Bakalářská práce se zabývá ovlivněním kybernetickým a virtuálním prostředím na jedince začleňující se do společnosti v období adolescence. Seznámení se s herními prostředky a sociálními sítěmi. Socializace jedince do společnosti a jeho ovlivnění. Interpersonální vztahy s rodiči a vrstevníky. Agrese spjata s uživatelem a co ji podněcuje v souvislosti s hraním počítačových a konzolových her. Identita a sebehodnocení důležitá pro rozvoj jedince. Důsledky spojené s vyvrcholením do extremního jednání, uspokojení své touhy hrát a komunikovat na sociálních sítí.
Anotace v angličtině
Thesis deals with the influence of cybernetic and virtual environment on individuals integrating into society in the period of adolescence. It presents game devices and social networks. Socialization of the individual in society and its influence. Interpersonal relationships with parents and peers. Aggression linked to the user and what encourages it in connection with the playing of computer and console games. Identity and self-evaluation is important for the development of the individual. The consequences associated with the culmination of the extrem behavior, the satisfaction of its desires to play and interact in social networks.
Klíčová slova
Hra, herní zařízení, internet, sociální sítě, identita, interpersonální vztahy, rodina, vrstevníci, socializace, prostředí, agrese, hráčství, adolescence, mládež, bažení, sebehodnocení
Bakalářská práce se zabývá ovlivněním kybernetickým a virtuálním prostředím na jedince začleňující se do společnosti v období adolescence. Seznámení se s herními prostředky a sociálními sítěmi. Socializace jedince do společnosti a jeho ovlivnění. Interpersonální vztahy s rodiči a vrstevníky. Agrese spjata s uživatelem a co ji podněcuje v souvislosti s hraním počítačových a konzolových her. Identita a sebehodnocení důležitá pro rozvoj jedince. Důsledky spojené s vyvrcholením do extremního jednání, uspokojení své touhy hrát a komunikovat na sociálních sítí.
Anotace v angličtině
Thesis deals with the influence of cybernetic and virtual environment on individuals integrating into society in the period of adolescence. It presents game devices and social networks. Socialization of the individual in society and its influence. Interpersonal relationships with parents and peers. Aggression linked to the user and what encourages it in connection with the playing of computer and console games. Identity and self-evaluation is important for the development of the individual. The consequences associated with the culmination of the extrem behavior, the satisfaction of its desires to play and interact in social networks.
Klíčová slova
Hra, herní zařízení, internet, sociální sítě, identita, interpersonální vztahy, rodina, vrstevníci, socializace, prostředí, agrese, hráčství, adolescence, mládež, bažení, sebehodnocení
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména
bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména
bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
ŠMAHEL, D. Psychologie a internet : Děti dospělými, dospělí dětmi. Psychologická
setkávání. Praha : Triton s.r.o., 2003. 6. ISBN 80-7254-360-1.
VACULÍK, M. Psychologické a sociální charakteristiky hráčů počítačových her v
adolescenci. Disertační práce. Brno : MU FSS, 2000a.
VACULÍK, M. Eysenckova typologie osobnosti hráčů počítačových her. In MACEK,
Jiří, ŠAFÁŘOVÁ, Michaela. Integrativní funkce osobnosti. Brno : Masarykova
univerzita, 2000b, s. 113-119. ISBN 80-210-2465-8.
VACULÍK, M. Ve světě počítačových her. Psychologie dnes, Praha, Portál. ISSN 1211
-5886, 2002, vol. 6/2002, no. 6, s. 16-17.
VACULÍK, M.; HUDEČEK T. Vývoj partnerských vztahů vzniknuvších v prostředí
internetu. Československá psychologie. Academia, 2005, 2.
Seznam doporučené literatury
ŠMAHEL, D. Psychologie a internet : Děti dospělými, dospělí dětmi. Psychologická
setkávání. Praha : Triton s.r.o., 2003. 6. ISBN 80-7254-360-1.
VACULÍK, M. Psychologické a sociální charakteristiky hráčů počítačových her v
adolescenci. Disertační práce. Brno : MU FSS, 2000a.
VACULÍK, M. Eysenckova typologie osobnosti hráčů počítačových her. In MACEK,
Jiří, ŠAFÁŘOVÁ, Michaela. Integrativní funkce osobnosti. Brno : Masarykova
univerzita, 2000b, s. 113-119. ISBN 80-210-2465-8.
VACULÍK, M. Ve světě počítačových her. Psychologie dnes, Praha, Portál. ISSN 1211
-5886, 2002, vol. 6/2002, no. 6, s. 16-17.
VACULÍK, M.; HUDEČEK T. Vývoj partnerských vztahů vzniknuvších v prostředí
internetu. Československá psychologie. Academia, 2005, 2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl dobře
3. PhDr. Plšková - Jakým způsobem by jste motivoval rodiče při práci a využívání PC při volnočasových aktivitách?
- odpověděl dobře
4. PhDr. Jůzlová - Jak často jste konzultoval s vedoucím práce? Metodologické nedostatky - diskuse. Charakterizuje neverbální komunikaci.
- odpověděl dobře