Autor se v bakalářské práci zabývá současnými medii, převážně pak problematikou internetových sociálních sítí a jejich vlivu na výchovu mladé generace. V teoretické části jsou popsány jednotlivé typy medií a sociálních sítí. Autor se dále věnuje popisu hrozeb, které souvisí s používáním moderních informačních technologií. Ve výše uvedené části čerpá z odborné literatury.
Annotation in English
In this Bachelor work the author is engaging topics of nowadays media, especialy problematics of the social networks and its influence over a young generation. There are described different types of the medias and the social networks in the theoretical part of this work. In the next part author is describing threats, which are parallel with usage of the modern information technologies. Author is extracting the facts from expert literature.
Keywords
internet, děti, média, škola, rodina, kybešikana, saferinternet, sociální sítě
Keywords in English
internet, childern, media, school, family, cyberbullying, saferinternet, social networks
Length of the covering note
65 s.
Language
CZ
Annotation
Autor se v bakalářské práci zabývá současnými medii, převážně pak problematikou internetových sociálních sítí a jejich vlivu na výchovu mladé generace. V teoretické části jsou popsány jednotlivé typy medií a sociálních sítí. Autor se dále věnuje popisu hrozeb, které souvisí s používáním moderních informačních technologií. Ve výše uvedené části čerpá z odborné literatury.
Annotation in English
In this Bachelor work the author is engaging topics of nowadays media, especialy problematics of the social networks and its influence over a young generation. There are described different types of the medias and the social networks in the theoretical part of this work. In the next part author is describing threats, which are parallel with usage of the modern information technologies. Author is extracting the facts from expert literature.
Keywords
internet, děti, média, škola, rodina, kybešikana, saferinternet, sociální sítě
Keywords in English
internet, childern, media, school, family, cyberbullying, saferinternet, social networks
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
Vliv médií a sociálních sítí na názory, hodnotový žebříček a výchovu mladé generace. Informovanost rodičů o činnosti dětí na PC. Srovnání využití PC dětmi a využití PC rodiči. Sdělování osobních dat na internetu. Z toho plynoucí rizika zneužití osobních údajů (cyberstalking, cybergrooming, atd.). Potřeba mediální výchovy na základní škole a jak jsou o tomto problému informování pedagogové. Součástí práce bude průzkum zaměřený na zjištění vlivu medií a soc. sítí na mladou generaci. Jak sociální pedagogika může přispět k řešení daného problému.
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
Vliv médií a sociálních sítí na názory, hodnotový žebříček a výchovu mladé generace. Informovanost rodičů o činnosti dětí na PC. Srovnání využití PC dětmi a využití PC rodiči. Sdělování osobních dat na internetu. Z toho plynoucí rizika zneužití osobních údajů (cyberstalking, cybergrooming, atd.). Potřeba mediální výchovy na základní škole a jak jsou o tomto problému informování pedagogové. Součástí práce bude průzkum zaměřený na zjištění vlivu medií a soc. sítí na mladou generaci. Jak sociální pedagogika může přispět k řešení daného problému.
Recommended resources
Hofbauer B., Děti, mládež a volný čas., Praha: Portál, 2004, 176 s.,
ISBN 80-7178-927-5
McQuail D., přeložila Hana Loupová, Úvod do teorie masové komunikace.,Praha: Portál, 2009, 639 s.,
ISBN 978-80-7367-574-5
Meyrowitz J., Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování., Praha: Karolinum, 2006, 341 s., ISBN 80-246-0905-3
Sak P., Skalková J., Mareš J., Člověk a vzdělání v informační společnosti, Praha: Portál, 2007, 290 s., ISBN 978-80-7367-230-0
Šmahel D., Psychologie a internet: Děti dospělými, dospělí dětmi., Praha:Triton, 2003, 158 s., ISBN 80-7254-360-1
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Recommended resources
Hofbauer B., Děti, mládež a volný čas., Praha: Portál, 2004, 176 s.,
ISBN 80-7178-927-5
McQuail D., přeložila Hana Loupová, Úvod do teorie masové komunikace.,Praha: Portál, 2009, 639 s.,
ISBN 978-80-7367-574-5
Meyrowitz J., Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování., Praha: Karolinum, 2006, 341 s., ISBN 80-246-0905-3
Sak P., Skalková J., Mareš J., Člověk a vzdělání v informační společnosti, Praha: Portál, 2007, 290 s., ISBN 978-80-7367-230-0
Šmahel D., Psychologie a internet: Děti dospělými, dospělí dětmi., Praha:Triton, 2003, 158 s., ISBN 80-7254-360-1
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Plšková - V jakém rozsahu chějí metodici prevence na školách, keré se výzkumu zúčastnily, výsledky výzkumu využít?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
4. PhDr. Plšková - Je na školách, kde byl realizován výzkum nějakým způsobem ošetřeno používání mobilních telefonů během výuky?
5. PhDr. Jůzlová - Všiml jste si některých nesrovnalostí v osnově?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
6. PhDr. Plšková - Co znamená projekt Safe internet?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem