Bakalářská práce se zabývá možností využití didaktických her ve výchovně-vzdělávacím procesu. Obsahuje zařazení těchto her do systému výukových metod a také systému metod aktivizujících. Ústřední část podrobně rozpracovává charakteristiku jednotlivých typů didaktických her a jejich klasifikací. Poslední část, jež podrobně popisuje strukturu didaktické hry jako takové, má být pomůckou pro pedagogy při tvorbě vlastních didaktických her, které by mohli zařadit do jejich vlastní výuky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the possibility of using didactic games in educationally-instructional process. It includes engaging of these games into the educational method system and the actuating method system. The main part develops thoroughly the characteristics of several types of didactic games and their classification. The last part describes in detail the structure of a didactic game in itself, it should be a gadget for an educator by the creation of proper didactic games, that they could include into their own tuition.
Bakalářská práce se zabývá možností využití didaktických her ve výchovně-vzdělávacím procesu. Obsahuje zařazení těchto her do systému výukových metod a také systému metod aktivizujících. Ústřední část podrobně rozpracovává charakteristiku jednotlivých typů didaktických her a jejich klasifikací. Poslední část, jež podrobně popisuje strukturu didaktické hry jako takové, má být pomůckou pro pedagogy při tvorbě vlastních didaktických her, které by mohli zařadit do jejich vlastní výuky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the possibility of using didactic games in educationally-instructional process. It includes engaging of these games into the educational method system and the actuating method system. The main part develops thoroughly the characteristics of several types of didactic games and their classification. The last part describes in detail the structure of a didactic game in itself, it should be a gadget for an educator by the creation of proper didactic games, that they could include into their own tuition.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společneskovedního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na různé typy podpůrných didaktických her použitelných ve výchovně-vzdělávacím procesu;
- na možnost využití těchto her při výuce dětí do 15 let.
Součástí práce bude eventuálně i ověření použití těchto her v praxi.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společneskovedního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na různé typy podpůrných didaktických her použitelných ve výchovně-vzdělávacím procesu;
- na možnost využití těchto her při výuce dětí do 15 let.
Součástí práce bude eventuálně i ověření použití těchto her v praxi.
Seznam doporučené literatury
Knopová, B. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Brno: PedF MU, 2005.
Šimanovský, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 1998.
Goodkin, D. Play, sing and dance: an introduction to Orff schulwerk. Miami: Warner Bros Publication, 2002
Beránková, E. Tvořivá hra. Praha: Fraus, 2002
Šikulová, R., Rytířová R. Pohádkové příběhy k zábavě i učení. Grada, 2006
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Knopová, B. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ. Brno: PedF MU, 2005.
Šimanovský, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 1998.
Goodkin, D. Play, sing and dance: an introduction to Orff schulwerk. Miami: Warner Bros Publication, 2002
Beránková, E. Tvořivá hra. Praha: Fraus, 2002
Šikulová, R., Rytířová R. Pohádkové příběhy k zábavě i učení. Grada, 2006
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Mazánková - úskalí užití didaktických her - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Mazánková - využití práce v praxi - odpověděla vyčerpávajícím způsobem