Bakalářská práce ?Sociálně pedagogické působení málotřídních škol? podává přehled o historickém vývoji málotřídních škol od tereziánských reforem až po současnost. Teoretická část se zabývá popisem jak výše uvedeným vývojem, tak alternativním školstvím. Poslední kapitola teoretické části je věnována Evropskému školskému systému. Podrobněji jsou popsány klasické reformní školy. Praktická část vychází z dotazníkového šetření, které bylo směrováno ředitelům málotřídních škol v okrese Blansko. Bakalářská práce podává základní přehled o tom, co je málotřídní škola, a o dalších alternativních školách do kterých je možné dítě přihlásit k povinné školní docházce.
Anotace v angličtině
Bachelor project of ?Social and educational activities small schools? gives an overview of the historical development of small schools reform from the Rococo to the present. The the teoretical part describes how the above development and alternative education. The last chapter is devoted to the theoretical part of the European school system. Are described in detail classical school reform. Practical results from the questionnaire, which was routed Directors small schools in the district Blansko. The present thesis provides a basic overview of what is small class school, and other alternative schools in which the child can log on to the compulsory school attendance.
Small class school, alternative education, teacher, student, child, curriculum, education, fully organized school, culture and countryside.
Rozsah průvodní práce
55
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce ?Sociálně pedagogické působení málotřídních škol? podává přehled o historickém vývoji málotřídních škol od tereziánských reforem až po současnost. Teoretická část se zabývá popisem jak výše uvedeným vývojem, tak alternativním školstvím. Poslední kapitola teoretické části je věnována Evropskému školskému systému. Podrobněji jsou popsány klasické reformní školy. Praktická část vychází z dotazníkového šetření, které bylo směrováno ředitelům málotřídních škol v okrese Blansko. Bakalářská práce podává základní přehled o tom, co je málotřídní škola, a o dalších alternativních školách do kterých je možné dítě přihlásit k povinné školní docházce.
Anotace v angličtině
Bachelor project of ?Social and educational activities small schools? gives an overview of the historical development of small schools reform from the Rococo to the present. The the teoretical part describes how the above development and alternative education. The last chapter is devoted to the theoretical part of the European school system. Are described in detail classical school reform. Practical results from the questionnaire, which was routed Directors small schools in the district Blansko. The present thesis provides a basic overview of what is small class school, and other alternative schools in which the child can log on to the compulsory school attendance.
Small class school, alternative education, teacher, student, child, curriculum, education, fully organized school, culture and countryside.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v socálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nich měkteré jsou obsažený v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejmén a bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pradivel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na historii vzniku málotřídních škol
- na vývoj málotřídních škol ve 20.stol.
- na komparaci s evropskými školními systémy
- na současký stav málotřídních škol v ČR a jejich význam.
Součástí práce bude sociologický průzkum kvantitativní (dotazník) zaměřený na klady a zápory málotřídních škol.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v socálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nich měkteré jsou obsažený v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejmén a bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pradivel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na historii vzniku málotřídních škol
- na vývoj málotřídních škol ve 20.stol.
- na komparaci s evropskými školními systémy
- na současký stav málotřídních škol v ČR a jejich význam.
Součástí práce bude sociologický průzkum kvantitativní (dotazník) zaměřený na klady a zápory málotřídních škol.
Seznam doporučené literatury
Horák Oldřich, Praxe na škole málotřídní, Brno: Komenium, 1946
Kameník Ladislav, Jak sestavovat rozvrh hodin na málotřídní škole, Zlín: Krajský pedagogický ústav, 1959
Musil František, Naše málotřídní školy: příručka ke studiu a praxi. Praha: SPN, 1964
Příhoda Václav, Problémy malotřídní školy, Praha
Tupý Karel, K didaktickým problémům málotřídních škol, Praha: SPN, 1978
Trnková Kateřina: Málotřídní školy v České republice: málotřídky, Brno: Paido, 2010
Vomáška Jiří, Málotřídní školy: nástin pedagogické problematiky, Liberec: Technická univerzita, 1995
www.malotridka.ic.cz
www.ucitelskenoviny.cz
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Horák Oldřich, Praxe na škole málotřídní, Brno: Komenium, 1946
Kameník Ladislav, Jak sestavovat rozvrh hodin na málotřídní škole, Zlín: Krajský pedagogický ústav, 1959
Musil František, Naše málotřídní školy: příručka ke studiu a praxi. Praha: SPN, 1964
Příhoda Václav, Problémy malotřídní školy, Praha
Tupý Karel, K didaktickým problémům málotřídních škol, Praha: SPN, 1978
Trnková Kateřina: Málotřídní školy v České republice: málotřídky, Brno: Paido, 2010
Vomáška Jiří, Málotřídní školy: nástin pedagogické problematiky, Liberec: Technická univerzita, 1995
www.malotridka.ic.cz
www.ucitelskenoviny.cz
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Shrnutí posudků vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
3. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
4. Dr. Dolák: Co si myslíte o pouze positivním hodnocení žáků?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem