Moderní gynekologie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2832-2.
ŘEŽÁBEK, Karel, 2008. Asistovaná reprodukce. Praha: Maxdorf. ISBN 978-80-7345-154-7.
VACEK, Zdeněk, 2006. Embryologie: Učebnice pro studenty lékařství a oborů všeobecná sestra a porodní asistentka. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1267-3.
WEISS, Petr et al., 2010. Sexuologie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-2492-8.
Přílohy volně vložené
1 DVD s BP, 1 edukační materiál.
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak hodnotíte úroveň předávání informací klientkám o dané problematice v zařízeních, v nichž probíhalo výzkumné šetření? - Mgr. Moravčíková.
V čem spočívá přínos Vaší bakalářské práce pro skupinu respondentek zařazených do výzkumného šetření?
Jak hodláte využít edukační leták, která je výstupem Vaší bakalářské práce?
Máte v úmyslu využít výstupy bakalářské práce v pořádání workshopů nebo jiných akcí ženy rozhodnuté podstoupit některou z metod asistované reprodukce nebo zdravotnické pracovníky? - Mgr. Reslerová, Ph.D.
Proč jste nezahrnula do práce péči porodní asistentky o ženy hospitalizované na gynekologickém oddělení? - Mgr. Čápová.
Studentka prokázala pouze povrchní znalosti problematiky řešené v bakalářské práci, studentka neprokázala zcela přesvědčivě porozumění řešené problematice, odpovědi studentky na položené otázky neodpovídaly požadavkům tazatelů.