Touto bakalářskou prácí na téma Úroveň připravenosti dětí předškolního věku chci poukázat na důležitost předškolního vzdělávání, které má být startem vzdělávání pro každého jedince v jeho vývoji. Podceňovat by se neměl odklad povinné školní docházky a mělo by se dbát na rady odborníků. O úspěšný vstup do další etapy vzdělávání by se měla snažit jak mateřská škola, tak i rodina dítěte.
Annotation in English
This bachelor thesis reviews the level of readiness of pre-school children and Iwould like to point out the importance of pre-school education as the start of education for every individual in his development. The postponement of the compulsory education should not be underestimated and the advices of experts should be respected. Successful entry into the next stage of education should be strived to nursery school as well as child?s family.
Keywords
Individuální vzdělávací program, mateřská škola, předškolní věk, rámcový vzdělávací program, školní zralost, vývoj dítěte.
Keywords in English
Individualized education, nursery school, pre-school age, general education program, child maturity, school development.
Length of the covering note
44 s.
Language
CZ
Annotation
Touto bakalářskou prácí na téma Úroveň připravenosti dětí předškolního věku chci poukázat na důležitost předškolního vzdělávání, které má být startem vzdělávání pro každého jedince v jeho vývoji. Podceňovat by se neměl odklad povinné školní docházky a mělo by se dbát na rady odborníků. O úspěšný vstup do další etapy vzdělávání by se měla snažit jak mateřská škola, tak i rodina dítěte.
Annotation in English
This bachelor thesis reviews the level of readiness of pre-school children and Iwould like to point out the importance of pre-school education as the start of education for every individual in his development. The postponement of the compulsory education should not be underestimated and the advices of experts should be respected. Successful entry into the next stage of education should be strived to nursery school as well as child?s family.
Keywords
Individuální vzdělávací program, mateřská škola, předškolní věk, rámcový vzdělávací program, školní zralost, vývoj dítěte.
Keywords in English
Individualized education, nursery school, pre-school age, general education program, child maturity, school development.
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynu obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu.
Průbežné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- historii a vývoj mateřských škol,
- vývoj dítěte,
- osobnost pedagoga,
- podpůrný systém pro předškolní výchovná zařízení,
- vzdělávací programy pro předškolní vzdělávání,
- předpoklady dítěte ke vstupu do základní školy, odklad povinné školní docházky.
Práce bude zpracována formou odborné eseje.
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynu obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu.
Průbežné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- historii a vývoj mateřských škol,
- vývoj dítěte,
- osobnost pedagoga,
- podpůrný systém pro předškolní výchovná zařízení,
- vzdělávací programy pro předškolní vzdělávání,
- předpoklady dítěte ke vstupu do základní školy, odklad povinné školní docházky.
Práce bude zpracována formou odborné eseje.
Recommended resources
Koťátková, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada Publishing, 2008.
Langmeier, J., Krejčíková, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing, 1998.
Matějček, Z. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. Grada Publishing, 2005.
Matějček, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál, 1995.
Vančurová-Fragnerová, E. Psychologie předškolního dítěte a jeho výchova v rodině. Praha: Státní zdravotnické nakladatelství, 1960.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce.
Recommended resources
Koťátková, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada Publishing, 2008.
Langmeier, J., Krejčíková, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing, 1998.
Matějček, Z. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. Grada Publishing, 2005.
Matějček, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál, 1995.
Vančurová-Fragnerová, E. Psychologie předškolního dítěte a jeho výchova v rodině. Praha: Státní zdravotnické nakladatelství, 1960.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce.
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Řehoř - vysvětlete kombinaci dotazníkové metody s kazuistikami - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Mazánková - znaky školní zralosti - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Mazánková - odklad školní docházky - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Mazánková - test školní zralosti - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Mgr. Sýkora - platby za odloženou školní docházku - odpověděla dobře