Marta Minčeffová, Podíl médií na formování chování a jednání dětí a mládeže na základních a středních školách, Bakalářská práce, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Institut mezioborových studií Brno, 2012.
Tato bakalářská práce se zabývá médii a jejich vlivem na děti a mládež, působení na volnočasové aktivity a dětskou osobnost. Empirická data pro tuto práci byla zjišťována formou dotazníku. Práce se snaží poukázat na negativní vlivy médií a nalézt správnou cestu využití médií pro společnost.
Anotace v angličtině
Marta Minčeffová, Share media in shaping the behavior and actions of children and youth in elementary and secondary schools, bachelor thesis, University of Tomas Bata in Zlin, Institute for Interdisciplinary Studies in Brno, 2012.
This bachelor thesis drala with the media and thein influence on children and youth activities to leisure activities and children´s personality. Empirical data for this work was evaluated usány a questionnaire. This work tries to point out the negative influences of media and find a way to use the media for the company.
Marta Minčeffová, Podíl médií na formování chování a jednání dětí a mládeže na základních a středních školách, Bakalářská práce, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Institut mezioborových studií Brno, 2012.
Tato bakalářská práce se zabývá médii a jejich vlivem na děti a mládež, působení na volnočasové aktivity a dětskou osobnost. Empirická data pro tuto práci byla zjišťována formou dotazníku. Práce se snaží poukázat na negativní vlivy médií a nalézt správnou cestu využití médií pro společnost.
Anotace v angličtině
Marta Minčeffová, Share media in shaping the behavior and actions of children and youth in elementary and secondary schools, bachelor thesis, University of Tomas Bata in Zlin, Institute for Interdisciplinary Studies in Brno, 2012.
This bachelor thesis drala with the media and thein influence on children and youth activities to leisure activities and children´s personality. Empirical data for this work was evaluated usány a questionnaire. This work tries to point out the negative influences of media and find a way to use the media for the company.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na média a jejich vliv na společnost, především na děti a mládež na základních a středních školách
- na reklamu a internet
- na možnosti sociální pedagogiky při působení na děti a mládež jak odolávat médiím
Součástí práce bude sociologický výzkum zaměřený na podíl médií na chování a jednání dětí a mládeže.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na média a jejich vliv na společnost, především na děti a mládež na základních a středních školách
- na reklamu a internet
- na možnosti sociální pedagogiky při působení na děti a mládež jak odolávat médiím
Součástí práce bude sociologický výzkum zaměřený na podíl médií na chování a jednání dětí a mládeže.
Seznam doporučené literatury
Blažek, Bohuslav, Tváří v tvář obrazovce. Praha: Sociologické nakladatelství, 1995
De Fleur, Melvin L., Teorie masové komunikace.Praha: Univcerzita Karlova, 1996
Jirák, J., Burton G. Úvod do studia médií. Brno: Bannister & Principal, 2001 (podíl 60% procent)
Jirák, J., Köpplová, B., Děti a média - složitý vztah. Kmit, 1998
Jirák, J., Média a společnost : stručný úvod do studia medií a mediální komunikace. Praha: Portál, 2003
Köpplová, B., Dějiny českých médií v datech. Praha: Univerita Karlova, 2003. zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění z. č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů
zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů
zákon č. 484/1991 Sb., o Českém rozhlasu
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Blažek, Bohuslav, Tváří v tvář obrazovce. Praha: Sociologické nakladatelství, 1995
De Fleur, Melvin L., Teorie masové komunikace.Praha: Univcerzita Karlova, 1996
Jirák, J., Burton G. Úvod do studia médií. Brno: Bannister & Principal, 2001 (podíl 60% procent)
Jirák, J., Köpplová, B., Děti a média - složitý vztah. Kmit, 1998
Jirák, J., Média a společnost : stručný úvod do studia medií a mediální komunikace. Praha: Portál, 2003
Köpplová, B., Dějiny českých médií v datech. Praha: Univerita Karlova, 2003. zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění z. č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů
zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů
zákon č. 484/1991 Sb., o Českém rozhlasu
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
odpověděla dobře
3. doc. Řehoř - působení reklamy na děti - odpověděla dobře
Dr. Mazánková - výsledky praktické části práce - odpověděla dobře
Mgr. Sýkora - negativní vlivy reklamy - odpověděla dobře