Bakalářská práce pojednává o problematice stresu působící na studijní výkony vysokoškol-ských studentů. Obsahem teoretické části je především základní vymezení pojmu stres a anticipace, teoretické aspekty stresu, typy stresu, stresové reakce, stresory ve školním prostředí a v neposlední řadě se věnuje strategii zvládání, procesu učení a komunikaci ve škole.
Cílem praktické části je zjistit, jak moc stres ovlivňuje studenty při zkouškovém období. Dotazníkovým šetřením zkoumám, jak se sami studenti snaží vyvarovat stresu, jak se s ním vyrovnávají a jaké změny by studenti považovali za užitečné, aby se méně při zkouškách méně stresovali.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with problems of stress acting on the learning performance of university students. The content of the theoretical part is mainly a basic definition of stress and anticipation, the theoretical aspects of stress, types of stress, stress reactions, stressors at school environment, and finally deals with coping strategies, communication and learning process at school.
The aim of practical part is to determine how much stress influences students during exam period. Questionnaire survey, examines how the students themselves trying to avoid stress, how to cope with it and which changes would be useful to students considered to be less distressing for the tests.
Klíčová slova
stres, stresor, anticipace, učení, typy stresu, faktor, komunikace
Klíčová slova v angličtině
stress, stressor, anticipation, study, types of stress, factor, communication.
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o problematice stresu působící na studijní výkony vysokoškol-ských studentů. Obsahem teoretické části je především základní vymezení pojmu stres a anticipace, teoretické aspekty stresu, typy stresu, stresové reakce, stresory ve školním prostředí a v neposlední řadě se věnuje strategii zvládání, procesu učení a komunikaci ve škole.
Cílem praktické části je zjistit, jak moc stres ovlivňuje studenty při zkouškovém období. Dotazníkovým šetřením zkoumám, jak se sami studenti snaží vyvarovat stresu, jak se s ním vyrovnávají a jaké změny by studenti považovali za užitečné, aby se méně při zkouškách méně stresovali.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with problems of stress acting on the learning performance of university students. The content of the theoretical part is mainly a basic definition of stress and anticipation, the theoretical aspects of stress, types of stress, stress reactions, stressors at school environment, and finally deals with coping strategies, communication and learning process at school.
The aim of practical part is to determine how much stress influences students during exam period. Questionnaire survey, examines how the students themselves trying to avoid stress, how to cope with it and which changes would be useful to students considered to be less distressing for the tests.
Klíčová slova
stres, stresor, anticipace, učení, typy stresu, faktor, komunikace
Klíčová slova v angličtině
stress, stressor, anticipation, study, types of stress, factor, communication.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zkoumaného tématu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumného šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zkoumaného tématu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumného šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HAYES, Nicky. Základy sociální psychologie. Praha: Portál, 1998. 165 s. ISBN 8071781983.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Jak zvládat stres. Praha: Grada, 1994. 190 s. ISBN 8071691216.
MAYEROVÁ, Marie. Stres, motivace a výkonnost. Praha: Grada, 1996. ISBN 8071694258.
NOVÁK, Tomáš. Jak bojovat se stresem. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0695-4.
Seznam doporučené literatury
HAYES, Nicky. Základy sociální psychologie. Praha: Portál, 1998. 165 s. ISBN 8071781983.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Jak zvládat stres. Praha: Grada, 1994. 190 s. ISBN 8071691216.
MAYEROVÁ, Marie. Stres, motivace a výkonnost. Praha: Grada, 1996. ISBN 8071694258.
NOVÁK, Tomáš. Jak bojovat se stresem. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0695-4.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická a výzkumná východiska své práce, shrnula závěry. Zodpověděla dotazy oponenta a vedoucího práce. Z čeho jste vycházela při formulaci, že si studenti stres nalhávají (dr. Hladík)? Formuluji to v rámci závěrů práce.