V mé bakalářské práci jsem se zabývala řešením sociálně patologických jevů u žáků základních škol prostřednictvím preventivních programů Policie ČR. Zjišťovala jsem, jak vstup bezpečnostních složek do škol vnímá odborná veřejnost (pracovníci policie, učitelé) i samotní žáci. Tato práce by měla přispět ke zdokonalení práce preventistů a všech osob, které vstupují do škol s tématem ?prevence kriminality.?
Anotace v angličtině
In my bachelors work I was occupied with the solution of primary school students? socio-pathological phenomenons through preventive programs of police ČR. I inquired how the professional community (police workers, teachers) and students themselves perceives the admission of security forces in schools. This work should contribute to improvement of work of the prevention officers and all persons entering the schools with thema of crime prevention.
Klíčová slova
základní škola, Policie ČR, městská policie, Město Třebíč, veřejnost, kriminalita, prevence, sociálně patologický jev, preventivní program, trestná činnost, přestupková činnost
Klíčová slova v angličtině
primary school, Police of ČR, municipal police, Třebíč city, public, criminality, prevention, socially pathological phenomena, prevention program, crime, petty crime
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
V mé bakalářské práci jsem se zabývala řešením sociálně patologických jevů u žáků základních škol prostřednictvím preventivních programů Policie ČR. Zjišťovala jsem, jak vstup bezpečnostních složek do škol vnímá odborná veřejnost (pracovníci policie, učitelé) i samotní žáci. Tato práce by měla přispět ke zdokonalení práce preventistů a všech osob, které vstupují do škol s tématem ?prevence kriminality.?
Anotace v angličtině
In my bachelors work I was occupied with the solution of primary school students? socio-pathological phenomenons through preventive programs of police ČR. I inquired how the professional community (police workers, teachers) and students themselves perceives the admission of security forces in schools. This work should contribute to improvement of work of the prevention officers and all persons entering the schools with thema of crime prevention.
Klíčová slova
základní škola, Policie ČR, městská policie, Město Třebíč, veřejnost, kriminalita, prevence, sociálně patologický jev, preventivní program, trestná činnost, přestupková činnost
Klíčová slova v angličtině
primary school, Police of ČR, municipal police, Třebíč city, public, criminality, prevention, socially pathological phenomena, prevention program, crime, petty crime
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
-na sociální rizika, v jejichž důsledku mohou vznikat sociálně patologické jevy, pramenící z dnešního života žáků základních škol
-na hledání odpovědi na otázku, zda preventivní programy Policie ČR a ostatních bezpečnostních složek výrazným způsobem ovlivňují výskyt sociálně patologických jevů u žáků základních škol
-na možnosti policistů, strážníků a sociálních pedagogů při snižování výskytu sociálně patologických jevů.
Součástí práce bude sociologický průzkum (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený na zjištění vztahu sociální skupiny (žáci, učitelé) k realizaci preventivních programů bezepčnostních složek v jednotlivých třídách.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
-na sociální rizika, v jejichž důsledku mohou vznikat sociálně patologické jevy, pramenící z dnešního života žáků základních škol
-na hledání odpovědi na otázku, zda preventivní programy Policie ČR a ostatních bezpečnostních složek výrazným způsobem ovlivňují výskyt sociálně patologických jevů u žáků základních škol
-na možnosti policistů, strážníků a sociálních pedagogů při snižování výskytu sociálně patologických jevů.
Součástí práce bude sociologický průzkum (event. drobný sociologický výzkum) zaměřený na zjištění vztahu sociální skupiny (žáci, učitelé) k realizaci preventivních programů bezepčnostních složek v jednotlivých třídách.
Seznam doporučené literatury
Jedlička, Koťa, Analýza prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha: Karolinum, 1998
Goddetová, Umění jednat s dospívajícími. Praha: Portál, 2001
Serfointen, Potíže dětí s učením a chováním. Praha: Portál, 1999
MVČR, Strategie prevence kriminality na léta 2008 - 2011. Praha, 2007
Město Třebíč, komise prevence kriminality a drogové problematiky, Koncepce prevence kriminality Města Třebíče na léta 2009 - 2011. Třebíč, 2008
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Jedlička, Koťa, Analýza prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha: Karolinum, 1998
Goddetová, Umění jednat s dospívajícími. Praha: Portál, 2001
Serfointen, Potíže dětí s učením a chováním. Praha: Portál, 1999
MVČR, Strategie prevence kriminality na léta 2008 - 2011. Praha, 2007
Město Třebíč, komise prevence kriminality a drogové problematiky, Koncepce prevence kriminality Města Třebíče na léta 2009 - 2011. Třebíč, 2008
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. prof. Mühlpachr - Jakým způsobem jste komunikovala s vedoucím práce?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
4. PhDr. Plšková - Které preventivní programy PČR realizujete ve vašem regionu?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
5. PhDr. Plšková - V práci je řada neodborných výrazů - konstatování. Záleží na vhodnosti výběru témat např. pro žáky 2. stupně ZŠ?
6. PhDr. Jůzlová - Kdo tvořil grafiku v praktické části? Popisy jsou velmi nečitelné.
- odpověděla dobře