Práce chce poukázat na formy týrání a zneužívání dětí, nastínit, jaký mají dopad na děti a jejich další vývoj.
Cílem práce je s pomocí odborné literatury a kazuistik o týraných a zneužívaných dětech zpracovat tuto problematiku tak, aby přispěla k větší informovanosti široké veřejnosti.
Práce nastiňuje možnosti pomoci při řešení problému týraných a zneužívaných dětí. Jak ze strany pedagogů, tak i ostatních institucí, které se touto problematikou zabývají.
Anotace v angličtině
Labour wants to point out the types of maltreatment and abuse of children, to outline their impact on children and their further development.
The aim is to use the literature and case reports of abused and exploited children handle this issue so as to contribute to a greater awareness among the general public.
The work outlines the possibilities help solve the problem of battered and abused children. Jed-wise on the part of teachers, but also other institutions that deal with this issue.
Klíčová slova
syndrom CAN, sexuální delikt, týrání, sexuální zneužití, pachatel, oběť, prevence
Klíčová slova v angličtině
CAN syndrome, sexual offense, abuse, sexual abuse, perpetrator, victim, prevention
Rozsah průvodní práce
74
Jazyk
CZ
Anotace
Práce chce poukázat na formy týrání a zneužívání dětí, nastínit, jaký mají dopad na děti a jejich další vývoj.
Cílem práce je s pomocí odborné literatury a kazuistik o týraných a zneužívaných dětech zpracovat tuto problematiku tak, aby přispěla k větší informovanosti široké veřejnosti.
Práce nastiňuje možnosti pomoci při řešení problému týraných a zneužívaných dětí. Jak ze strany pedagogů, tak i ostatních institucí, které se touto problematikou zabývají.
Anotace v angličtině
Labour wants to point out the types of maltreatment and abuse of children, to outline their impact on children and their further development.
The aim is to use the literature and case reports of abused and exploited children handle this issue so as to contribute to a greater awareness among the general public.
The work outlines the possibilities help solve the problem of battered and abused children. Jed-wise on the part of teachers, but also other institutions that deal with this issue.
Klíčová slova
syndrom CAN, sexuální delikt, týrání, sexuální zneužití, pachatel, oběť, prevence
Klíčová slova v angličtině
CAN syndrome, sexual offense, abuse, sexual abuse, perpetrator, victim, prevention
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podlepokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
syndrom CAN a jeho klasifikace
symptomy týraných a zneužívaných dětí
důsledky zneužívání, jejich rozdělení na psychické a fyzické
možnosti pomoci sociálního pedagoga při řešení problému týraných a zneužívaných dětí
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podlepokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
syndrom CAN a jeho klasifikace
symptomy týraných a zneužívaných dětí
důsledky zneužívání, jejich rozdělení na psychické a fyzické
možnosti pomoci sociálního pedagoga při řešení problému týraných a zneužívaných dětí
Seznam doporučené literatury
Brabenec, F., Burdová, E., Novotná, V.: Zákon o sociálně-právní ochraně dětí. Praha: Linde, 2000.
Dunovský, J., Dytrych, Z., Matějček, Z. a kol.: Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Avicenum, Grada, 1995.
Mufsonová, S., Kranzová, R.: O týrání a zneužívání. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 1996.
Špeciánová, Š.: Ochrana týraného a zneužívaného dítěte. Praha: Linde, 2003.
Vaníčková, E., Provazníková, H.: Encyklopedie zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Praha: ČSOD - RL, 1998.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během
práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Brabenec, F., Burdová, E., Novotná, V.: Zákon o sociálně-právní ochraně dětí. Praha: Linde, 2000.
Dunovský, J., Dytrych, Z., Matějček, Z. a kol.: Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Avicenum, Grada, 1995.
Mufsonová, S., Kranzová, R.: O týrání a zneužívání. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 1996.
Špeciánová, Š.: Ochrana týraného a zneužívaného dítěte. Praha: Linde, 2003.
Vaníčková, E., Provazníková, H.: Encyklopedie zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Praha: ČSOD - RL, 1998.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během
práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl částečně
3. prof. Jílek: Rozdíl mezi týraným a zneužívaným dítětem.
- odpověděl částečně
dr. Dolák: Práce s literaturou, možnosti vědecké analýzy.
- odpověděl částečně