Bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání dospělých a zdokonalením studijního textu pro potřebu vnitropodnikového vzdělávání společnosti Česká pošta, s. p., jakožto základní didaktické pomůcky. Práce se zaměřuje na návrh nové pomůcky, kterou lze obecně využít pro jakékoliv vzdělávání dospělých.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the improvement of adult education and study text for internal training process of Czech Post, as a basic teaching tool. The work targets on the proposal of a new tool that can be generally used for any adult education.
Klíčová slova
Vzdělávání, andragogika, didaktika.
Klíčová slova v angličtině
Education, andragogy, didactics.
Rozsah průvodní práce
46 s. (81 180)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání dospělých a zdokonalením studijního textu pro potřebu vnitropodnikového vzdělávání společnosti Česká pošta, s. p., jakožto základní didaktické pomůcky. Práce se zaměřuje na návrh nové pomůcky, kterou lze obecně využít pro jakékoliv vzdělávání dospělých.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the improvement of adult education and study text for internal training process of Czech Post, as a basic teaching tool. The work targets on the proposal of a new tool that can be generally used for any adult education.
Klíčová slova
Vzdělávání, andragogika, didaktika.
Klíčová slova v angličtině
Education, andragogy, didactics.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu
a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na profesní vzdělávání zaměstnanců České pošty,
- na tvorbu studijní pomůcky (studijních textů), jako průvodce
při samostudiu v přípravě ke kvalifikační zkoušce,
- na zjištění stavu kvality studijních textů.
Součástí práce bude drobný sociologický průzkum zaměřený právě na zjištění stávajícího stavu kvality studijních textů.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu
a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na profesní vzdělávání zaměstnanců České pošty,
- na tvorbu studijní pomůcky (studijních textů), jako průvodce
při samostudiu v přípravě ke kvalifikační zkoušce,
- na zjištění stavu kvality studijních textů.
Součástí práce bude drobný sociologický průzkum zaměřený právě na zjištění stávajícího stavu kvality studijních textů.
Seznam doporučené literatury
Bednaříková, I. Vytváření studijních textů pro distanční vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0277-7.
Eger, L., Bartoňová, H. Studijní texty v distančním vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0755-8.
Mužík, J. Profesní vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha: Codex Bohemia, 1999. ISBN 80-85963-93-0.
Mužík, J. Didaktika dospělých. 1. vyd. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, edice celoživotního vzdělávání, 2002. ISBN 80-86284-21-2.
Průcha, J. Jak psát učební texty pro distanční studium: malá abeceda pro autory. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 2003. ISBN 80-248-0281-3.
Vnitropodnikové směrnice a předpisy České pošty.
Seznam doporučené literatury
Bednaříková, I. Vytváření studijních textů pro distanční vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0277-7.
Eger, L., Bartoňová, H. Studijní texty v distančním vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0755-8.
Mužík, J. Profesní vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha: Codex Bohemia, 1999. ISBN 80-85963-93-0.
Mužík, J. Didaktika dospělých. 1. vyd. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, edice celoživotního vzdělávání, 2002. ISBN 80-86284-21-2.
Průcha, J. Jak psát učební texty pro distanční studium: malá abeceda pro autory. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 2003. ISBN 80-248-0281-3.
Vnitropodnikové směrnice a předpisy České pošty.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Mazánková - přínos profesního vzdělávání dospělých - odpověděl vyčerpávajícím způsobem
Dr. Mazánková - využití práce v praxi - odpověděl vyčerpávajícím způsobem
doc. Řehoř - výzkumná část práce - odpověděl vyčerpávajícím způsobem
Mgr. Sýkora - souvislost se studovaným oborem - odpověděl vyčerpávajícím způsobem