Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o základních pojmech pedagogiky volného času a snaží se skrze ně proniknout hlouběji do tématu výchovy a volného času. Ve výchově je to rodina, která má primární funkci při formování jedince. Ve volném čase je hlavní podkapitola věnována důležitým oblastem, které tvoří volný čas mládeže. Samostatná kapitola je věnována institucím, které pracují s dětmi a mládeží ve volném čase. A poslední kapitola teoretické části je určena pedagogům volného času a vychovatelům. Praktická část je zaměřena na průzkum volného času dětí a mládeže.
Anotace v angličtině
This work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part discusses the basic concepts of education and free time trying to penetrate through them deeper into the topic of education and leisure. In education this is a family that has a primary role in shaping the individual. In spare time is a major sub-chapter devoted to important areas that make up the leisure of youth. A separate chapter is devoted to the institutions that work with children and youth in their free time. And the last chapter of this part is determined by teachers and educators free time . The practical part is focused on the exploration of free time children and youth.
Klíčová slova
Pedagogika, pedagog, vychovatel, volný čas, výchova, sebevýchova, prostředí, výchovné instituce, zájmová činnost, osobnost, rodina, děti, mládež, média, škola.
Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o základních pojmech pedagogiky volného času a snaží se skrze ně proniknout hlouběji do tématu výchovy a volného času. Ve výchově je to rodina, která má primární funkci při formování jedince. Ve volném čase je hlavní podkapitola věnována důležitým oblastem, které tvoří volný čas mládeže. Samostatná kapitola je věnována institucím, které pracují s dětmi a mládeží ve volném čase. A poslední kapitola teoretické části je určena pedagogům volného času a vychovatelům. Praktická část je zaměřena na průzkum volného času dětí a mládeže.
Anotace v angličtině
This work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part discusses the basic concepts of education and free time trying to penetrate through them deeper into the topic of education and leisure. In education this is a family that has a primary role in shaping the individual. In spare time is a major sub-chapter devoted to important areas that make up the leisure of youth. A separate chapter is devoted to the institutions that work with children and youth in their free time. And the last chapter of this part is determined by teachers and educators free time . The practical part is focused on the exploration of free time children and youth.
Klíčová slova
Pedagogika, pedagog, vychovatel, volný čas, výchova, sebevýchova, prostředí, výchovné instituce, zájmová činnost, osobnost, rodina, děti, mládež, média, škola.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na hledání odpovědi na otázku, do jaké míry formuje osobnost dětí a mládeže způsob trávení volného času? Obecně, jak tráví dnešní děti a mládež svůj voný čas?
- na význam výchovných institucí, mimo školu, při utváření osobnosti dětí a mládeže.
- na sociální patologie, jako důsledku nevhodného trávení volného času a možnosti jejich prevence.
- na fenomén voného času z pohledu dalších společenských věd.
Součástí práce bude drobný sociologický průzkum zaměřený na zjištění odpovědí na otázky týkající se trávení volného času dětí a mládeže v naší společnosti.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na hledání odpovědi na otázku, do jaké míry formuje osobnost dětí a mládeže způsob trávení volného času? Obecně, jak tráví dnešní děti a mládež svůj voný čas?
- na význam výchovných institucí, mimo školu, při utváření osobnosti dětí a mládeže.
- na sociální patologie, jako důsledku nevhodného trávení volného času a možnosti jejich prevence.
- na fenomén voného času z pohledu dalších společenských věd.
Součástí práce bude drobný sociologický průzkum zaměřený na zjištění odpovědí na otázky týkající se trávení volného času dětí a mládeže v naší společnosti.
Seznam doporučené literatury
PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-210-20333-4.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha : Portál, 2004.
PÁVKOVÁ, Jiřina et al. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-295-5.
SPOUSTA, Vladimír. Metody a formy výchovy ve volném čase. Brno: Masarykova universita, Pedagogická fakulta, 1996
NĚMEC, J. a kol. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: Paido, 2002. ISBN 80-7315-012-3.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Podpis studenta: ??????????? Datum: ??????.
Podpis vedoucího práce: Mgr. Jiří Souček v.r. Datum: 28.02.2011
Seznam doporučené literatury
PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-210-20333-4.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha : Portál, 2004.
PÁVKOVÁ, Jiřina et al. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-295-5.
SPOUSTA, Vladimír. Metody a formy výchovy ve volném čase. Brno: Masarykova universita, Pedagogická fakulta, 1996
NĚMEC, J. a kol. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: Paido, 2002. ISBN 80-7315-012-3.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Podpis studenta: ??????????? Datum: ??????.
Podpis vedoucího práce: Mgr. Jiří Souček v.r. Datum: 28.02.2011
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Jůzlová - Kdo Vám pomáhal s výzkumem a tvorbou teoretické části?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
4. prof. Mühlpachr - Jaká byla spolupráce s vedoucí práce? Popište funkce pracovního prostředí.
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem