Bakalářská práce je zaměřena na telefonickou krizovou intervenci. Poukazuje na výhody a nevýhody telefonické krizové intervence. Zabývá se Linkami důvěry a pracovníky, kteří telefonickou krizovou intervenci poskytují. Řeší typologii hovorů a nejtěžší témata hovorů. Zabývá se pojmem krize, jejími příčinami, průběhem a možnostmi jejího řešení.Prezentace získaných dat je obrazem názorů respondentů. Získané údaje jsou interpretovány pomocí četnostních tabulek a grafů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on telephone crisis intervention. It describes advantages and disadvantages of telephone crisis intervention. It deals with Hotline Services and specialists that provide telephone crisis intervention. It analyzes phone call typology and the most difficult phone call topics. It covers the term crisis, its causes, and possible solutions.
Data analysis is corresponding with respondents´ views. Collected data are interpreted by frequency tables and charts.
Klíčová slova
Telefonická krizová intervence, krize, domácí násilí, smrt, umírání, supervize.
Bakalářská práce je zaměřena na telefonickou krizovou intervenci. Poukazuje na výhody a nevýhody telefonické krizové intervence. Zabývá se Linkami důvěry a pracovníky, kteří telefonickou krizovou intervenci poskytují. Řeší typologii hovorů a nejtěžší témata hovorů. Zabývá se pojmem krize, jejími příčinami, průběhem a možnostmi jejího řešení.Prezentace získaných dat je obrazem názorů respondentů. Získané údaje jsou interpretovány pomocí četnostních tabulek a grafů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on telephone crisis intervention. It describes advantages and disadvantages of telephone crisis intervention. It deals with Hotline Services and specialists that provide telephone crisis intervention. It analyzes phone call typology and the most difficult phone call topics. It covers the term crisis, its causes, and possible solutions.
Data analysis is corresponding with respondents´ views. Collected data are interpreted by frequency tables and charts.
Klíčová slova
Telefonická krizová intervence, krize, domácí násilí, smrt, umírání, supervize.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodoržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na zjišťování jakou pomoc může telefonická krizová intervence nabídnout lidem, kteří se ocitli v takové situaci, kterou nejsou schopni zvládnout vlastními silami
- na příčiny které vedou klienta k telefonickému kontaktu s pracovištěm telefonické krizové intervence
- na charakteristiku pracovníka telefonické krizové intervence jako poskytovatele této služby
Součástí práce bude průzkum, který bude zaměřen na vliv psychické zátěže u pracovníků linek důvěry a linek pomoci.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodoržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na zjišťování jakou pomoc může telefonická krizová intervence nabídnout lidem, kteří se ocitli v takové situaci, kterou nejsou schopni zvládnout vlastními silami
- na příčiny které vedou klienta k telefonickému kontaktu s pracovištěm telefonické krizové intervence
- na charakteristiku pracovníka telefonické krizové intervence jako poskytovatele této služby
Součástí práce bude průzkum, který bude zaměřen na vliv psychické zátěže u pracovníků linek důvěry a linek pomoci.
Seznam doporučené literatury
Baštecká,Bohumila.Psychologická encyklopedie:aplikovaná psychologie.1.vyd.Praha:Portál,2009.ISBN 978-80-7367-470-0
Capponi,Věra,Novák,Tomáš.Sám sobě psychologem.Praha:Grada,1992.ISBN 80-85424-88-6
Hájek,Karel.Práce s emocemi pro pomáhající profese.Praha:Portál,2006.ISBN 80-7376-107-7
Knoppová,Daniela a kol.Telefonická krizová intervence.2.vyd.Praha:Nadace psychosociální pomoci Remedium,1997
Úlehla,Ivan.Umění pomáhat.2.vyd.Praha:Sociologické nakladatelství,2007.ISBN 978-80-86429-36-6
Vodáčková,Daniela a kol.Krizová intervence.1.vyd.Praha:Portál,2002.ISBN 80-7178-696-9
Seznam doporučené literatury
Baštecká,Bohumila.Psychologická encyklopedie:aplikovaná psychologie.1.vyd.Praha:Portál,2009.ISBN 978-80-7367-470-0
Capponi,Věra,Novák,Tomáš.Sám sobě psychologem.Praha:Grada,1992.ISBN 80-85424-88-6
Hájek,Karel.Práce s emocemi pro pomáhající profese.Praha:Portál,2006.ISBN 80-7376-107-7
Knoppová,Daniela a kol.Telefonická krizová intervence.2.vyd.Praha:Nadace psychosociální pomoci Remedium,1997
Úlehla,Ivan.Umění pomáhat.2.vyd.Praha:Sociologické nakladatelství,2007.ISBN 978-80-86429-36-6
Vodáčková,Daniela a kol.Krizová intervence.1.vyd.Praha:Portál,2002.ISBN 80-7178-696-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Vízdal: Cíl dotazníku. Výběr respondentů. Ověření platnosti hypotéz a co je to hypotéza.
- odpověděla dobře.
PhDr. Poledňová: Proč v krizové situaci lidé vyhledávají spíše osobní než telefonickou intervenci.
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem