Bakalářská práce ?Osobnostní předpoklady pro profesi sociálního pedagoga? se zabývá profesí sociálního pedagoga, jeho osobností, klíčovými kompetencemi, schopnostmi a ostatními předpoklady, které jsou důležité pro výkon dané profese. Práce sociálního pedagoga, jako pomáhajícího profesionála, je náročná a klade vysoké požadavky jak na vědomostní stránku, tak i na stránku sociálně osobnostních vlastností. Praktickou část bakalářské práce tvoří dotazníkový průzkum, zaměřený na srovnání názorů studentů Sociální pedagogiky a pracovníků v pomáhajících profesích, na některé složky osobnosti sociálního pedagoga.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis ?Personal Qualities for the Profession of Social Pedagogue? focuses on the Profession of Social Pedagogue, his personality, key competences, abilities and other qualifications which are important for performing this profession. The work of social peda-gogue as a helping professional is challenging and it takes high requirements not only for their knowledge background but also for the aspects of socially-personal characteristics. Practical part of this bachelor thesis consists of a questionnaire research focused on the comparison of opinions of Social Pedagogy Students and Workers in the Helping Professions and also on some elements of a personality of social pedagogue.
Klíčová slova
sociální pedagogika, sociální pedagog, osobnost, kompetence sociálního pedagoga
Klíčová slova v angličtině
social pedagogy, social pedagogue, personality, competences of social
pedagogue
Rozsah průvodní práce
80 s. (97 927 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce ?Osobnostní předpoklady pro profesi sociálního pedagoga? se zabývá profesí sociálního pedagoga, jeho osobností, klíčovými kompetencemi, schopnostmi a ostatními předpoklady, které jsou důležité pro výkon dané profese. Práce sociálního pedagoga, jako pomáhajícího profesionála, je náročná a klade vysoké požadavky jak na vědomostní stránku, tak i na stránku sociálně osobnostních vlastností. Praktickou část bakalářské práce tvoří dotazníkový průzkum, zaměřený na srovnání názorů studentů Sociální pedagogiky a pracovníků v pomáhajících profesích, na některé složky osobnosti sociálního pedagoga.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis ?Personal Qualities for the Profession of Social Pedagogue? focuses on the Profession of Social Pedagogue, his personality, key competences, abilities and other qualifications which are important for performing this profession. The work of social peda-gogue as a helping professional is challenging and it takes high requirements not only for their knowledge background but also for the aspects of socially-personal characteristics. Practical part of this bachelor thesis consists of a questionnaire research focused on the comparison of opinions of Social Pedagogy Students and Workers in the Helping Professions and also on some elements of a personality of social pedagogue.
Klíčová slova
sociální pedagogika, sociální pedagog, osobnost, kompetence sociálního pedagoga
Klíčová slova v angličtině
social pedagogy, social pedagogue, personality, competences of social
pedagogue
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese: Psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické zdravotnické profese. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-318-8.
HÁJEK, Karel. Práce s emocemi pro pomáhající profese: Tělesně zakotvené prožívání. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-736-7107-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
SCHMIDBAUER, Wolfgang. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-312-9.
KOHOUTEK, Rudolf. Osobnost a sebepoznání studentů. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., 1998. ISBN 80-7204-087-1.
Seznam doporučené literatury
KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese: Psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické zdravotnické profese. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-318-8.
HÁJEK, Karel. Práce s emocemi pro pomáhající profese: Tělesně zakotvené prožívání. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-736-7107-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
SCHMIDBAUER, Wolfgang. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-312-9.
KOHOUTEK, Rudolf. Osobnost a sebepoznání studentů. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., 1998. ISBN 80-7204-087-1.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka při obhajobě představila teoretickou i empirickou rovinu práce. Komise konstatovala problémy především v teoretické části - zastaralé zdroje. Osobnost je tématem psychologickým, nemá ji řešit sociální pedagog. Komise upozornila na formulaci cílů, hypotéz i výběr výzkumného nástroje. Studentka odpověděla na otázky oponentky částečně. Školitelka otázky neměla.