Bakalářská práce pojednává o současné mládeži žijící v konzumní společnosti. Teoretická část charakterizuje pojmy mládež, konzumní společnost, nežádoucí vlivy působící na mládež a způsoby nápravy společnosti. Kvantitativním výzkumem zjišťuji, jaký vliv má současná společnost na dnešní mládež.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with young people living in contemporary consumer society. The theoretical part describes the concepts of youth, consumer society, adverse influences on youth and remedies of the company. Quantitave research, I fing influence of the contempory society of today?s youth.
Bakalářská práce pojednává o současné mládeži žijící v konzumní společnosti. Teoretická část charakterizuje pojmy mládež, konzumní společnost, nežádoucí vlivy působící na mládež a způsoby nápravy společnosti. Kvantitativním výzkumem zjišťuji, jaký vliv má současná společnost na dnešní mládež.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with young people living in contemporary consumer society. The theoretical part describes the concepts of youth, consumer society, adverse influences on youth and remedies of the company. Quantitave research, I fing influence of the contempory society of today?s youth.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na posouzení životního stylu v minulosti a dnes ve vztahu k životní úrovni člověka
- na odpověď na otázku proč mládež podléhá trendům novodobé společnosti, příčiny a negativní dopady
- na možnosti vlivu sociální pedagogiky při nápravě tohoto stavu
Součástí mojí bakalářské práce bude vypracovaný dotazník na výše uvedené téma.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na posouzení životního stylu v minulosti a dnes ve vztahu k životní úrovni člověka
- na odpověď na otázku proč mládež podléhá trendům novodobé společnosti, příčiny a negativní dopady
- na možnosti vlivu sociální pedagogiky při nápravě tohoto stavu
Součástí mojí bakalářské práce bude vypracovaný dotazník na výše uvedené téma.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 1. vydání. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6
GÖHLERT, Ch., KUHN, F. Od návyku k závislosti. Praha : Ikar, 2001
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2. vydání. Praha: Portál, 2008. 408 s. ISBN 978-80-7367-485-4
PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. 3. vydání. Praha : Portál, 2002.
WYCKOFF, J. Výchova bez křiku a pohlavků. Praha : Mladá Fronta, 2004.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 1. vydání. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6
GÖHLERT, Ch., KUHN, F. Od návyku k závislosti. Praha : Ikar, 2001
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2. vydání. Praha: Portál, 2008. 408 s. ISBN 978-80-7367-485-4
PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. 3. vydání. Praha : Portál, 2002.
WYCKOFF, J. Výchova bez křiku a pohlavků. Praha : Mladá Fronta, 2004.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Shrnutí posudků vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
3. Otázka oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
4. Dr. Jůzl: Kdo žije méně zdravým životním stylem? Chlapci nebo děvčata?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem