Anotace
V této bakalářské práci jsem se zaměřila na seznámení s problematikou možnosti pedagogické pomoci obětem trestných činů v regionu Žďár nad Sázavou. Snažila jsem se přiblížit problémy a jejich tíživou situaci, ve které se ocitli ne vlastní vinou, odhalit jejich krizové životní situace a zjistit zda, jsou dostatečně informované o pomáhajících organizacích. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se pokouším objasnit základní pojmy týkající se obětí trestných činů. V praktické části jsem se snažila objasnit problematiku obětí trestného činu a pomáhajících organizací v polostrukturovaném individuálním rozhovoru. Získané údaje vyplývající z provedeného výzkumu poskytnu k dalšímu rozvoji sociálně pedagogické práce a návrhům řešení.
Anotace v angličtině
In this thesis I focused on familiarization with the problems of educational opportunities to help victims of crime in the region of Zdar nad Sazavou. Zoom problems and their plight in which they were not his fault. Uncover their critical life situation and determine whether there is sufficient information for victims of helping organizations. The work is divided into two parts: theoretical and research. The theoretical part is trying to explain the basic concepts of crime victims. In the research part, I tried to clarify the issue of crime victims and assisting organizations in individual semi-structured interview. The obtained data resulting from research carried out to provide further development of socio-educational work and proposals for solutions.
Klíčová slova
Oběť trestného činu, viktimologie, pomáhající organizace, pomáhající profesionál, pachatel, trauma, krizová životní situace, důsledky trestného činu pro oběť.
Klíčová slova v angličtině
Victim of crime, victimology, helping organizations, professional help, the offender, trauma, crisis life situations, the consequences of crime for the victim.
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Anotace
V této bakalářské práci jsem se zaměřila na seznámení s problematikou možnosti pedagogické pomoci obětem trestných činů v regionu Žďár nad Sázavou. Snažila jsem se přiblížit problémy a jejich tíživou situaci, ve které se ocitli ne vlastní vinou, odhalit jejich krizové životní situace a zjistit zda, jsou dostatečně informované o pomáhajících organizacích. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se pokouším objasnit základní pojmy týkající se obětí trestných činů. V praktické části jsem se snažila objasnit problematiku obětí trestného činu a pomáhajících organizací v polostrukturovaném individuálním rozhovoru. Získané údaje vyplývající z provedeného výzkumu poskytnu k dalšímu rozvoji sociálně pedagogické práce a návrhům řešení.
Anotace v angličtině
In this thesis I focused on familiarization with the problems of educational opportunities to help victims of crime in the region of Zdar nad Sazavou. Zoom problems and their plight in which they were not his fault. Uncover their critical life situation and determine whether there is sufficient information for victims of helping organizations. The work is divided into two parts: theoretical and research. The theoretical part is trying to explain the basic concepts of crime victims. In the research part, I tried to clarify the issue of crime victims and assisting organizations in individual semi-structured interview. The obtained data resulting from research carried out to provide further development of socio-educational work and proposals for solutions.
Klíčová slova
Oběť trestného činu, viktimologie, pomáhající organizace, pomáhající profesionál, pachatel, trauma, krizová životní situace, důsledky trestného činu pro oběť.
Klíčová slova v angličtině
Victim of crime, victimology, helping organizations, professional help, the offender, trauma, crisis life situations, the consequences of crime for the victim.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společensko vědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím prácše.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na sociální rizika pramenící z trestné činnosti vůči obětem trestné činnosti
- na hledání odpovědi otázky zda je pomoc obětem trestné činnosti v regionu
dostatečná
- na možnosti sociální pedagogiky při pomoci obětem trestné činnosti
Součástí práce bude drobný sociologický průzkum provedený kvalitativní metodou polostrukturovaného rozhovoru s obětí trestné činnosti.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společensko vědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím prácše.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na sociální rizika pramenící z trestné činnosti vůči obětem trestné činnosti
- na hledání odpovědi otázky zda je pomoc obětem trestné činnosti v regionu
dostatečná
- na možnosti sociální pedagogiky při pomoci obětem trestné činnosti
Součástí práce bude drobný sociologický průzkum provedený kvalitativní metodou polostrukturovaného rozhovoru s obětí trestné činnosti.
Seznam doporučené literatury
ČÍRTKOVÁ, L. Policejní psychologie. Portál. Praha 2000
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido 2006
KRAUS, B. a POLÁČKOVÁ V. Člověk-prostředí-výchova. Brno: Paido 2001. ISBN 80-7315-004-2
MATOUŠEK, O. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2003. 287s.
ISBN 80-7178-549-0
NĚMEC, J.Psychopatie a kriminalita. Centurion. Praha 1993
RADVAN,E.,VAVŘÍK,M.Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách IMS Brno 2009
SOCHŮREK, J. Nástin vybraných problémů viktimologie. Liberec TUL 2003.
ISBN 80-7083-745-4
Seznam literatury bude průběžně doplňován dle dohody s vedoucím bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
ČÍRTKOVÁ, L. Policejní psychologie. Portál. Praha 2000
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido 2006
KRAUS, B. a POLÁČKOVÁ V. Člověk-prostředí-výchova. Brno: Paido 2001. ISBN 80-7315-004-2
MATOUŠEK, O. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2003. 287s.
ISBN 80-7178-549-0
NĚMEC, J.Psychopatie a kriminalita. Centurion. Praha 1993
RADVAN,E.,VAVŘÍK,M.Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách IMS Brno 2009
SOCHŮREK, J. Nástin vybraných problémů viktimologie. Liberec TUL 2003.
ISBN 80-7083-745-4
Seznam literatury bude průběžně doplňován dle dohody s vedoucím bakalářské práce.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Shrnutí posudků vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
3. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
4. Mgr. Tannenbergerová: Jak nazýváme účastníky kvalitativně laděných výzkumů? (ne respondenti, ale...)
Mgr. Tannenbergerová: Jak tedy zvýšit informovanost o možnostech pomoci obětem trestných činů?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem