Tématem bakalářské práce je ?Prevence úrazů u dětí?. Práce se skládá z teoretické a praktické části.
V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, jako je prevence a úraz. Teoretická část je také zaměřena na nejčastější úrazy dětí, jejich prevenci a první pomoc. Úrazy jsou rozděleny podle místa, kde se mohou přihodit, tedy úrazy v domácnosti a úrazy ve venkovním prostředí. V práci je popsána role dětského lékaře a sestry v prevenci úrazů.
V praktické části provádím analýzu dotazníkového šetření. Cílem bylo zjistit, zda jsou rodiče dostatečně informováni o prevenci dětských úrazů a poskytování první pomoci.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor thesis is: ?Preventing Children's Injuries?. The thesis consists of two parts: theoretical and practical.
Essential notions as are prevention and injury are defined in the theoretical part. The theoretical part is also focused on the most common child injuries, prevention of child injuries and providing first aid. Injuries are divided according to the place of occurrence, injuries at home and outdoors injuries. The role of a paediatrician and nurses in prevention of child injuries is described in the theses.
In the practical part I analyse a questionnaire. The purpose of this research is to find out if parents are adequately informed about prevention of child injuries and providing first aid.
Klíčová slova
Dítě, prevence, první pomoc, úraz.
Klíčová slova v angličtině
A child, prevention, first aid, injury.
Rozsah průvodní práce
75 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je ?Prevence úrazů u dětí?. Práce se skládá z teoretické a praktické části.
V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, jako je prevence a úraz. Teoretická část je také zaměřena na nejčastější úrazy dětí, jejich prevenci a první pomoc. Úrazy jsou rozděleny podle místa, kde se mohou přihodit, tedy úrazy v domácnosti a úrazy ve venkovním prostředí. V práci je popsána role dětského lékaře a sestry v prevenci úrazů.
V praktické části provádím analýzu dotazníkového šetření. Cílem bylo zjistit, zda jsou rodiče dostatečně informováni o prevenci dětských úrazů a poskytování první pomoci.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor thesis is: ?Preventing Children's Injuries?. The thesis consists of two parts: theoretical and practical.
Essential notions as are prevention and injury are defined in the theoretical part. The theoretical part is also focused on the most common child injuries, prevention of child injuries and providing first aid. Injuries are divided according to the place of occurrence, injuries at home and outdoors injuries. The role of a paediatrician and nurses in prevention of child injuries is described in the theses.
In the practical part I analyse a questionnaire. The purpose of this research is to find out if parents are adequately informed about prevention of child injuries and providing first aid.
Klíčová slova
Dítě, prevence, první pomoc, úraz.
Klíčová slova v angličtině
A child, prevention, first aid, injury.
Zásady pro vypracování
V teoretické části vymezit základní pojmy prevence, úraz. Popsat nejčastější úrazy v dětském věku a jejich prevenci. Popsat první pomoc při dětských úrazech. Informovat o důležité roli dětského lékaře a sestry v prevenci dětských úrazů.
V praktické části stanovit cíle průzkumu. Sestavit dotazník pro rodiče dětí zaměřený na informovanost o prevenci a první pomoci při dětských úrazech. Analyzovat a interpretovat data průzkumného šetření. Vypracovat edukační materiál pro rodiče dětí o prevenci a první pomoci při úrazech dětí.
Zásady pro vypracování
V teoretické části vymezit základní pojmy prevence, úraz. Popsat nejčastější úrazy v dětském věku a jejich prevenci. Popsat první pomoc při dětských úrazech. Informovat o důležité roli dětského lékaře a sestry v prevenci dětských úrazů.
V praktické části stanovit cíle průzkumu. Sestavit dotazník pro rodiče dětí zaměřený na informovanost o prevenci a první pomoci při dětských úrazech. Analyzovat a interpretovat data průzkumného šetření. Vypracovat edukační materiál pro rodiče dětí o prevenci a první pomoci při úrazech dětí.
Seznam doporučené literatury
GRIVNA, Michal, 2003. Dětské úrazy a možnosti jejich prevence. Praha: Centrum úrazové prevence UK 2. LF a FN Motol. 144 s. ISBN 80-239-2063-4.
TOŠOVSKÝ, Václav, 2006. Chraňme děti před úrazy: prevence úrazů dětí a mládeže. Praha: Alfa-omega. 191 s. ISBN 80-86318-79-6.
SRNSKÝ, Pavel, 2007. První pomoc u dětí. Praha: Grada Publishing. 112 s. ISBN 978-80-247-1824-8.
FRIŠOVÁ, Lenka, Lenka COUFALOVÁ a Klára SOUKUPOVÁ, 2006. Úrazy dětí. Vyd. 1. Vzdělávací institut ochrany dětí, Praha. 36 s. ISBN 80-86991-72-5.
GÁLOVÁ, Radmila, 2007. Bezpečný domov pro dítě. Brno: ERA. ISBN 978-80-7366-096-3.
Seznam doporučené literatury
GRIVNA, Michal, 2003. Dětské úrazy a možnosti jejich prevence. Praha: Centrum úrazové prevence UK 2. LF a FN Motol. 144 s. ISBN 80-239-2063-4.
TOŠOVSKÝ, Václav, 2006. Chraňme děti před úrazy: prevence úrazů dětí a mládeže. Praha: Alfa-omega. 191 s. ISBN 80-86318-79-6.
SRNSKÝ, Pavel, 2007. První pomoc u dětí. Praha: Grada Publishing. 112 s. ISBN 978-80-247-1824-8.
FRIŠOVÁ, Lenka, Lenka COUFALOVÁ a Klára SOUKUPOVÁ, 2006. Úrazy dětí. Vyd. 1. Vzdělávací institut ochrany dětí, Praha. 36 s. ISBN 80-86991-72-5.
GÁLOVÁ, Radmila, 2007. Bezpečný domov pro dítě. Brno: ERA. ISBN 978-80-7366-096-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Již jste nabídla Vámi vytvořenou příručku zmiňovaným zařízením? Měli o ni zájem? (Mgr. Blažková)
V čem vidíte největší úskalí v rámci prevence úrazů? (Mgr. Blažková)
Které výsledky Vašeho šetření vás nejvíce překvapily? (Mgr. Snopek)
V závěru práce uvádíte, že pediatři a všeobecné sestry by měli být sami iniciátory edukace, do které by se měli více zapojovat. Jak konkrétně si představujete tuto aktivitu, především v povolání všeobecné sestry? (Mgr. Snopek)
Vypracovanou příručku chcete distribuovat v zařízeních, kde probíhalo dotazníkové šetření. Z jakých zdrojů budete tuto Vaši aktivitu financovat? (Mgr. Snopek)
Obhajoba bakalářské práce byla přesvědčivá a úplná. Na otázky vedoucího, oponenta a komise studentka odpovídala pohotově, věcně a správně.