Bakalářská práce ?Výchovné styly v rodině? pojednává o výchově a jejího vhodného či nevhodného vztahu k jedinci To může mít vliv na celý život člověka, z toho důvodu je důležitý vhodný přístup rodičů k dítěti. Rodina je zde popsána jako jeden z nejdůležitějších faktorů, který má vliv na osobnost dítěte. Jsou zde uvedeny a rozepsány typy výchovných stylů a další důležité aspekty ovlivňující výchovu.
Šetření je uskutečněno pomocí rozhovoru. Je zaměřeno na mladé lidi, kteří popisují svoji výchovu, dále se zamýšlí nad tím, jaký význam pro ně má rodina, manželství či peníze.
Anotace v angličtině
Bachelor work ?Educational styles in the family? discuss the education ani it´s suitable or unsuitable influence on the individual. It can affect the whole life on a man and brouse of this fact, the convenient approach of parents is important. The family is described as the most important factor affecting the personality of child. Different education styles are named and describes here.
The research was made by the methode of an interview. Its focused on young people, who describe their own education, considering the importace of family, marriage or money.
Klíčová slova
Rodina, výchova, funkce rodiny, rodičovství, výchovné styly
Klíčová slova v angličtině
Family, education, function of family, parenthood, educational styles
Rozsah průvodní práce
56
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce ?Výchovné styly v rodině? pojednává o výchově a jejího vhodného či nevhodného vztahu k jedinci To může mít vliv na celý život člověka, z toho důvodu je důležitý vhodný přístup rodičů k dítěti. Rodina je zde popsána jako jeden z nejdůležitějších faktorů, který má vliv na osobnost dítěte. Jsou zde uvedeny a rozepsány typy výchovných stylů a další důležité aspekty ovlivňující výchovu.
Šetření je uskutečněno pomocí rozhovoru. Je zaměřeno na mladé lidi, kteří popisují svoji výchovu, dále se zamýšlí nad tím, jaký význam pro ně má rodina, manželství či peníze.
Anotace v angličtině
Bachelor work ?Educational styles in the family? discuss the education ani it´s suitable or unsuitable influence on the individual. It can affect the whole life on a man and brouse of this fact, the convenient approach of parents is important. The family is described as the most important factor affecting the personality of child. Different education styles are named and describes here.
The research was made by the methode of an interview. Its focused on young people, who describe their own education, considering the importace of family, marriage or money.
Klíčová slova
Rodina, výchova, funkce rodiny, rodičovství, výchovné styly
Klíčová slova v angličtině
Family, education, function of family, parenthood, educational styles
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména
bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na rodinu a výchovu obecně,
- na rozdělení výchovných stylů a typů rodiny,
- na hledání odpovědi na otázku, jak významnou roli v životě jedince hraje rodina,
- na uplatnění poznatků ze sociální pedagogiky.
Součástí práce budou rozhovory s dětmi a dospělými o výchovném prostředí, ve kterém vyrůstali, jaký mají vztah ke svým rodičům, zda přebírají jejich výchovné metody nebo kde hledají rady a inspirace pro vlastní výchovu.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména
bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na rodinu a výchovu obecně,
- na rozdělení výchovných stylů a typů rodiny,
- na hledání odpovědi na otázku, jak významnou roli v životě jedince hraje rodina,
- na uplatnění poznatků ze sociální pedagogiky.
Součástí práce budou rozhovory s dětmi a dospělými o výchovném prostředí, ve kterém vyrůstali, jaký mají vztah ke svým rodičům, zda přebírají jejich výchovné metody nebo kde hledají rady a inspirace pro vlastní výchovu.
Seznam doporučené literatury
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. 1. vyd. Praha: Portál, 2008.
MAKARENKO, A.S. O výchově dětí v rodině. 5. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1953.
MATĚJČEK, Z. Po dobrém nebo po zlém? 2. vyd. Praha: Portál, 1993.
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 3. vyd. Praha: Portál, 2000.
PLANAVA, I. Manželství a rodiny. Brno: Doplněk, 2000.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. 1. vyd. Praha: Portál,
2000.
VALIŠOVÁ, A. Asertivita v rodině a ve škole. 2. vyd. Praha: H+H, 1994.
Seznam doporučené literatury
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. 1. vyd. Praha: Portál, 2008.
MAKARENKO, A.S. O výchově dětí v rodině. 5. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1953.
MATĚJČEK, Z. Po dobrém nebo po zlém? 2. vyd. Praha: Portál, 1993.
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 3. vyd. Praha: Portál, 2000.
PLANAVA, I. Manželství a rodiny. Brno: Doplněk, 2000.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. 1. vyd. Praha: Portál,
2000.
VALIŠOVÁ, A. Asertivita v rodině a ve škole. 2. vyd. Praha: H+H, 1994.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla částečně
3. doc. Vízdal: Co bylo cílem rozhovoru.Výběr respondentů.Dotazník zjišťující výchovné styly v rodině.
- odpověděla částečně
PhDr. Poledňová: Co zahrnujete pod pojem výchovný styl. Uveďte základní dimenze výchovných stylů.
- na otázky neodpověděla