Cílem této práce bude snaha o zdůraznění významu sportu jako socializačního činitele a to jednak jako činitele samotného a jednak jako činitele v souvislosti s dalšími socializačními aspekty jako je rodina, skupiny vrstevníků, škola atd.
Sport je možné vnímat jako vrcholovou záležitost anebo jako volnočasovou aktivitu. Který z přístupu ke sportu je pro společnost žádoucí? Vychovávat si z malých dětí vrcholové sportovce, podřizovat jejich životní rytmus a životosprávu obtížně dosažitelným sportovním výkonům a to vše s celkem reálným rizikem neúspěchu? Anebo ukazovat dětem a mládeži cestu, kterou mohou dojít k radosti z pohybu a přispívat tak k jejich všestrannému rozvoji a harmonickému vývoji?
Anotace v angličtině
The aim of this work is to point out the importance of sport as a socialization factor , both as a factor itself and as a factor in the context of socializing with other aspects, such as family, peers group, school, etc.
Sport can be seen as main issue or as a leisure activity. Which approach to the sport is desirable for the society? Educate young children as elite athletes to rule their rhythm of life and food style for future succes with propable risk of failure? Or show children and youth people the way which may lead to the joy of movement and contribute in this way to their possibility to develope their activities.
Cílem této práce bude snaha o zdůraznění významu sportu jako socializačního činitele a to jednak jako činitele samotného a jednak jako činitele v souvislosti s dalšími socializačními aspekty jako je rodina, skupiny vrstevníků, škola atd.
Sport je možné vnímat jako vrcholovou záležitost anebo jako volnočasovou aktivitu. Který z přístupu ke sportu je pro společnost žádoucí? Vychovávat si z malých dětí vrcholové sportovce, podřizovat jejich životní rytmus a životosprávu obtížně dosažitelným sportovním výkonům a to vše s celkem reálným rizikem neúspěchu? Anebo ukazovat dětem a mládeži cestu, kterou mohou dojít k radosti z pohybu a přispívat tak k jejich všestrannému rozvoji a harmonickému vývoji?
Anotace v angličtině
The aim of this work is to point out the importance of sport as a socialization factor , both as a factor itself and as a factor in the context of socializing with other aspects, such as family, peers group, school, etc.
Sport can be seen as main issue or as a leisure activity. Which approach to the sport is desirable for the society? Educate young children as elite athletes to rule their rhythm of life and food style for future succes with propable risk of failure? Or show children and youth people the way which may lead to the joy of movement and contribute in this way to their possibility to develope their activities.
Při zpracování bakalářské práce na individuálně zvolené téma "Sport jako významný socializační činitel" budu dodržovat obecné zásady a pravidla psaní odborného textu, uvedených mimo jiné i ve studijním materiálu "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách", autorů Radvana a Vavříka, vydaných IMS Brno 2009.
Cílem práce bude snaha o zjištění zda sociální vlivy např. úplnost rodiny sportovce, zájem rodičů o daný sport, počet sourozenců atd. ovlivňují (popřípadě jakým způsobem) dosahování úspěchů ve zvoleném sportovním odvětví.
Bakalářskou práci rozdělím do dvou částí. V té první - teoretické se pokusím zmapovat a shrnout teoretické poznatky uváděné v odborné literatuře. V druhé části své práce se budu věnovat empirickému šetření - průzkum, které provedu s cca 60 respondenty - aktivními členy sportovních oddílů kopané. Jako nejvhodnější metodu vedoucí ke zjišťování relevantních dat a informací jsem si vybral dotazník, který si sám sestavím.
Samozřejmostí při zpracování bakalářské práce budou pravidelné konzultace s vedoucím práce a dodržování jeho instrukcí.
Zásady pro vypracování
Při zpracování bakalářské práce na individuálně zvolené téma "Sport jako významný socializační činitel" budu dodržovat obecné zásady a pravidla psaní odborného textu, uvedených mimo jiné i ve studijním materiálu "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách", autorů Radvana a Vavříka, vydaných IMS Brno 2009.
Cílem práce bude snaha o zjištění zda sociální vlivy např. úplnost rodiny sportovce, zájem rodičů o daný sport, počet sourozenců atd. ovlivňují (popřípadě jakým způsobem) dosahování úspěchů ve zvoleném sportovním odvětví.
Bakalářskou práci rozdělím do dvou částí. V té první - teoretické se pokusím zmapovat a shrnout teoretické poznatky uváděné v odborné literatuře. V druhé části své práce se budu věnovat empirickému šetření - průzkum, které provedu s cca 60 respondenty - aktivními členy sportovních oddílů kopané. Jako nejvhodnější metodu vedoucí ke zjišťování relevantních dat a informací jsem si vybral dotazník, který si sám sestavím.
Samozřejmostí při zpracování bakalářské práce budou pravidelné konzultace s vedoucím práce a dodržování jeho instrukcí.
Seznam doporučené literatury
ČECHÁK, V. Sociologie sportu. Praha: Olympia, 1986
MACÁK, I., HOŠEK, V. Psychológia telesnej výchovy a športu. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1987, 245 s. 67-484-87 PTV
SEKOT, A. Sociologické problémy sportu. Praha: Grada, 2008, 223 s. ISBN 978-80-247-2562-8.
SEKOT, A. Sociologie sportu. Brno: MU a Paido, 2006, 410 s. ISBN 80-7315-132-4
SEKOT, A. Sport a společnost. Brno: Paido, 2003, 191 s. ISBN 80-7315-047-6
SLEPIČKA, P. Psychologie kaučování. Praha: Olympia, 1988, 176 s.
Seznam doporučené literatury
ČECHÁK, V. Sociologie sportu. Praha: Olympia, 1986
MACÁK, I., HOŠEK, V. Psychológia telesnej výchovy a športu. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1987, 245 s. 67-484-87 PTV
SEKOT, A. Sociologické problémy sportu. Praha: Grada, 2008, 223 s. ISBN 978-80-247-2562-8.
SEKOT, A. Sociologie sportu. Brno: MU a Paido, 2006, 410 s. ISBN 80-7315-132-4
SEKOT, A. Sport a společnost. Brno: Paido, 2003, 191 s. ISBN 80-7315-047-6
SLEPIČKA, P. Psychologie kaučování. Praha: Olympia, 1988, 176 s.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Shrnutí posudků vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
3. Otázky vedoucího bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
4. Dr. Sýkora: Jak jste se kontaktoval na prof. Sekota? Co je to koučování?
- odpověděl dobře