Bakalářská práce se zabývá vzděláváním dospělých, které tvoří významnou součást jejich života. Teoretická část se zabývá především významem vzdělávání pro dospělého člověka, zamýšlí se nad tím, co jej motivuje k dalšímu vzdělávání, ale i nad bariérami, které toto vzdělávání brzdí. Dále popisuje formy a metody, pomocí kterých se toto vzdělávání realizuje a vymezuje pojem celoživotního učení. Poslední kapitola pojednává o vzdělávacích střediscích Úřadu práce ČR. Navazující praktická část se zabývá zhodnocením vzdělávání pracovníků úřadů práce a dává odpověď na otázku, jak jsou zaměstnanci těchto úřadů spokojeni s nabídkou vzdělávání zprostředkovanou jejich zaměstnavatelem a jestli toto vzdě-lávání považují za přínos pro výkon své profese. Současně se snaží identifikovat jeho kladné i záporné stránky tak, jak je vnímají sami zaměstnanci.
Anotace v angličtině
This thesis concentrates on adult education, which is an important part of their lives. The theoretical part deals mainly with the importance of education for adults and tries to answer what motivates adults for further education on one hand and what are the barriers that hinder the education on the other. It also describes the forms and methods by which such training is carried out and defines the concept of lifelong learning. The last chapter discusses the educational centers of the Employment Office in the Czech Republic. Following practical part looks into the evaluation of staff education in the Employment Offices. It gives an answer to the question, how these employees are satisfied with the offer of education possibilities mediated by their employer and if such training is considered to be useful for their profession. It also aims to identify the positive and negative aspects perceived by the employees themselves.
Klíčová slova
Vzdělávání dospělých, motivace, bariéry, metody vzdělávání, formy vzdělávání, celoživotní učení, vzdělávací střediska úřadu práce, zaměstnanci úřadu práce , vzdělávací kurzy.
Klíčová slova v angličtině
Adult education, motivation, barriers, methods of training, forms of training, lifelong learning, training centers of the Employment Office, employees of the Employment Office, training courses.
Rozsah průvodní práce
70
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním dospělých, které tvoří významnou součást jejich života. Teoretická část se zabývá především významem vzdělávání pro dospělého člověka, zamýšlí se nad tím, co jej motivuje k dalšímu vzdělávání, ale i nad bariérami, které toto vzdělávání brzdí. Dále popisuje formy a metody, pomocí kterých se toto vzdělávání realizuje a vymezuje pojem celoživotního učení. Poslední kapitola pojednává o vzdělávacích střediscích Úřadu práce ČR. Navazující praktická část se zabývá zhodnocením vzdělávání pracovníků úřadů práce a dává odpověď na otázku, jak jsou zaměstnanci těchto úřadů spokojeni s nabídkou vzdělávání zprostředkovanou jejich zaměstnavatelem a jestli toto vzdě-lávání považují za přínos pro výkon své profese. Současně se snaží identifikovat jeho kladné i záporné stránky tak, jak je vnímají sami zaměstnanci.
Anotace v angličtině
This thesis concentrates on adult education, which is an important part of their lives. The theoretical part deals mainly with the importance of education for adults and tries to answer what motivates adults for further education on one hand and what are the barriers that hinder the education on the other. It also describes the forms and methods by which such training is carried out and defines the concept of lifelong learning. The last chapter discusses the educational centers of the Employment Office in the Czech Republic. Following practical part looks into the evaluation of staff education in the Employment Offices. It gives an answer to the question, how these employees are satisfied with the offer of education possibilities mediated by their employer and if such training is considered to be useful for their profession. It also aims to identify the positive and negative aspects perceived by the employees themselves.
Klíčová slova
Vzdělávání dospělých, motivace, bariéry, metody vzdělávání, formy vzdělávání, celoživotní učení, vzdělávací střediska úřadu práce, zaměstnanci úřadu práce , vzdělávací kurzy.
Klíčová slova v angličtině
Adult education, motivation, barriers, methods of training, forms of training, lifelong learning, training centers of the Employment Office, employees of the Employment Office, training courses.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS " Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na objasnění pojmu vzdělávání dospělých, vysvětlení metod a forem tohoto vzdělávání a jeho využití v praxi,
- na popis činnosti vzdělávacích středisek Úřadu práce jako stěžejního a zásadního poskytovatele vzdělávacích služeb zaměstnancům státní správy.
Součástí práce bude zhodnocení kvality a efektivity nabízených školení pro tyto zaměstnance ( průzkum formou dotazníku určeného pro účastníky vybraného školení, rozhovor s pracovníky vzdělávacího střediska ÚP v Olomouci).
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS " Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na objasnění pojmu vzdělávání dospělých, vysvětlení metod a forem tohoto vzdělávání a jeho využití v praxi,
- na popis činnosti vzdělávacích středisek Úřadu práce jako stěžejního a zásadního poskytovatele vzdělávacích služeb zaměstnancům státní správy.
Součástí práce bude zhodnocení kvality a efektivity nabízených školení pro tyto zaměstnance ( průzkum formou dotazníku určeného pro účastníky vybraného školení, rozhovor s pracovníky vzdělávacího střediska ÚP v Olomouci).
Seznam doporučené literatury
Mužík, J. Androdidaktika. 2. vyd. Praha: ASPI, 2004. 148 s. ISBN 80-7357-049-9
Palán, Z., Langer, T. Základy andragogiky. 1. vyd. Praha: UJAK, 2008, 184 s. ISBN
978-80-86723-58-7
Vodák, J., Kuchaříková A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 1. vyd. Praha: Grada
Publishing, 2007, 212 s. ISBN 978-80-247-1904-7
Seznam doporučené literatury
Mužík, J. Androdidaktika. 2. vyd. Praha: ASPI, 2004. 148 s. ISBN 80-7357-049-9
Palán, Z., Langer, T. Základy andragogiky. 1. vyd. Praha: UJAK, 2008, 184 s. ISBN
978-80-86723-58-7
Vodák, J., Kuchaříková A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 1. vyd. Praha: Grada
Publishing, 2007, 212 s. ISBN 978-80-247-1904-7
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Řehoř - problémy při zpracování práce - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Mazánková - specifika učení v dospělosti - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Mazánková - informální učení - odpověděla vyčerpávajícím způsobem