Bakalářská práce je zaměřena na vysvětlení pojmů sebevražda a sebepoškozování, na možné příčiny chování dětí a mládeže, na vysvětlení důvodů jejich chování ve spojitosti s jejich věkem, neboť mladí prochází nejsložitějším obdobím svého života a musejí se s tím nějakým způsobem vyrovnat. Práce je také zaměřena na zjištění, zda je na školách prováděna dostatečná informovanost, pomoc a prevence těchto forem patologického jednání.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on explaining the concept of suicide and self-harm, the possible couses of the behavior of children and youth, to explanation reasons of their behavior in connection with their age, because young are coming through the most difficult period of their life and they have to cope with it in some way. The thesis is also focused on finding whether the sufficient awareness, assistance and prevention of these forms of pathological negotiations are at schools carried out.
Bakalářská práce je zaměřena na vysvětlení pojmů sebevražda a sebepoškozování, na možné příčiny chování dětí a mládeže, na vysvětlení důvodů jejich chování ve spojitosti s jejich věkem, neboť mladí prochází nejsložitějším obdobím svého života a musejí se s tím nějakým způsobem vyrovnat. Práce je také zaměřena na zjištění, zda je na školách prováděna dostatečná informovanost, pomoc a prevence těchto forem patologického jednání.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on explaining the concept of suicide and self-harm, the possible couses of the behavior of children and youth, to explanation reasons of their behavior in connection with their age, because young are coming through the most difficult period of their life and they have to cope with it in some way. The thesis is also focused on finding whether the sufficient awareness, assistance and prevention of these forms of pathological negotiations are at schools carried out.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na rizikové faktory vedoucí k patologickému chování,
- na souvislost se subkulturami Emo a Gothic,
- na vnímání těchto patologických jevů z různých úhlů pohledu,
- na prevenci, která by měla být poskytována na školách,
- na poskytnutí pomoci a to z hlediska informovanosti dětí a adolescentů.
Součástí práce bude průzkum zaměřený na zjištění výskytu jevů dle vztahu k věku, k typu školy, k demografii a k pohlaví a na zajištění prevence na základních a středních školách.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na rizikové faktory vedoucí k patologickému chování,
- na souvislost se subkulturami Emo a Gothic,
- na vnímání těchto patologických jevů z různých úhlů pohledu,
- na prevenci, která by měla být poskytována na školách,
- na poskytnutí pomoci a to z hlediska informovanosti dětí a adolescentů.
Součástí práce bude průzkum zaměřený na zjištění výskytu jevů dle vztahu k věku, k typu školy, k demografii a k pohlaví a na zajištění prevence na základních a středních školách.
Seznam doporučené literatury
Bukovská, L. Děti a jejich problémy II. Praha: Sdružení Linka bezpečí, 2007, 142 s. ISBN 978-80-254-1372-2
Fischer, S., Škoda, J. Sociální patologie:analýza příčin a možnost ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Praha: Grada, 2009, 218 s. ISBN 978-80-247-2781-3
Frankel, B. O sebevraždách. Praha: Lidové noviny, 1998, 149 s. ISBN 80-7106-234-0
Koutek, J., Kocourková, J. Sebevražedné chování. Praha: Portál, 2003, 127 s. ISBN 80-7178-732-9
Kriegelová, M. Záměrné sebepoškozování v dětství a adolescenci. Praha: Grada, 2008, 176 s. ISBN 978-80-247-2333-4
Platznerová, A. Sebepoškozování:aktuální přehled diagnostiky, prevence a léčby. Praha: Galén, 2009, 159 s. ISBN 978-80-726-2606-9
Macek, P. Adolescence. Praha: Portál, 2003, 144 s. ISBN 80-7178-747-7
Monestier, M. Dějiny sebevražd:dějiny,techniky a zvláštnosti dobrovolné smrti.(Přel. Čadský,V.) 1. vyd. Praha: Dybbuk, 2003, 414 s. ISBN 80-903001-8-9
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Bukovská, L. Děti a jejich problémy II. Praha: Sdružení Linka bezpečí, 2007, 142 s. ISBN 978-80-254-1372-2
Fischer, S., Škoda, J. Sociální patologie:analýza příčin a možnost ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Praha: Grada, 2009, 218 s. ISBN 978-80-247-2781-3
Frankel, B. O sebevraždách. Praha: Lidové noviny, 1998, 149 s. ISBN 80-7106-234-0
Koutek, J., Kocourková, J. Sebevražedné chování. Praha: Portál, 2003, 127 s. ISBN 80-7178-732-9
Kriegelová, M. Záměrné sebepoškozování v dětství a adolescenci. Praha: Grada, 2008, 176 s. ISBN 978-80-247-2333-4
Platznerová, A. Sebepoškozování:aktuální přehled diagnostiky, prevence a léčby. Praha: Galén, 2009, 159 s. ISBN 978-80-726-2606-9
Macek, P. Adolescence. Praha: Portál, 2003, 144 s. ISBN 80-7178-747-7
Monestier, M. Dějiny sebevražd:dějiny,techniky a zvláštnosti dobrovolné smrti.(Přel. Čadský,V.) 1. vyd. Praha: Dybbuk, 2003, 414 s. ISBN 80-903001-8-9
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Plšková - Jakou formou můžete prezentovat výsledky vašeho výzkummu?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem