Diplomová práce pojednává o možnostech reklamy v sociální oblasti. Důraz je kladen na společenské využití sociální reklamy při řešení problematických témat společnosti. Je zde vymezen pojem sociální reklamy a její společenské cíle. V této práci jsou vymezeny historické aspekty, až po současná společenská témata. Zabývá se sociálním marketingem využívaný státními a nestátními neziskovými institucemi. Další část textu je vymezena sociální reklamě jako systému a jejímu tematickému zaměření. Je zde pohlíženo na sociální reklamu jako na komunikační nástroj působení. V diplomové práci je podtrhnut význam etiky a reklamního kodexu. Jsou zde uvedeny právní aspekty, které musí tvůrci reklamy dodržovat. Empirická část zkoumá ovlivnění a znalosti sociální reklamy a rozdíly mezi jednotlivými skupinami respondentů.
Anotace v angličtině
This thesis discusses the possibilities of using the advertising on the social sphere. The focus of this thesis is placed on the use of social advertising in dealing with issues of society. There is a defined concept of social advertising and society goals. This paper describes facts from historical aspects to the contemporary social issues. It deals with social marketing used by the government and nongovernmental institutions,the another part is defined as a social advertising system and its thematic focus. The social advertising is being used here as an communication tool. This thesis highlights the importance of ethics code in advertising. There are presented the legal aspects that must the creators of advertisin comply. The empirical section examines the influence and knowledge of advertising based on differences between groups of respondents.
Diplomová práce pojednává o možnostech reklamy v sociální oblasti. Důraz je kladen na společenské využití sociální reklamy při řešení problematických témat společnosti. Je zde vymezen pojem sociální reklamy a její společenské cíle. V této práci jsou vymezeny historické aspekty, až po současná společenská témata. Zabývá se sociálním marketingem využívaný státními a nestátními neziskovými institucemi. Další část textu je vymezena sociální reklamě jako systému a jejímu tematickému zaměření. Je zde pohlíženo na sociální reklamu jako na komunikační nástroj působení. V diplomové práci je podtrhnut význam etiky a reklamního kodexu. Jsou zde uvedeny právní aspekty, které musí tvůrci reklamy dodržovat. Empirická část zkoumá ovlivnění a znalosti sociální reklamy a rozdíly mezi jednotlivými skupinami respondentů.
Anotace v angličtině
This thesis discusses the possibilities of using the advertising on the social sphere. The focus of this thesis is placed on the use of social advertising in dealing with issues of society. There is a defined concept of social advertising and society goals. This paper describes facts from historical aspects to the contemporary social issues. It deals with social marketing used by the government and nongovernmental institutions,the another part is defined as a social advertising system and its thematic focus. The social advertising is being used here as an communication tool. This thesis highlights the importance of ethics code in advertising. There are presented the legal aspects that must the creators of advertisin comply. The empirical section examines the influence and knowledge of advertising based on differences between groups of respondents.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno metodou dotazníku. Zvolená forma dotazníkového metody bude koncipovaná jako kvantifikované šetření. Cílem práce je hypotéza, že lze působení reklamy využít v problematice sociální oblasti a k sociálním účelům. Budu srovnávat (kompatrovat) odbornou literaturu a na jejím základě provedu šetření a hodnocení nakolik může reklama ovlivnit dění v sociální oblasti. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno metodou dotazníku. Zvolená forma dotazníkového metody bude koncipovaná jako kvantifikované šetření. Cílem práce je hypotéza, že lze působení reklamy využít v problematice sociální oblasti a k sociálním účelům. Budu srovnávat (kompatrovat) odbornou literaturu a na jejím základě provedu šetření a hodnocení nakolik může reklama ovlivnit dění v sociální oblasti. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
Mosel. M. 99. tipů pro úspěšnou reklamu. 1. vydání. Havlíčkův Brod: Grada, a.s., 2009,
198 s. ISBN 978-80-247-2928-2
Sedláček, J. Reklama ? Triky, které vás dostanou. 1. vydání. Praha: Vinland, a.s., 2009,
131 s. ISBN 978-80-254-4108-4
Telis. J. Gepard. Reklama a podpora prodeje. 1. vydání. Praha: Grada, a. s, 2000, 320 s.
ISBN 80-7169-997-7
Vysekalová. J, Komárková. R. Psychologie reklamy. 1. vydání, Praha: Grada a.s., 2007,
294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
Vysekalová J, Mikeš J. Rekama ? jak dělat reklamu. 1. vydání. Praha: Grada, a.s, 2003,
124 s. ISBN 80-247-0557-5
Winter. F. Reklama a právo. 1. Praha: vydání. Orac, s. r. o., 2001, 180 s. ISBN 80-
86119-31-2
Seznam doporučené literatury
Mosel. M. 99. tipů pro úspěšnou reklamu. 1. vydání. Havlíčkův Brod: Grada, a.s., 2009,
198 s. ISBN 978-80-247-2928-2
Sedláček, J. Reklama ? Triky, které vás dostanou. 1. vydání. Praha: Vinland, a.s., 2009,
131 s. ISBN 978-80-254-4108-4
Telis. J. Gepard. Reklama a podpora prodeje. 1. vydání. Praha: Grada, a. s, 2000, 320 s.
ISBN 80-7169-997-7
Vysekalová. J, Komárková. R. Psychologie reklamy. 1. vydání, Praha: Grada a.s., 2007,
294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
Vysekalová J, Mikeš J. Rekama ? jak dělat reklamu. 1. vydání. Praha: Grada, a.s, 2003,
124 s. ISBN 80-247-0557-5
Winter. F. Reklama a právo. 1. Praha: vydání. Orac, s. r. o., 2001, 180 s. ISBN 80-
86119-31-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3.
prof. Jílek: Ovládáte dobře anglický jazyk? (vzhledem ke zdrojům)
prof. Jílek: Vysvětlete roli státu v marketingové komunikaci?
doc. Hungr: Má soc. reklama pouze mediální formu (Jak pohlížíte na vybírání na ulicích či charitativní kampaně?)?
- odpověděl dobře