Bakalářská práce se zabývá prostředky moderní komunikace využívané mezi dětmi. V práci je podán podrobný přehled o využívání internetu a sociálních sítí zejména Facebooku. Upozorňuje na rizika s nimi spojená. Pozornost je věnována zejména kyberšikaně, kybergroomingu a sextingu. Jsou zde uvedeny rady bezpečného internetu. Práce blíže popisuje prvky moderní komunikace, a to mobilní telefon, e-mail, Skype, ICQ, chat a YouTube.
Výzkum, který byl prováděn pomocí dotazníkového šeření, se týkal nejčastěji využívaných sociálních a komunikačních sítí. Také zjišťoval kontrolu ze strany rodičů, která je velmi opomíjena a výzkum to jen potvrdil.
Anotace v angličtině
My Bachelor thesis deals with the means of contemporary communication used amongst children. The thesis provides a detailed view on the internet social networks use, especially Facebook. It warns of the risks connected with these media. I focused on cyberbullying, cybergrooming and sexting.Advice on safe internet use is also mentioned. My work describes the elements of the contemporary communication, e.g. mobile phone, e-mail, Skype, ICQ, chat and YouTube. The research I have accomplished by the means of answer sheet concerns the most frequently used social and communication networks. It also concerns the control from the side of parents, which is very neglected, as it had been confirmed by my research.
Bakalářská práce se zabývá prostředky moderní komunikace využívané mezi dětmi. V práci je podán podrobný přehled o využívání internetu a sociálních sítí zejména Facebooku. Upozorňuje na rizika s nimi spojená. Pozornost je věnována zejména kyberšikaně, kybergroomingu a sextingu. Jsou zde uvedeny rady bezpečného internetu. Práce blíže popisuje prvky moderní komunikace, a to mobilní telefon, e-mail, Skype, ICQ, chat a YouTube.
Výzkum, který byl prováděn pomocí dotazníkového šeření, se týkal nejčastěji využívaných sociálních a komunikačních sítí. Také zjišťoval kontrolu ze strany rodičů, která je velmi opomíjena a výzkum to jen potvrdil.
Anotace v angličtině
My Bachelor thesis deals with the means of contemporary communication used amongst children. The thesis provides a detailed view on the internet social networks use, especially Facebook. It warns of the risks connected with these media. I focused on cyberbullying, cybergrooming and sexting.Advice on safe internet use is also mentioned. My work describes the elements of the contemporary communication, e.g. mobile phone, e-mail, Skype, ICQ, chat and YouTube. The research I have accomplished by the means of answer sheet concerns the most frequently used social and communication networks. It also concerns the control from the side of parents, which is very neglected, as it had been confirmed by my research.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na pravidla komunikace obecně;
- na pojmy vztahující se k moderní komunikaci;
- na popis a vymezení prostředků moderní komunikace;
- na nebezpečí, které přináší sociální sítě;
- na uplatnění poznatků ze sociální pedagogiky.
Součástí práce bude sociologický průzkum formou dotazníku zaměřený na nejčastěji využívané prostředky moderní komunikace u dětí v souvislosti s trávením volného času, zájmové činnosti, dále vliv rodičů a pedagogů a to s rozdílem na prvním a druhém stupni základní školy.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na pravidla komunikace obecně;
- na pojmy vztahující se k moderní komunikaci;
- na popis a vymezení prostředků moderní komunikace;
- na nebezpečí, které přináší sociální sítě;
- na uplatnění poznatků ze sociální pedagogiky.
Součástí práce bude sociologický průzkum formou dotazníku zaměřený na nejčastěji využívané prostředky moderní komunikace u dětí v souvislosti s trávením volného času, zájmové činnosti, dále vliv rodičů a pedagogů a to s rozdílem na prvním a druhém stupni základní školy.
Seznam doporučené literatury
1. Buermann, U. Jak (pře)žít s medii. Poznání, 2009.
2. DeVito, A. Josefh Základy mezilidské komunikace. Grada, 2008.
3. Divínová, R. Cybersex: forma internetové komunikace. Praha: Triton, 2005.
4. Kopecký, K. Moderní trendy v elektronické komunikaci.Hanex, 2007.
5. Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
6. Kubátová, H. Sociologie životního způsobu. Grada, 2010.
7. Šmahel, D. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. Praha: Triton, 2003.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
1. Buermann, U. Jak (pře)žít s medii. Poznání, 2009.
2. DeVito, A. Josefh Základy mezilidské komunikace. Grada, 2008.
3. Divínová, R. Cybersex: forma internetové komunikace. Praha: Triton, 2005.
4. Kopecký, K. Moderní trendy v elektronické komunikaci.Hanex, 2007.
5. Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
6. Kubátová, H. Sociologie životního způsobu. Grada, 2010.
7. Šmahel, D. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. Praha: Triton, 2003.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla dobře
3. doc. Vízdal: Způsob zpracování dat. Rozdíl mezi žáky pátých a devátých tříd.
Ověření platnosti hypotéz. Vysvětlete pojem verifikace a falzifikace.
- odpověděla dobře
PhDr. Poledňová: Co je to nulová hypotéza.
- na otázku neodpověděla