Téma bakalářské práce je Týrané a zneužívané děti jako sociálně pedagogický problém. Popisuje tělesné, psychické a sexuální zneužívání, syndrom CAN, vztah mezi školní a sociální pedagogikou, jaké jsou možnosti při odhalování případů a kategorie možných pachatelů. Dále bude v práci obsaženo vyhodnocení výzkumu na základě dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This topic is about Child abuse as a social and pedagogical problem. In this bachelor´s work is descibed physical, mental and sexual abuse, CAN syndrome and relationship between school and social pedagogy. At last will be describe results of research from questionnaire.
Klíčová slova
Týrání, zneužívání,syndrom CAN, školní a sociální pedagogika, násilí.
Klíčová slova v angličtině
Child abuse, syndrome CAN, school and social pedagogy, violent.
Rozsah průvodní práce
48 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Téma bakalářské práce je Týrané a zneužívané děti jako sociálně pedagogický problém. Popisuje tělesné, psychické a sexuální zneužívání, syndrom CAN, vztah mezi školní a sociální pedagogikou, jaké jsou možnosti při odhalování případů a kategorie možných pachatelů. Dále bude v práci obsaženo vyhodnocení výzkumu na základě dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This topic is about Child abuse as a social and pedagogical problem. In this bachelor´s work is descibed physical, mental and sexual abuse, CAN syndrome and relationship between school and social pedagogy. At last will be describe results of research from questionnaire.
Klíčová slova
Týrání, zneužívání,syndrom CAN, školní a sociální pedagogika, násilí.
Klíčová slova v angličtině
Child abuse, syndrome CAN, school and social pedagogy, violent.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- klasifikaci možných hrozeb pro dítě
- hledání odpovědi na otázky z jakých příčin dochází k týrání a zneužívání dětí
- možnosti sociální pedagogiky při nápravě tohoto stavu
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- klasifikaci možných hrozeb pro dítě
- hledání odpovědi na otázky z jakých příčin dochází k týrání a zneužívání dětí
- možnosti sociální pedagogiky při nápravě tohoto stavu
Seznam doporučené literatury
Dunovský, J., Dytrych, Z., Matějček, Z., a kolektiv: Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada publishing, 1995
Elliotová, M.: Jak ochránit své dítě. Praha: Portál, 1995
Hopf, A.: Sociální pedagogika pro učitele. Praha, 2001
Kolektiv autorů: Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém. Praha: Ireas, 2007
Špeciánová, Š.: Ochrana týraného a zneužívaného dítěte. Praha: Linde 2003
Seznam doporučené literatury
Dunovský, J., Dytrych, Z., Matějček, Z., a kolektiv: Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada publishing, 1995
Elliotová, M.: Jak ochránit své dítě. Praha: Portál, 1995
Hopf, A.: Sociální pedagogika pro učitele. Praha, 2001
Kolektiv autorů: Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém. Praha: Ireas, 2007
Špeciánová, Š.: Ochrana týraného a zneužívaného dítěte. Praha: Linde 2003
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl dobře
3. prof. Jílek: Objevnost práce a aplikace výsledků.
- odpověděl dobře
Dr. Dolák: Genetické pozadí agresivity, sociální učení.
- odpověděl dobře