Bakalářská práce "Etický kodex reklamy" se zabývá reklamou z pohledu etiky. Nejdříve vymezuje pojem reklama, etika v reklamě, sociální reklama, dále se zabývá účelem a fungováním Rady pro reklamu a Kodexu reklamy a příklady porušení jednotlivých ustanovení Kodexu reklamy v konkrétních kauzách řešených Radou pro reklamu. Pozornost je věnována také mediální výchově.
Anotace v angličtině
Thesis "Code of Ethics of advertising" deals with advertising from the perspective of ethics. First defines the concept of advertising, ethics in advertising, social advertising, discusses the purpose and operation of the Advertising Code examples of advertising and violations various provisions of the Code of advertising in some concrete cases dealt with by the Advertising Counsil. Attention is also given to media education.
Klíčová slova
Reklama, etika, sociální reklama, kodex reklamy, mediální výchova.
Klíčová slova v angličtině
Advertising, ethics, social advertising, code of advertising, medial education.
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce "Etický kodex reklamy" se zabývá reklamou z pohledu etiky. Nejdříve vymezuje pojem reklama, etika v reklamě, sociální reklama, dále se zabývá účelem a fungováním Rady pro reklamu a Kodexu reklamy a příklady porušení jednotlivých ustanovení Kodexu reklamy v konkrétních kauzách řešených Radou pro reklamu. Pozornost je věnována také mediální výchově.
Anotace v angličtině
Thesis "Code of Ethics of advertising" deals with advertising from the perspective of ethics. First defines the concept of advertising, ethics in advertising, social advertising, discusses the purpose and operation of the Advertising Code examples of advertising and violations various provisions of the Code of advertising in some concrete cases dealt with by the Advertising Counsil. Attention is also given to media education.
Klíčová slova
Reklama, etika, sociální reklama, kodex reklamy, mediální výchova.
Klíčová slova v angličtině
Advertising, ethics, social advertising, code of advertising, medial education.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
-na rozdíl mezi legislativním a etickým rámcem reklamy,
-na příklady neetických reklamních kampaní řešených Radou pro reklamu
-na aktuálnost mediální výchovy.
Součástí práce bude sociologický průzkum (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený na zjištění, zda jsou si respondenti vědomi etického problému reklamních kampaní.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
-na rozdíl mezi legislativním a etickým rámcem reklamy,
-na příklady neetických reklamních kampaní řešených Radou pro reklamu
-na aktuálnost mediální výchovy.
Součástí práce bude sociologický průzkum (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený na zjištění, zda jsou si respondenti vědomi etického problému reklamních kampaní.
Seznam doporučené literatury
Čmejkrová S. Reklama v češtině - Čeština v reklamě. Leda, 2008
Hopkins. C.C. Můj život v reklamě - Reklama jako věda. Filip Trend, 2003
Kobiela R. Reklama - 200 tipů, které musíte znát. Computer press, 2009.
Plessis E. Jak zákazník vnímá reklamu, Computer press, 2007.
Šíler, V. Etika reklamy. Ostrava: Scholaforum, 1996.
Vysekalová, J., Komárková, R. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2001.
Winter. F. Reklama a právo. 1. Praha: vydání. Orac, s. r. o., 2001.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Čmejkrová S. Reklama v češtině - Čeština v reklamě. Leda, 2008
Hopkins. C.C. Můj život v reklamě - Reklama jako věda. Filip Trend, 2003
Kobiela R. Reklama - 200 tipů, které musíte znát. Computer press, 2009.
Plessis E. Jak zákazník vnímá reklamu, Computer press, 2007.
Šíler, V. Etika reklamy. Ostrava: Scholaforum, 1996.
Vysekalová, J., Komárková, R. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2001.
Winter. F. Reklama a právo. 1. Praha: vydání. Orac, s. r. o., 2001.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Radvan: Mohla byste uvést příklad sociální reklamy, se kterou jste se profesně setkala.
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Mgr. Vavřík: Regulace a seberegulace reklamy v médiích.
- odpověděla částečně