Bakalářská práce se zabývá tématem, které začalo být výrazně aktuální
v souvislosti s migrací a imigrací na území naší země v posledních zhruba dvaceti
letech. Práce má dvě části ? teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy a rozebrány základní aspekty multietnické výchovy
na základních školách, tj. problematika multietnické výchovy v kurikulárních
dokumentech a formy a prostředky multietnické výchovy používané na základních
školách. V praktické části jsou analyzovány a diskutovány výsledky průzkumného
šetření k problematice multietnické výchovy na základních školách a následně
formulována doporučení ke zlepšení multietnické výchovy na základních školách.
Anotace v angličtině
The bachelor degree deals with a topic that has become very important
in connection with the migration and immigration in this country over the last twenty years. The thesis is divided into two parts ? theoretical and practical. In the theoretical part the author defines the key concepts and analyses fundamental aspects of multiethnic education at basic schools, namely the issues of multiethnic education in curriculum documents and forms and means of multiethnic education used at basic schools. In the practical part the author analyses and discusses results of a survey dedicated to issues of multiethnic education at basic schools giving recommendations for improving multiethnic education at basic schools.
Bakalářská práce se zabývá tématem, které začalo být výrazně aktuální
v souvislosti s migrací a imigrací na území naší země v posledních zhruba dvaceti
letech. Práce má dvě části ? teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy a rozebrány základní aspekty multietnické výchovy
na základních školách, tj. problematika multietnické výchovy v kurikulárních
dokumentech a formy a prostředky multietnické výchovy používané na základních
školách. V praktické části jsou analyzovány a diskutovány výsledky průzkumného
šetření k problematice multietnické výchovy na základních školách a následně
formulována doporučení ke zlepšení multietnické výchovy na základních školách.
Anotace v angličtině
The bachelor degree deals with a topic that has become very important
in connection with the migration and immigration in this country over the last twenty years. The thesis is divided into two parts ? theoretical and practical. In the theoretical part the author defines the key concepts and analyses fundamental aspects of multiethnic education at basic schools, namely the issues of multiethnic education in curriculum documents and forms and means of multiethnic education used at basic schools. In the practical part the author analyses and discusses results of a survey dedicated to issues of multiethnic education at basic schools giving recommendations for improving multiethnic education at basic schools.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkumu v sociálních vědách" IMS 2009. Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejménabude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- vymezení základních pojmů z oblasti multietnické výchovy a uskutečnění literární rešerše k tématu
- provedení kvantitativního výzkumu k problematice multietnické výchovy na základních školách
- identifikování aktuální úrovně a výstupů multietnické výchovy na základních školách
- odhalení faktorů ovlivňujících kvalitu multietnické výchovy na základních školách
- doporučení k realizaci multietnické výchovy se zřetelem k základním školám
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkumu v sociálních vědách" IMS 2009. Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejménabude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- vymezení základních pojmů z oblasti multietnické výchovy a uskutečnění literární rešerše k tématu
- provedení kvantitativního výzkumu k problematice multietnické výchovy na základních školách
- identifikování aktuální úrovně a výstupů multietnické výchovy na základních školách
- odhalení faktorů ovlivňujících kvalitu multietnické výchovy na základních školách
- doporučení k realizaci multietnické výchovy se zřetelem k základním školám
Seznam doporučené literatury
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním a vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
MISTRÍK,E., HAAPANEN,S., HEIKKINEM,H., JAZUDEK,R., ONDRUŠKOVÁ,N., RÄSÄNEN,R. Kultúra a multikultúrna výchova. Cultura end Multicultural Education. Bratislava, Iris,1999. ISBN 80-88778-81-3
PELCOVÁ,N. Multikulturní výchova a vzdělávání budoucích učitelů. Praha, Univerzita Karlova, 2007. ISBN 80-7290-277-6
PRŮCHA,J. Multikulturní výchova. Praha, TRITON, 2006. ISBN 80-7254-866-2
ŠIŠKOVÁ,T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha, Portál, 1998. ISBN 978-80-7367-182-2
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Seznam doporučené literatury
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním a vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
MISTRÍK,E., HAAPANEN,S., HEIKKINEM,H., JAZUDEK,R., ONDRUŠKOVÁ,N., RÄSÄNEN,R. Kultúra a multikultúrna výchova. Cultura end Multicultural Education. Bratislava, Iris,1999. ISBN 80-88778-81-3
PELCOVÁ,N. Multikulturní výchova a vzdělávání budoucích učitelů. Praha, Univerzita Karlova, 2007. ISBN 80-7290-277-6
PRŮCHA,J. Multikulturní výchova. Praha, TRITON, 2006. ISBN 80-7254-866-2
ŠIŠKOVÁ,T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha, Portál, 1998. ISBN 978-80-7367-182-2
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
odpověděla dobře
3. PhDr. Plšková - v kterých dokumentech pro ZŠ jsou uvedena témata multietnické výchovy? Je rozdíl mezi multietnickou a multikulturní výchovou?
- odpověděla dobře
Mgr. Vavřík - Z jakého důvodu jste zařadila do práce kapitolu "tolerance"?
- odpověděla dobře
PhDr. Plšková - Má škola, na které probíhal výzkum, zájem o výsledky dotazníkového šetření?
- odpověděla dobře
Phdr. Vaňková - Měla jste souhlas rodičů k výzkumnému šteření s nezletilými respondenty?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3.