Bakalářská práce pojednává o vývoji učitelského vzdělávání v českých zemích od roku 1774 po současnost. V jednotlivých kapitolách se zabývá jak vývojem institucí, které učitelské vzdělávání v průběhu dějin realizovaly, tak legislativou, která tento vývoj formovala. Stěžejním tématem práce jsou učitelské ústavy, je zde popsán jejich vývoj, funkce, vzdělávací obsah a také umístění jednotlivých ústavů. Kromě toho pojednává práce o pedeutologií, jako pedagogické disciplíně zabývající se učitelskou profesí.
Praktická část práce se zabývá zkoumáním současného pohledu na historický význam učitelských ústavů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with education development of teachers in Czech countries from the year 1774 up to now. Particular chapters apply to not only development of institutions, which implement this education in that term, but also to relevant legislation. The main aim of this bachelor thesis are teachers institutions, its development, function, subject matter and also localisation. Another topic is pedeutology as a field of study, that examines teachers personality.
Practical part occupies with research of present point of view on historical development of teachers institutions.
Bakalářská práce pojednává o vývoji učitelského vzdělávání v českých zemích od roku 1774 po současnost. V jednotlivých kapitolách se zabývá jak vývojem institucí, které učitelské vzdělávání v průběhu dějin realizovaly, tak legislativou, která tento vývoj formovala. Stěžejním tématem práce jsou učitelské ústavy, je zde popsán jejich vývoj, funkce, vzdělávací obsah a také umístění jednotlivých ústavů. Kromě toho pojednává práce o pedeutologií, jako pedagogické disciplíně zabývající se učitelskou profesí.
Praktická část práce se zabývá zkoumáním současného pohledu na historický význam učitelských ústavů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with education development of teachers in Czech countries from the year 1774 up to now. Particular chapters apply to not only development of institutions, which implement this education in that term, but also to relevant legislation. The main aim of this bachelor thesis are teachers institutions, its development, function, subject matter and also localisation. Another topic is pedeutology as a field of study, that examines teachers personality.
Practical part occupies with research of present point of view on historical development of teachers institutions.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na historii vzdělávání učitelů v českých zemích po roce 1774,
- na historii vzniku učitelských ústavů,
- na historii vzniku pedagogických fakult.
Součástí práce bude také pohled na přípravu učitelů z hlediska současné pedeutologie.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na historii vzdělávání učitelů v českých zemích po roce 1774,
- na historii vzniku učitelských ústavů,
- na historii vzniku pedagogických fakult.
Součástí práce bude také pohled na přípravu učitelů z hlediska současné pedeutologie.
Seznam doporučené literatury
ŠTVERÁK,V.ČADSKÁ,M. Stručný průvodce dějinami pedagogiky. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-797-6
VÁŇOVÁ,R. A Kol. Tradice a perspektivy pedagogických věd. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0584-8
VESELÁ,Z. Vývoj české školy a učitelského vzdělání. Brno: FF MU, 1992. ISBN 80-210-0458-4
Seznam doporučené literatury
ŠTVERÁK,V.ČADSKÁ,M. Stručný průvodce dějinami pedagogiky. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-797-6
VÁŇOVÁ,R. A Kol. Tradice a perspektivy pedagogických věd. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0584-8
VESELÁ,Z. Vývoj české školy a učitelského vzdělání. Brno: FF MU, 1992. ISBN 80-210-0458-4
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Shrnutí posudků vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
3. Otázka vedoucího bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
4. nebylo doplňujících dotazů