Bakalářská práce se zabývá zkoumáním významu hodnoty vzdělání napříč věkovými kategoriemi. Hlavním cílem této práce je analýza vnímání hodnoty vzdělání v souvislosti s věkovým rozdílem dotazovaných. Práce by měla sloužit k tomu, aby člověk získal přehled o vnímání vzdělání českou společností.
Anotace v angličtině
The submitted bachelor thesis is focused on a research of the meaning of values of education across all age categories. The main objective of this work is to analyze the perception of the value of education in connection with age difference of responding people. The work should serve to get an overview of human perception of Czech education company.
Klíčová slova
vzdělání, životní hodnoty, význam vzdělání, hodnota vzdělání, výchova k hodnotám
Klíčová slova v angličtině
Education, life values, the importance of education, value of education, lead to education.
Rozsah průvodní práce
64
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním významu hodnoty vzdělání napříč věkovými kategoriemi. Hlavním cílem této práce je analýza vnímání hodnoty vzdělání v souvislosti s věkovým rozdílem dotazovaných. Práce by měla sloužit k tomu, aby člověk získal přehled o vnímání vzdělání českou společností.
Anotace v angličtině
The submitted bachelor thesis is focused on a research of the meaning of values of education across all age categories. The main objective of this work is to analyze the perception of the value of education in connection with age difference of responding people. The work should serve to get an overview of human perception of Czech education company.
Klíčová slova
vzdělání, životní hodnoty, význam vzdělání, hodnota vzdělání, výchova k hodnotám
Klíčová slova v angličtině
Education, life values, the importance of education, value of education, lead to education.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009).
Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena :
- na charakteristiku vzdělání a vzdělanostní společnosti
- na zjištění hodnoty vzdělání v různých věkových skupinách v mikroregionuZnojemska
- na popis rozdílů ve vnímání hodnoty vzdělání v těchto věkových skupinách
- na rozdělení příslušné věkové skupiny dle určitých socioprofesních hledisek a analýzu v těchto skupinách
Součástí práce bude dotazníkové šetření zaměřené na zjištění vztahu dotazovaných ke vzdělání.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009).
Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena :
- na charakteristiku vzdělání a vzdělanostní společnosti
- na zjištění hodnoty vzdělání v různých věkových skupinách v mikroregionuZnojemska
- na popis rozdílů ve vnímání hodnoty vzdělání v těchto věkových skupinách
- na rozdělení příslušné věkové skupiny dle určitých socioprofesních hledisek a analýzu v těchto skupinách
Součástí práce bude dotazníkové šetření zaměřené na zjištění vztahu dotazovaných ke vzdělání.
Seznam doporučené literatury
BUDÍKOVÁ,M. Průvodce základními statistickými metodami. Praha: Grada, 2010
GAVORA,P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.ISBN 80-85931-79-6
HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat.1.vyd.Praha: Portál,2004.584s.ISBN 80-7178-820-1
KELLER,J., TVRDÝ,L. Vzdělanostní společnost?: chrám, výtah a pojišťovna.
Praha: Sociologické nakladatelství, 2008
JANÍK,T., ŠVEC, V. a kol. K perspektivám školního vzdělávání. Brno: Paido,2009
PEČÁKOVÁ,I. Statistické praktikum. Praha: Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky, 2010.
SAK,P. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Portál, 2007
URBÁNEK,V. Návratnost investice do vysokoškolského vzdělání: komparace očekávaných a reálných výdělků I a II: Liberec: Technická univerzita, 2008
VOJTĚCH, J. Shoda dosaženého vzdělání a vykonávaného zaměstnání . Praha: Národní ústav odborného vzdělávání, 2002
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu
Seznam doporučené literatury
BUDÍKOVÁ,M. Průvodce základními statistickými metodami. Praha: Grada, 2010
GAVORA,P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.ISBN 80-85931-79-6
HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat.1.vyd.Praha: Portál,2004.584s.ISBN 80-7178-820-1
KELLER,J., TVRDÝ,L. Vzdělanostní společnost?: chrám, výtah a pojišťovna.
Praha: Sociologické nakladatelství, 2008
JANÍK,T., ŠVEC, V. a kol. K perspektivám školního vzdělávání. Brno: Paido,2009
PEČÁKOVÁ,I. Statistické praktikum. Praha: Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky, 2010.
SAK,P. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Portál, 2007
URBÁNEK,V. Návratnost investice do vysokoškolského vzdělání: komparace očekávaných a reálných výdělků I a II: Liberec: Technická univerzita, 2008
VOJTĚCH, J. Shoda dosaženého vzdělání a vykonávaného zaměstnání . Praha: Národní ústav odborného vzdělávání, 2002
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Sýkora: Které výsledky a zjištění považujete za nejpodstatnější?
- odpověděla dobře
Mgr. Vavřík: Proč jste si pro srovnání vybrala věkové skupiny?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem