Bakalářská práce pojednává o sociálně pedagogické působení málotřídních škol. Zabývá se procesem socializace, charakterizuje specifika tohoto vzdělávání a v neposlední řade, výhody a možná úskalí existence málotřídních škol. Praktická část, která vychází z dotazníkového šetření, srovnává názor rodičů, jejichž dítě navštěvuje málotřídní školu a názor zaměstnanců Krajského úřadu Jihomoravského kraje na vzdělávání v málotřídních školách. Zjištěné skutečnosti, potvrzují, že se právě výše zmínění zaměstnanci potýkají s jistými předsudky vůči málotřídkám.
Anotace v angličtině
The bachelor work deals with social and educational activities od few-classes school. It deals with the socialization process, characterized by the specifics of the training and last but not least, the advantages and possible pitfalls of the existence od few-classes school. The practical part, which is based on survey, compares the views of parents whose child attends a few-classes school and staff view South Moravian Regional Office for Education in the few-classes school. Findings of fact, confirm that the above-mentioned employees face certain prejudices against few-classes school.
Klíčová slova
málotřídní škola, socializace, venkov, malá škola, žák, učitel.
Klíčová slova v angličtině
few-classes school, socialization, countryside, small class, pupil, teacher.
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o sociálně pedagogické působení málotřídních škol. Zabývá se procesem socializace, charakterizuje specifika tohoto vzdělávání a v neposlední řade, výhody a možná úskalí existence málotřídních škol. Praktická část, která vychází z dotazníkového šetření, srovnává názor rodičů, jejichž dítě navštěvuje málotřídní školu a názor zaměstnanců Krajského úřadu Jihomoravského kraje na vzdělávání v málotřídních školách. Zjištěné skutečnosti, potvrzují, že se právě výše zmínění zaměstnanci potýkají s jistými předsudky vůči málotřídkám.
Anotace v angličtině
The bachelor work deals with social and educational activities od few-classes school. It deals with the socialization process, characterized by the specifics of the training and last but not least, the advantages and possible pitfalls of the existence od few-classes school. The practical part, which is based on survey, compares the views of parents whose child attends a few-classes school and staff view South Moravian Regional Office for Education in the few-classes school. Findings of fact, confirm that the above-mentioned employees face certain prejudices against few-classes school.
Klíčová slova
málotřídní škola, socializace, venkov, malá škola, žák, učitel.
Klíčová slova v angličtině
few-classes school, socialization, countryside, small class, pupil, teacher.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS " Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách " (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na historii vzniku málotřídních škol
- na vývoj málotřídních škol ve 20. století
- na komparaci s evropskými školskými systémy
- na současný stav málotřídních škol v ČR, jejich význam
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS " Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách " (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na historii vzniku málotřídních škol
- na vývoj málotřídních škol ve 20. století
- na komparaci s evropskými školskými systémy
- na současný stav málotřídních škol v ČR, jejich význam
Seznam doporučené literatury
Trnková, K. Málotřídní školy v ČR. Brno: Paido, 2010.
Kratochvílová, Jana, Tomášek, František, Zimčík, Ludvík. Problematika málotřídních a neúplných škol. Třebíč: Czesha servis, 2000.
Musil, Fraňo, Sedláček, Josef. Naše málotřídní školy. Praha: SPN, 1964.
Příhoda, Václav. Problém málotřídní školy. Komenský, 64, 1936/37.
Tupý, Karel. K didaktickým problémům málotřídních škol. Praha: SPN, 1978.
Vomáčka, Jiří. Málotřídní školy. Nástin pedagogické problematiky. Liberec: TU, 1995.
Emmerová, K. Málotřídky v současném prostředí českého venkova. Sborník prací Fil. fakulty Brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2000.
Malíková, Marie. Málotřídní školy v České republice, Komenský, 1991.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Trnková, K. Málotřídní školy v ČR. Brno: Paido, 2010.
Kratochvílová, Jana, Tomášek, František, Zimčík, Ludvík. Problematika málotřídních a neúplných škol. Třebíč: Czesha servis, 2000.
Musil, Fraňo, Sedláček, Josef. Naše málotřídní školy. Praha: SPN, 1964.
Příhoda, Václav. Problém málotřídní školy. Komenský, 64, 1936/37.
Tupý, Karel. K didaktickým problémům málotřídních škol. Praha: SPN, 1978.
Vomáčka, Jiří. Málotřídní školy. Nástin pedagogické problematiky. Liberec: TU, 1995.
Emmerová, K. Málotřídky v současném prostředí českého venkova. Sborník prací Fil. fakulty Brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2000.
Malíková, Marie. Málotřídní školy v České republice, Komenský, 1991.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Shrnutí posudků vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
3. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
4. Dr. Jůzl: Čím je podmíněna budoucnost malotřídních škol?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem