Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sociálně patologických jevů u dospívající mládeže a vlivu prostředí, ve kterém dospívající mládež vyrůstá a pohybuje se, konkrétně v působnosti KŘP Středočeského kraje, Územního odboru Policie České republiky Praha venkov ? Západ. Práce má analyticko-deskriptivní charakter a soustředí se na možné příčiny trestné činnosti mládeže, zejména na zjištění souvislostí mezi páchanou trestnou činností a možného vlivu výchovného prostředí rodiny nebo školského zařízení.
Annotation in English
This thesis deals with socially pathological phenomena of adolescents and the influence of the environment where they live. Specifically it examines location of Czech Republic west ? Prague police district. The thesis is analytical and descriptive, with focus on possible source of youth crime. Special focus is also given to the relationship between crime and possible influence of enlightenment environment of the family and school.
Keywords
prostředí, výchova, sociálně patologické jevy, kriminalita, mládež, delikvence, násilí, parta, škola
Keywords in English
environment, education, socialy pathological phenomena,criminality, youth, delinquency, violence, gang, school
Length of the covering note
71
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sociálně patologických jevů u dospívající mládeže a vlivu prostředí, ve kterém dospívající mládež vyrůstá a pohybuje se, konkrétně v působnosti KŘP Středočeského kraje, Územního odboru Policie České republiky Praha venkov ? Západ. Práce má analyticko-deskriptivní charakter a soustředí se na možné příčiny trestné činnosti mládeže, zejména na zjištění souvislostí mezi páchanou trestnou činností a možného vlivu výchovného prostředí rodiny nebo školského zařízení.
Annotation in English
This thesis deals with socially pathological phenomena of adolescents and the influence of the environment where they live. Specifically it examines location of Czech Republic west ? Prague police district. The thesis is analytical and descriptive, with focus on possible source of youth crime. Special focus is also given to the relationship between crime and possible influence of enlightenment environment of the family and school.
Keywords
prostředí, výchova, sociálně patologické jevy, kriminalita, mládež, delikvence, násilí, parta, škola
Keywords in English
environment, education, socialy pathological phenomena,criminality, youth, delinquency, violence, gang, school
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- vymezení základních pojmů (druhy sociálně patologických jevů, prostředí, mládež, ...)
- v jakém prostředí vyrůstá současná mládež
- možnosti preventivních opatření a nápravy
Součástí práce bude deskriptivní výzkum zaměřený na zjištění, do jaké míry ovlivňuje prostředí současnou mládež, která se dopouští sociálně patologických jevů.
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- vymezení základních pojmů (druhy sociálně patologických jevů, prostředí, mládež, ...)
- v jakém prostředí vyrůstá současná mládež
- možnosti preventivních opatření a nápravy
Součástí práce bude deskriptivní výzkum zaměřený na zjištění, do jaké míry ovlivňuje prostředí současnou mládež, která se dopouští sociálně patologických jevů.
Recommended resources
Zdeněk Martínek, Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada 2009
Lenka Krejčová, Psychologické aspekty vzdělávání dospívající mládeže. Praha: Grada, 2011
Edwige Antier, Agresivita dětí. Praha: Portál, 2004
Blahoslav Kraus, Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008
T.L. Hayden, Zvíře, spratek, dračice a mazánek
R. Čapek, třídní klima a školní klima
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Recommended resources
Zdeněk Martínek, Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada 2009
Lenka Krejčová, Psychologické aspekty vzdělávání dospívající mládeže. Praha: Grada, 2011
Edwige Antier, Agresivita dětí. Praha: Portál, 2004
Blahoslav Kraus, Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008
T.L. Hayden, Zvíře, spratek, dračice a mazánek
R. Čapek, třídní klima a školní klima
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Vystoupení studentky
2. Shrnutí posudků vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
3. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce nebyly(viz posudky)
4. Dr. Sýkora: Co je to deskriptivní analýza?
Dr. Sýkora: Co je to interpretace?
Mgr. Tannenbergerová: Znáte další preventivní programy (jiné než pět P)?
Mgr. Tannenbergerová: Kdo tvoří preventivní strategii na ZŠ a jak se tato strategie jmenuje?
- odpověděla částečně