Bakalářská práce ?Je reklama navoněná zdechlina?? pojednává o sociální reklamě. Klíčovou otázkou je, zda může reklama apelovat také na jiné hodnoty, než jen informovat o značce a produktu. V této bakalářské práci jsou uvedeny příklady reklamních kampaní, které se takto orientují. Pojednává o problémech reklamy a jejích funkcí v moderní společnosti. Autorka představuje možnosti sociální pedagogiky v mediální výchově a svá zjištění doplňuje drobným sociologickým šetřením vnímání reklamních sdělení studenty středních škol.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis ?Is the advertisement a perfumed carrion?? deals with the topic of social advertisement. The key question is if the advertisement can also appeal to other values than just inform about the trade mark and the product itself. In this thesis there are shown examples of advertising campaigns which are oriented this way. It deals with the advertising problems and its function in the modern society. Author presents possibilities of social pedagogy in media education and she presents results of tiny questionnaire, that show how students of grammar schools perceive advertising transmission.
Commercial advertising, social advertising, mass media, advertising campaign, ethic self-regulation of advertisement, pro ? social behaviour, medial literacy, medial education, recipients of advertisiment, socio-educational promotion.
Rozsah průvodní práce
46 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce ?Je reklama navoněná zdechlina?? pojednává o sociální reklamě. Klíčovou otázkou je, zda může reklama apelovat také na jiné hodnoty, než jen informovat o značce a produktu. V této bakalářské práci jsou uvedeny příklady reklamních kampaní, které se takto orientují. Pojednává o problémech reklamy a jejích funkcí v moderní společnosti. Autorka představuje možnosti sociální pedagogiky v mediální výchově a svá zjištění doplňuje drobným sociologickým šetřením vnímání reklamních sdělení studenty středních škol.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis ?Is the advertisement a perfumed carrion?? deals with the topic of social advertisement. The key question is if the advertisement can also appeal to other values than just inform about the trade mark and the product itself. In this thesis there are shown examples of advertising campaigns which are oriented this way. It deals with the advertising problems and its function in the modern society. Author presents possibilities of social pedagogy in media education and she presents results of tiny questionnaire, that show how students of grammar schools perceive advertising transmission.
Commercial advertising, social advertising, mass media, advertising campaign, ethic self-regulation of advertisement, pro ? social behaviour, medial literacy, medial education, recipients of advertisiment, socio-educational promotion.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkumu v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na zjištění, zda může reklama apelovat také na jiné hodnoty, než jen informovat o značce a produktu
- na příklady reklamních kampaní, které se takto orientují
- na problémy reklamy a její funce v moderní společnosti
- na možnosti sociální pedagogiky v mediální výchově
Součástí práce bude sociologický průzkum (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený na zjištění názoru na funkci a roli reklamy ve společnosti.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkumu v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na zjištění, zda může reklama apelovat také na jiné hodnoty, než jen informovat o značce a produktu
- na příklady reklamních kampaní, které se takto orientují
- na problémy reklamy a její funce v moderní společnosti
- na možnosti sociální pedagogiky v mediální výchově
Součástí práce bude sociologický průzkum (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený na zjištění názoru na funkci a roli reklamy ve společnosti.
Seznam doporučené literatury
Hradil, R. Lidstvo na rozcestí. Hranice: Fabula, 2009
Keller, J., Novotný, P. Úvod do filozofie, sociologie a psychologie (nové pohledy společenských věd). Liberec: Dialog, 2008
Oliviero, T. Reklama jako navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Hradil, R. Lidstvo na rozcestí. Hranice: Fabula, 2009
Keller, J., Novotný, P. Úvod do filozofie, sociologie a psychologie (nové pohledy společenských věd). Liberec: Dialog, 2008
Oliviero, T. Reklama jako navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Mgr. Vavřík: Vhodnost kvantitativních a kvalitativních technik při zkoumání tématu.
- odpověděla částečně
doc. Radvan: Souvislost sociální pedagogiky, mediální výchovy a tzv. sociální výchovy.
- odpověděla částečně