Bakalářská práce je zaměřena na účinné způsoby firemní komunikace, především na její vnitrofiremní část. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako komunikace, sociální komunikace, komunikační proces, vnitrofiremní komunikace, firemní kultura, principy efektivní komunikace. Jsou zde nastíněny vzájemné vztahy mezi vnitrofiremní komunikací a firemní kulturou, kterou tvoří především morální a etické zásady. V závěru teoretické části jsou uvedeny možné důsledky nefunkční vnitrofiremní komunikace a možnosti předcházení jim. V empirické části je proveden kvantitativní výzkum zaměřený na otevřenou komunikaci, poskytování zpětné vazby, funkci firemní kultury a spokojenost s fungováním firmy.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on effective ways of corporate communication, especially in its internal part. In the theoretical part defines basic concepts such as communication, social communication, communication process, internal communications, corporate culture, principles of effective communication. There are outlines the relationship between internal communications and corporate culture, which consists primarily moral and ethical principles. In conclusion, the theoretical part are the possible consequences of dysfunctional internal communications and the possibility of preventing them. In the empirical part is carried out quantitative research on open communication, feedback, feature corporate culture and satisfaction with the functioning of the company.
Communication, social communication, corporate communication, internal communication, communication process, understanding requirements, corporate culture, effective communication.
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na účinné způsoby firemní komunikace, především na její vnitrofiremní část. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako komunikace, sociální komunikace, komunikační proces, vnitrofiremní komunikace, firemní kultura, principy efektivní komunikace. Jsou zde nastíněny vzájemné vztahy mezi vnitrofiremní komunikací a firemní kulturou, kterou tvoří především morální a etické zásady. V závěru teoretické části jsou uvedeny možné důsledky nefunkční vnitrofiremní komunikace a možnosti předcházení jim. V empirické části je proveden kvantitativní výzkum zaměřený na otevřenou komunikaci, poskytování zpětné vazby, funkci firemní kultury a spokojenost s fungováním firmy.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on effective ways of corporate communication, especially in its internal part. In the theoretical part defines basic concepts such as communication, social communication, communication process, internal communications, corporate culture, principles of effective communication. There are outlines the relationship between internal communications and corporate culture, which consists primarily moral and ethical principles. In conclusion, the theoretical part are the possible consequences of dysfunctional internal communications and the possibility of preventing them. In the empirical part is carried out quantitative research on open communication, feedback, feature corporate culture and satisfaction with the functioning of the company.
Communication, social communication, corporate communication, internal communication, communication process, understanding requirements, corporate culture, effective communication.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na firemní komunikací směrem ven - k zákazníkovi, ke klientovi (prezentaci firmy), a dopadem plánovaného vývoje firmy do interní komunikace (role manažera a podřízených zaměstnanců) - motivace zaměstnanců, stanovení cílů, jejich vysvětlení, prezentace, vyhodnocení plnění stanovených úkolů (zejména oblast sociální);
- na roli zaměstnance, spíše z pohledu sociální pedagogiky;
- na hledání odpovědi na otázku zda firma obecně vnímaná jako úspěšná má spokojené a loajální zaměstnance, co vede k selhání zaměstnance;
- na možnosti sociální pedagogiky při nápravě tohoto stavu.
Součástí práce bude sociologický výzkum (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený na zjištění vnímání a smýšlení klientů o vybrané firmě
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na firemní komunikací směrem ven - k zákazníkovi, ke klientovi (prezentaci firmy), a dopadem plánovaného vývoje firmy do interní komunikace (role manažera a podřízených zaměstnanců) - motivace zaměstnanců, stanovení cílů, jejich vysvětlení, prezentace, vyhodnocení plnění stanovených úkolů (zejména oblast sociální);
- na roli zaměstnance, spíše z pohledu sociální pedagogiky;
- na hledání odpovědi na otázku zda firma obecně vnímaná jako úspěšná má spokojené a loajální zaměstnance, co vede k selhání zaměstnance;
- na možnosti sociální pedagogiky při nápravě tohoto stavu.
Součástí práce bude sociologický výzkum (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený na zjištění vnímání a smýšlení klientů o vybrané firmě
Seznam doporučené literatury
HOLÁ,J. Interní komunikace ve firmě. 1.vyd.Brno:Computer Press a.s., 2006
NOVÝ,I.,SURYNEK,A. Sociologie pro ekonomy a manažery. 2.vyd., Praha: Grada Publishing, 2006
PAUKNEROVÁ,D. a kol. Psychologie pro ekonomy a manažery. 2.vyd., Praha:Grada Publishing, 2006
MIKULÁŠTÍK,M., Komunikační dovedenosti v praxi, 1.vyd. Praha:Grada Publishing, 2003
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
HOLÁ,J. Interní komunikace ve firmě. 1.vyd.Brno:Computer Press a.s., 2006
NOVÝ,I.,SURYNEK,A. Sociologie pro ekonomy a manažery. 2.vyd., Praha: Grada Publishing, 2006
PAUKNEROVÁ,D. a kol. Psychologie pro ekonomy a manažery. 2.vyd., Praha:Grada Publishing, 2006
MIKULÁŠTÍK,M., Komunikační dovedenosti v praxi, 1.vyd. Praha:Grada Publishing, 2003
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Řehoř - souvislost tématu se sociální pedagogikou - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Řehoř - základní přístupy managementu ke komunikaci - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Mgr. Sýkora - školení o komunikaci ve firmě - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Mazánková - využití výsledků výzkumu v praxi - odpověděla vyčerpávajícím způsobem