Anotace
Bakalářská práce se zabývá působením médií na děti předškolního věku jak negativním, tak i pozitivním. Práci jsem rozdělila na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsem se zabývala obecnou charakteristikou médií, jejím působením, funkcí, významem, lidskou komunikací a vývojovými obdobími jedince. Praktická část je tvořena empirickým výzkumem, formou dotazníku, který probíhal ve dvou mateřských školách v předškolních odděleních. Výsledky vlastního šetření jsem graficky znázornila a vyhodnotila. Na základě zjištěných informací jsem formulovala závěr práce.
Anotace v angličtině
Annotation
This thesis deals with the negative and positive effects of media on children of preschool age. My thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part l discussed the general characteristics of the media, its effect, function, meaning, human communication and developmental periods of the individual. The practical part consists of empirical research, questionnaire, which took place in two kindergartens in preschool departments. The results of investigation l graphed and evaluated. The end of work l have formulated based on the information.
Anotace
Bakalářská práce se zabývá působením médií na děti předškolního věku jak negativním, tak i pozitivním. Práci jsem rozdělila na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsem se zabývala obecnou charakteristikou médií, jejím působením, funkcí, významem, lidskou komunikací a vývojovými obdobími jedince. Praktická část je tvořena empirickým výzkumem, formou dotazníku, který probíhal ve dvou mateřských školách v předškolních odděleních. Výsledky vlastního šetření jsem graficky znázornila a vyhodnotila. Na základě zjištěných informací jsem formulovala závěr práce.
Anotace v angličtině
Annotation
This thesis deals with the negative and positive effects of media on children of preschool age. My thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part l discussed the general characteristics of the media, its effect, function, meaning, human communication and developmental periods of the individual. The practical part consists of empirical research, questionnaire, which took place in two kindergartens in preschool departments. The results of investigation l graphed and evaluated. The end of work l have formulated based on the information.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
Zásady pro vypracování:
Cílem bakalářské práce bude analyzovat vztah médií a dítěte, zjistit do jaké míry média ovlivňují děti předškolního věku.
Teoretická část bude zaměřena na obecné vymezení jednotlivých pojmů médií.
Praktická část bude založena na empirickém průzkumu, formou dotazníku. Průzkumné šetření se bude zabývat jakou úlohu a vliv mají média na předškolní děti.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
Zásady pro vypracování:
Cílem bakalářské práce bude analyzovat vztah médií a dítěte, zjistit do jaké míry média ovlivňují děti předškolního věku.
Teoretická část bude zaměřena na obecné vymezení jednotlivých pojmů médií.
Praktická část bude založena na empirickém průzkumu, formou dotazníku. Průzkumné šetření se bude zabývat jakou úlohu a vliv mají média na předškolní děti.
Seznam doporučené literatury
Jirák, J., Kopplová, B. Média a společnost. Praha: Portál, 2007.
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
Kraus, B. Poláčková, V. a kol. Člověk, prostředí a výchova. Brno: Padio, 2002.
McLuhan, M. Jak rozumět médiím. Praha: Odeon, 1991.
McQuail, D. Úvod do teorie masové komunikace. Portál, 1999.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Jirák, J., Kopplová, B. Média a společnost. Praha: Portál, 2007.
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
Kraus, B. Poláčková, V. a kol. Člověk, prostředí a výchova. Brno: Padio, 2002.
McLuhan, M. Jak rozumět médiím. Praha: Odeon, 1991.
McQuail, D. Úvod do teorie masové komunikace. Portál, 1999.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Mazánková - uveďte nejzajímavější výsledky šetření - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Mazánková - možnost využití práce v praxi - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Řehoř - pozitivní a negativní vliv médií na děti - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Řehoř - výchovný vliv pohádek - odpověděla vyčerpávajícím způsobem